Nadanie statutu Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.12.66

Akt utracił moc
Wersja od: 18 listopada 2000 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 5 lutego 1997 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Na podstawie art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 24 lutego 1990 r. o przeciwdziałaniu praktykom monopolistycznym (Dz. U. z 1995 r. Nr 80, poz. 405 oraz z 1996 r. Nr 106, poz. 496 i Nr 156, poz. 775) zarządza się, co następuje:
Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

STATUT URZĘDU OCHRONY KONKURENCJI I KONSUMENTÓW

§  1.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zwanego dalej "Prezesem", działającym zgodnie z jego zarządzeniami, decyzjami i wytycznymi oraz pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§  2.
1.
Prezes kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesów, dyrektora generalnego, dyrektorów komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1 oraz dyrektorów delegatur Urzędu.
2.
Zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Prezes.
3.
Prezes może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Urzędu do podejmowania decyzji, w określonych sprawach, w jego imieniu.
§  3.
Prezes, po zawiadomieniu Prezesa Rady Ministrów, może tworzyć komisje, rady i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, zakres zadań i tryb pracy tych organów.
§  4.
1. 1
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Gabinet Prezesa,
2)
Departament Prawny,
3)
Departament Przemysłu,
4)
Departament Instytucji Finansowych i Usług,
5)
Departament Infrastruktury,
6)
Departament Polityki Konsumenckiej,
7)
Departament Pomocy Publicznej,
8)
Departament Integracji Europejskiej i Współpracy z Zagranicą,
9)
Biuro Administracyjno-Budżetowe,
10)
Biuro Informatyki.
2.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych wymienionych w ust. 1 oraz tryb pracy Urzędu określa regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa na wniosek Dyrektora Generalnego.
3.
Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi Urzędu rozstrzyga Prezes.
§  5.
Prezes, na wniosek Dyrektora Generalnego, może tworzyć w Urzędzie, na czas określony, zespoły do wykonywania zadań wykraczających poza zakres działania poszczególnych komórek wymienionych w § 4 ust. 1, określając ich nazwę, zakres zadań, tryb działania i skład osobowy.
§  6.
1. 2
Prezesowi podlegają terenowe delegatury Urzędu, których siedziby, właściwość terytorialną i rzeczową określają odrębne przepisy.
2.
Przepis § 4 ust. 2 stosuje się odpowiednio do delegatur Urzędu.
§  7. 3
 
1.
Przy Urzędzie działa jako jednostka wyodrębniona Gospodarstwo Pomocnicze.
2.
Nadzór zwierzchni nad Gospodarstwem Pomocniczym sprawuje Dyrektor Generalny.
3.
Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy Gospodarstwa Pomocniczego określają odrębne przepisy oraz regulamin wewnętrzny zatwierdzony przez Dyrektora Generalnego.
1 Załącznik, § 4 ust. 1 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 31 października 2000 r. (Dz.U.00.93.1030) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 18 listopada 2000 r.
2 Załącznik, § 6 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 31 grudnia 1998 r. (Dz.U.98.166.1208) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 grudnia 1998 r.
3 Załącznik, § 7 dodany przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 31 grudnia 1998 r. (Dz.U.98.166.1208) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 grudnia 1998 r.