Nadanie statutu Urzędowi Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.157.801

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2000 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 24 grudnia 1996 r.
w sprawie nadania statutu Urzędowi Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast.

Na podstawie art. 33d ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 133, poz. 654 i z 1996 r. Nr 106, poz. 496) zarządza się, co następuje:
Urzędowi Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1997 r.

ZAŁĄCZNIK

STATUT

URZĘDU MIESZKALNICTWA I ROZWOJU MIAST

§  1.
Urząd Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Prezesa Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast, zwanego dalej "Prezesem Urzędu", działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§  2.
1.
Prezes Urzędu kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesów, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych wymienionych w § 4.
2.
Prezes Urzędu ustala zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego.
3.
Prezes Urzędu może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Urzędu, do podejmowania, w jego imieniu, decyzji w określonych sprawach.
§  3.
Prezes Urzędu może powoływać komisje, rady i zespoły, jako organy opiniodawczo-doradcze lub pomocnicze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel ich powołania, zakres zadań i tryb działania.
§  4. 1
W skład Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Zespół Doradców Prezesa,
2)
Departament Gospodarki Przestrzennej,
3)
Departament Gospodarki Nieruchomościami,
4)
Departament Gospodarki Komunalnej,
5)
Departament Gospodarki Mieszkaniowej,
6)
Departament Systemów Finansowania Mieszkalnictwa,
7)
Departament Prawny i Orzecznictwa,
8)
Departament Budżetowy,
9)
Biuro Współpracy z Zagranicą,
10)
Biuro Dyrektora Generalnego,
11)
Biuro Informacyjne,
12)
Biuro Spraw Obronnych,
13) 2
Biuro Informatyki.
§  5.
Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych oraz tryb działania Urzędu określi regulamin organizacyjny nadany przez Prezesa Urzędu na wniosek Dyrektora Generalnego.
§  6.
1.
W Urzędzie działa, jako jednostka wyodrębniona, Gospodarstwo Pomocnicze - Zakład Obsługi.
2.
Nadzór zwierzchni nad Gospodarstwem Pomocniczym sprawuje Dyrektor Generalny.
3.
Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy Gospodarstwa Pomocniczego określają odrębne przepisy oraz regulamin wewnętrzny zatwierdzony przez Dyrektora Generalnego.
§  7. 3
Prezes Urzędu nadzoruje następujące jednostki organizacyjne:
1)
Instytut Gospodarki Mieszkaniowej,
2)
Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej,
3)
Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Ekologii Miast.
1 Załącznik § 4 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 27 lutego 1998 r. (Dz.U.98.27.155) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 marca 1998 r.
2 Załącznik § 4 pkt 13 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 27 grudnia 1999 r. (Dz.U.99.110.1278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.
3 Załącznik § 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 27 grudnia 1999 r. (Dz.U.99.110.1278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2000 r.