Nadanie statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2000.61.713

Akt utracił moc
Wersja od: 30 października 2001 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 28 lipca 2000 r.
w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929) zarządza się, co następuje:
1.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej "Kancelarią", jest urzędem zapewniającym obsługę merytoryczną, prawną, organizacyjną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów, stałych komitetów Rady Ministrów, Kolegium do Spraw Służb Specjalnych oraz Komitetu Ochrony Informacji Niejawnych.
2.
Kancelaria zapewnia obsługę ministrów-członków Rady Ministrów, jeżeli wynika to z przepisów ustalających szczegółowy zakres działania danego ministra.
3.
Kancelaria zapewnia również obsługę pełnomocników Rządu, komitetów, komisji wspólnych, rad, zespołów oraz innych kolegialnych organów pomocniczych i opiniodawczo-doradczych, jeżeli tak stanowią przepisy o ich utworzeniu.
1.
Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.
2.
Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej "Szefem Kancelarii".
Szef Kancelarii kieruje Kancelarią przy pomocy sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii, Sekretarza Rady Ministrów, Sekretarza do Spraw Parlamentarnych, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Kancelarii.
Szef Kancelarii, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, wyznacza swojego zastępcę spośród sekretarzy lub podsekretarzy stanu w Kancelarii oraz określa zakres jego czynności.
Szef Kancelarii może tworzyć i znosić zespoły doradcze i opiniodawcze do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów i Prezesa Rady Ministrów, określając nazwę, skład osobowy, zakres i tryb ich działania oraz zasady ich obsługi.
Szef Kancelarii może imiennie upoważnić osoby wymienione w § 3 do załatwiania w jego imieniu spraw należących do zadań Kancelarii.
1.
Sekretarz Rady Ministrów i Sekretarz do Spraw Parlamentarnych wykonują zadania określone w odrębnych przepisach.
2.
Sekretarz Rady Ministrów w szczególności koordynuje pracę komórek, o których mowa w § 9 pkt 11-14, w zakresie realizacji ich funkcji obsługi Rady Ministrów i komitetów Rady Ministrów.
3.
Szczegółowe zasady koordynacji, o której mowa w ust. 2, ustala Szef Kancelarii w porozumieniu z przewodniczącym właściwego komitetu.
1.
W Kancelarii działa Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów.
2.
W Kancelarii mogą działać ponadto odrębnie tworzone i znoszone gabinety polityczne oraz sekretariaty wiceprezesów Rady Ministrów, a także gabinety polityczne oraz sekretariaty ministrów-członków Rady Ministrów, o których mowa w § 1 ust. 2.
3.
Szczegółowy zakres zadań i kompetencji szefów gabinetów politycznych w Kancelarii określają odpowiednio Prezes Rady Ministrów, wiceprezesi Rady Ministrów oraz ministrowie-członkowie Rady Ministrów.
W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów,
2) 2
(skreślony),
3) 3
(skreślony),
4)
Sekretariat Prezesa Rady Ministrów,
5)
Sekretariaty Wiceprezesów Rady Ministrów,
6) 4
(skreślony),
7) 5
(skreślony),
8)
Sekretariat Kolegium do Spraw Służb Specjalnych,
9) 6
Sekretariat Kancelarii Prezesa Rady Ministrów,
10)
Departament Spraw Parlamentarnych Rządu,
11)
Departament Prezydialny,
12) 7
(skreślony),
13) 8
(skreślony),
13a) 9
°Departament Ekonomiczno-Społeczny,
14)
Departament Spraw Obronnych,
15) 10
(skreślony),
16) 11
Departament Spraw Zagranicznych,
17) 12
(skreślony),
18)
Departament Prawny,
19)
Departament Kontroli i Nadzoru,
20)
Departament Skarg, Wniosków i Petycji,
21)
Centrum Informacyjne Rządu,
22)
Departament Komunikacji Społecznej,
23)
Departament Analiz Programowych,
24)
Biuro do Spraw Usuwania Skutków Powodzi,
25)
Biuro Dyrektora Generalnego,
26)
Biuro Administracyjno-Gospodarcze,
27)
Biuro Finansowe,
28)
Biuro Informatyki,
29)
Biuro Ochrony,
30)
Biuro Kadr, Szkolenia i Rozwoju Zawodowego.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego Kancelarii.
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 1999 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (Dz. U. Nr 56, poz. 590 i Nr 109, poz. 1240).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
1 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
2 § 9 pkt 2 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
3 § 9 pkt 3 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
4 § 9 pkt 6 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
5 § 9 pkt 7 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
6 § 9 pkt 9 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 30 października 2000 r. (Dz.U.00.92.1018) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2000 r.
7 § 9 pkt 12 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
8 § 9 pkt 13 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
9 § 9 pkt 13a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
10 § 9 pkt 15 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.
11 § 9 pkt 16:

- skreślony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 30 października 2000 r. (Dz.U.00.92.1018) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2000 r.,

- dodany przez § 1 rozporządzenia z dnia 13 marca 2001 r. (Dz.U.01.18.211) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 17 marca 2001 r.

12 § 9 pkt 17 skreślony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 29 października 2001 r. (Dz.U.01.125.1374) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 października 2001 r.