Nadanie statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.16.134

Akt utracił moc
Wersja od: 28 stycznia 2005 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 25 stycznia 2005 r.
w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii

Na podstawie art. 6 ust. 4 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 stycznia 2002 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii (Dz. U. Nr 10, poz. 95).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 110, poz. 1189, Nr 115, poz. 1229 i Nr 125, poz. 1363, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 i Nr 166, poz. 1612 oraz z 2004 r. Nr 10, poz. 76 i Nr 141, poz. 1492.

ZAŁĄCZNIK

STATUT GŁÓWNEGO URZĘDU GEODEZJI I KARTOGRAFII

§  1.
Główny Urząd Geodezji i Kartografii, zwany dalej "Urzędem", jest urzędem administracji rządowej, obsługującym Głównego Geodetę Kraju, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.
§  2.
1.
Główny Geodeta Kraju kieruje Urzędem przy pomocy wiceprezesa, dyrektora generalnego oraz dyrektorów komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3.
2.
Główny Geodeta Kraju może tworzyć i znosić komisje, rady i zespoły, jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, zakres zadań, tryb pracy oraz zasady obsługi tych organów, nazwę i skład.
§  3.
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1)
Zespół Analiz i Prognoz;
2)
Departament Geodezji, Kartografii i Systemów Informacji Geograficznej;
3)
Departament Informacji o Nieruchomościach;
4)
Departament Informatyzacji i Rozwoju Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego;
5)
Departament Nadzoru, Kontroli i Organizacji Służby Geodezyjnej i Kartograficznej;
6)
Departament Spraw Obronnych oraz Ochrony Informacji Niejawnych;
7)
Departament Prawno-Legislacyjny;
8)
Biuro Współpracy Zagranicznej;
9)
Biuro Informacji Publicznej oraz Komunikacji Medialnej;
10)
Biuro Obsługi Urzędu;
11)
Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego.
§  4.
Główny Geodeta Kraju nadaje, na wniosek dyrektora generalnego Urzędu, regulamin organizacyjny, określający szczegółowo organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Urzędu.
§  5.
Przy Głównym Geodecie Kraju działa Centralny Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Warszawie.