Nadanie statutu Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2024.221 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 20 lutego 2024 r.
ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 31 grudnia 2018 r.
w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska
Na podstawie art. 4 ust. 7 ustawy z dnia 20 lipca 1991 r. o Inspekcji Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2023 r. poz. 824, 1195 i 1719) zarządza się, co następuje:
Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Wydane przed wejściem w życie niniejszego rozporządzenia zarządzenia i decyzje określające organizację i zadania Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska oraz udzielone pełnomocnictwa zachowują moc do czasu wydania nowych, na podstawie statutu, stanowiącego załącznik do rozporządzenia.
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2017 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Ochrony Środowiska (Dz. U. poz. 2442).
ZAŁĄCZNIK
STATUT GŁÓWNEGO INSPEKTORATU OCHRONY ŚRODOWISKA
STATUT GŁÓWNEGO INSPEKTORATU OCHRONY ŚRODOWISKA
§ 1.
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, zwany dalej "Głównym Inspektoratem", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, zwanego dalej "Głównym Inspektorem", działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.§ 2.
1.
Główny Inspektor kieruje Głównym Inspektoratem przy pomocy zastępców Głównego Inspektora, dyrektora generalnego oraz kierowników komórek organizacyjnych wymienionych w § 4 ust. 1.2.
Zakresy czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Główny Inspektor.3.
Główny Inspektor może upoważniać osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Głównego Inspektoratu, do podejmowania decyzji w jego imieniu, w określonych przez niego sprawach.§ 3.
Główny Inspektor może powoływać komisje, rady i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze doraźnym, określając nazwę, skład osobowy, cel powołania, zakres zadań i tryb działania tych organów.§ 4.
1.
W skład Głównego Inspektoratu wchodzą następujące komórki organizacyjne:1)
Departament Inspekcji;2)
Departament Kontroli Odpadów;2a)
Departament Transgranicznego Przemieszczania Odpadów;3)
Departament Monitoringu Środowiska;4)
Departament Zwalczania Przestępczości Środowiskowej;5)
Departament Prawny;6)
Departament Administracyjno-Finansowy;7)
Departament Informatyzacji;8)
Centralne Laboratorium Badawcze;9)
Krajowe Laboratorium Referencyjne do spraw jakości powietrza atmosferycznego;10)
Krajowe Laboratorium Referencyjne do spraw jakości wód powierzchniowych;11)
Biuro Dyrektora Generalnego;12)
Zespół do spraw Kontroli i Audytu.2.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych, o których mowa w ust. 1, określa regulamin organizacyjny nadany przez Głównego Inspektora na wniosek dyrektora generalnego.3.
Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi, o których mowa w ust. 1, rozstrzyga Główny Inspektor.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »