Nadanie statutu Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2364 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 2 listopada 2023 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 12 listopada 2008 r.
w sprawie nadania statutu Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska

Na podstawie art. 122 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 15 listopada 2008 r.

ZAŁĄCZNIK 

STATUT GENERALNEJ DYREKCJI OCHRONY ŚRODOWISKA

§  1. 
1. 
Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, zwana dalej "Generalną Dyrekcją", jest urzędem administracji rządowej obsługującym Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, zwanego dalej "Generalnym Dyrektorem", działającym pod jego bezpośrednim nadzorem i kierownictwem.
2. 
Siedzibą Generalnej Dyrekcji jest miasto stołeczne Warszawa.
§  2. 
1. 
Generalny Dyrektor kieruje Generalną Dyrekcją przy pomocy zastępców Generalnego Dyrektora, dyrektora generalnego urzędu oraz dyrektorów komórek organizacyjnych i osób zajmujących stanowiska, o których mowa w § 3 ust. 1.
2. 
Zakresy czynności osób, o których mowa w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego urzędu, ustala Generalny Dyrektor.
3. 
Generalny Dyrektor może udzielać pełnomocnictw do dokonywania określonych czynności cywilnoprawnych lub faktycznych lub rodzajów czynności w zakresie jego właściwości.
4. 
Generalny Dyrektor może powoływać zespoły opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel ich powołania, nazwę, skład osobowy, zakres zadań, tryb działania oraz zasady ich obsługi.
§  3. 
1. 
W skład Generalnej Dyrekcji wchodzą następujące komórki organizacyjne i stanowiska:
1)
Departament Ocen Oddziaływania na Środowisko;
2)
Departament Orzecznictwa Administracyjnego;
3)
Departament Realizacji Projektów Środowiskowych;
4)
Departament Zarządzania Zasobami Przyrody;
5)
Biuro Dyrektora Generalnego;
6)
Biuro Prawne;
7)
Zespół do spraw Budżetu i Finansów;
8)
Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa Informacji;
9)
Stanowisko do spraw Ochrony Informacji Niejawnych;
10)
Stanowisko do spraw koordynacji pomocy technicznej.
2. 
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych określa regulamin organizacyjny nadany przez Generalnego Dyrektora na wniosek dyrektora generalnego urzędu.