Nadanie statutu Agencji Rynku Rolnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1996.138.641

Akt utracił moc
Wersja od: 20 lutego 2004 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 21 listopada 1996 r.
w sprawie nadania statutu Agencji Rynku Rolnego.

Na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 1990 r. o utworzeniu Agencji Rynku Rolnego (Dz. U. Nr 39, poz. 223 i z 1996 r. Nr 34, poz. 146) zarządza się, co następuje:
Agencji Rynku Rolnego nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Traci moc zarządzenie nr 91 Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 lipca 1992 r. w sprawie nadania statutu Agencji Rynku Rolnego.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  1

STATUT AGENCJI RYNKU ROLNEGO

Rozdział  1

Postanowienia ogólne

§  1.
Agencja Rynku Rolnego, zwana dalej "Agencją", działa na podstawie ustawy z dnia 7 czerwca 1990 r. o utworzeniu Agencji Rynku Rolnego (Dz. U. Nr 39, poz. 223 i z 1996 r. Nr 34, poz. 146), zwanej dalej "ustawą", oraz niniejszego statutu.

Rozdział  2

Struktura organizacyjna Agencji

§  2.
1.
W skład Agencji wchodzi Biuro Agencji, zwane dalej "Centralą", oraz oddziały terenowe.
2.
Organem wykonawczym i zarządzającym Agencji jest Prezes Agencji.
3.
Organem opiniodawczym i doradczym Prezesa Agencji jest Rada Agencji.
§  3.
1.
Prezes Agencji kieruje działalnością Agencji i reprezentuje ją na zewnątrz.
2.
Prezes Agencji kieruje Agencją przy pomocy zastępców Prezesa, dyrektorów komórek organizacyjnych w Centrali oraz dyrektorów oddziałów terenowych, którzy są wobec niego odpowiedzialni za całość spraw objętych ich zakresem działania.
3.
W razie nieobecności Prezesa Agencji lub czasowej niemożności wykonywania przez niego czynności służbowych, działalnością Agencji kieruje i reprezentuje ją na zewnątrz, wyznaczony przez Prezesa Agencji, jeden z jego zastępców.
§  4.
Prezes Agencji koordynuje działalność oddziałów terenowych oraz nadzoruje prace dyrektorów oddziałów terenowych.
§  5.
Prezes Agencji podejmuje decyzje w sprawie pracowników w Centrali oraz dyrektorów oddziałów terenowych.
§  6.
1.
Centrala jest aparatem wykonawczym Prezesa Agencji.
2.
W skład Centrali wchodzą:
1)
Biuro Produktów Roślinnych,
2)
Biuro Mięsa,
3)
Biuro Cukru,
4)
Biuro Mleka,
5)
Biuro Administrowania Obrotem Towarowym z Zagranicą,
6)
Biuro Rezerw Państwowych,
7)
Biuro Analiz i Programowania,
8)
Biuro Współpracy Europejskiej,
9)
Biuro Zarządzania Zasobami Ludzkimi,
10)
Biuro Organizacyjno-Administracyjne,
11)
Biuro Finansowo-Księgowe,
12)
Biuro Audytu Wewnętrznego,
13)
Biuro Kontroli Technicznych,
14)
Biuro Nadzoru Właścicielskiego,
15)
Biuro Teleinformatyki,
16)
Biuro Prawne,
17)
Biuro Informacji i Promocji,
18)
Zespół Kontroli Wewnętrznej.
3.
Zakresy działania, strukturę organizacyjną oraz podporządkowanie organizacyjne poszczególnych komórek organizacyjnych określa regulamin organizacyjny Agencji ustalony przez Prezesa Agencji.
§  6a.
Prezes Agencji może tworzyć komisje opiniodawczo-doradcze i zespoły problemowe o charakterze stałym lub doraźnym, określając nazwę, skład osobowy, zakres zadań i tryb pracy tych organów.

Rozdział  3

Zadania oraz zasady działania Rady Agencji

§  7.
1.
Do zadań Rady Agencji, zwanej dalej "Radą", należy opiniowanie:
1)
projektu rocznego programu działań interwencyjnych,
2)
sprawozdań Agencji w części dotyczącej realizacji zadań interwencyjnych,
3)
innych spraw przedstawionych przez Prezesa Agencji w celu zaopiniowania.
2.
Obsługę techniczno-biurową Rady zapewnia Centrala.
§  8.
1.
Rada obraduje na posiedzeniach.
2.
Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący Rady, na wniosek Prezesa Agencji, co najmniej raz na kwartał.
3.
W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć osoby zaproszone przez Prezesa Agencji.
4.
Szczegółowy tryb pracy Rady określa regulamin uchwalony przez Radę.
§  9.
1.
Z tytułu wykonywania obowiązków wynikających z członkostwa w Radzie, członkom Rady przysługuje ryczałt za udział w posiedzeniu w wysokości:
1)
80% dla Przewodniczącego Rady,
2)
60% dla członków Rady

- przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku za czwarty kwartał roku poprzedniego, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.

2.
Ryczałt, o którym mowa w ust. 1, jest wypłacany w dniu posiedzenia Rady i obciąża koszty działalności Agencji.

Rozdział  4

Zasięg terytorialny i zasady działania oddziałów terenowych

§  10.
1.
W ramach Agencji działa 16 oddziałów terenowych. Zasięg terytorialny każdego oddziału terenowego odpowiada obszarowi województwa. Siedzibami oddziałów terenowych są miasta będące siedzibami wojewodów.
2.
Oddziałem terenowym kieruje dyrektor powoływany i odwoływany przez Prezesa Agencji.
3.
Dyrektor oddziału terenowego realizuje zadania określone w statucie, pełnomocnictwach udzielonych przez Prezesa Agencji oraz w odrębnych przepisach.
§  10a.
Dyrektor oddziału terenowego jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy oraz przełożonym wszystkich pracowników zatrudnionych w oddziale terenowym. Nawiązanie i rozwiązanie stosunku pracy z zastępcą dyrektora oddziału terenowego oraz głównym księgowym wymaga zgody Prezesa Agencji.
§  10b.
Strukturę oddziałów terenowych określają regulaminy organizacyjne oddziałów terenowych ustalone przez Prezesa Agencji.
§  10c.
Do zakresu działania oddziału terenowego należy w szczególności:
1)
realizacja zadań podejmowanych przez Agencję w ramach działań interwencyjnych na podstawie ustawy oraz odrębnych przepisów,
2)
wykonywanie zadań Agencji dotyczących gospodarowania państwowymi rezerwami produktów rolnych oraz produktów i półproduktów żywnościowych,
3)
badanie i analizowanie rynku produktów rolnych i żywnościowych.

Rozdział  5

Zasady udzielania pełnomocnictw

§  11.
1.
Prezes Agencji może udzielić pełnomocnictw pracownikom Agencji. Udzielając pełnomocnictwa, Prezes Agencji określa zakres umocowania pełnomocnika. Pełnomocnictwo ogólne obejmuje umocowanie do czynności zwykłego zarządu. Do czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu Prezes Agencji może udzielić pełnomocnictwa szczególnego do dokonywania czynności określonego rodzaju lub pełnomocnictwa do poszczególnej czynności.
2.
Udzielenie pełnomocnictwa szczególnego jest konieczne w sprawach dotyczących:
1)
zakupu i sprzedaży środków trwałych,
2)
obejmowania oraz zbywania udziałów i akcji w spółkach prawa handlowego,
3)
udzielania poręczeń kredytowych,
4)
udzielania zaliczek pieniężnych na zakup produktów rolnych i żywnościowych oraz na ich przechowywanie,
5)
zaciągania innych zobowiązań finansowych ponad kwoty określone przez Prezesa Agencji w pełnomocnictwie ogólnym.
3.
Prezes Agencji może udzielać pełnomocnictw do dokonywania w jego imieniu określonych czynności cywilnoprawnych i administracyjno-prawnych.
§  12.
Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie, z tym że jeżeli dla ważności czynności prawnej potrzebna jest szczególna forma, pełnomocnictwo do dokonania tej czynności powinno być udzielone w tej formie.
§  13.
1.
Zastępcy Prezesa działają w granicach pełnomocnictw udzielonych przez Prezesa Agencji.
2.
W pełnomocnictwie udzielonym zastępcom Prezesa lub dyrektorom oddziałów terenowych Prezes Agencji może zawrzeć postanowienie zezwalające na ustanowienie przez nich dalszych pełnomocnictw do dokonywania poszczególnych czynności prawnych w granicach umocowania.
§  13a.
W sprawach nie uregulowanych statutem do udzielania pełnomocnictw mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego o przedstawicielstwie.

Rozdział  6

Szczegółowe zasady gospodarki finansowej

§  14.
1.
Agencja prowadzi samodzielną gospodarkę finansową i ewidencję księgową na wydzielonych kontach analitycznych dla gospodarki państwowymi rezerwami gospodarczymi i dla działalności interwencyjnej na rynku produktów rolnych i żywnościowych.
2.
Środki finansowe uzyskiwane z przychodów, o których mowa w art. 9 ust. 3 ustawy, Agencja przeznacza na finansowanie zadań określonych w art. 4 ustawy i na funkcjonowanie Agencji, w tym na finansowanie inwestycji.
3.
Środki finansowe na wykonywanie zadań, o których mowa w art. 4 ustawy, mogą być uzupełniane kredytami bankowymi i pożyczkami, po uzyskaniu zgody Ministra Finansów.
§  15.
1.
Agencja tworzy następujące fundusze:
1)
fundusz statutowy,
2)
inne fundusze wynikające z obowiązujących przepisów ustawowych.
2.
(skreślony).
3.
Fundusz statutowy ulega zwiększeniu o wypracowany zysk oraz zmniejszeniu o poniesioną stratę.
4.
Prezes Agencji może tworzyć inne niż wymienione w ust. 1 fundusze w porozumieniu z Ministrem Finansów.
§  16.
1.
Roczny plan finansowy Agencji obejmuje w szczególności:
1)
planowane przychody według podstawowych rodzajów,
2)
wydatki związane z nabywaniem majątku trwałego,
3)
koszty funkcjonowania Agencji według rodzajów,
4)
planowany stan zatrudnienia w Agencji,
5)
uzasadnienie planu finansowego.
2.
Roczny plan finansowy sporządza się odrębnie dla gospodarki państwowymi rezerwami gospodarczymi i odrębnie dla działalności interwencyjnej na rynku produktów rolnych i żywnościowych.
§  17.
Roczne sprawozdanie finansowe Agencji zatwierdza Minister Finansów, zgodnie z przepisami o rachunkowości.
§  18.
Zasady wynagradzania pracowników Agencji określa Prezes Agencji, w uzgodnieniu z Ministrem Finansów, w zakładowym regulaminie wynagrodzeń.
§  19.
Zakładowy plan kont powinien zapewnić wyodrębnienie ewidencji w zakresie gospodarki państwowymi rezerwami gospodarczymi oraz działalności interwencyjnej na rynku produktów rolnych i żywnościowych, zgodnie z § 14 ust. 1 statutu.

Rozdział  7

System kontroli wewnętrznej

§  20.
1.
Kontrolę wewnętrzną Agencji wykonuje komórka organizacyjna właściwa w sprawach kontroli wewnętrznej, podległy bezpośrednio Prezesowi Agencji.
2.
Czynności kontrolne w zakresie swojego działania wykonują z urzędu także zastępcy Prezesa Agencji, kierownicy komórek organizacyjnych oraz dyrektorzy oddziałów terenowych.
3.
Kontrola prowadzona jest w ramach rocznych planów kontroli oraz na polecenie Prezesa Agencji.
4.
Kierownicy i pracownicy kontrolowanych komórek organizacyjnych są obowiązani do udzielania prowadzącemu kontrolę niezbędnych wyjaśnień i pomocy oraz do udostępniania dokumentów.
5.
Prowadzący kontrolę podlega wyłączeniu z udziału w kontroli, jeżeli wyniki kontroli mogą dotyczyć jego praw lub obowiązków albo praw lub obowiązków jego małżonka, krewnych i powinowatych bądź osób z nim związanych z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, a także innych osób bliskich.
6.
Prowadzący kontrolę może być wyłączony z udziału w kontroli w razie zaistnienia innych przyczyn, które mogą mieć wpływ na jego bezstronność co do wyników kontroli.
7.
O przyczynach wyłączenia osoba zainteresowana zawiadamia Prezesa Agencji.
8.
Decyzje w sprawach wyłączenia prowadzącego kontrolę z udziału w kontroli wewnętrznej podejmuje Prezes Agencji.
9.
Wyniki kontroli, w formie informacji zbiorczej zawierającej pokontrolne wnioski, kontrolujący przedstawiają Prezesowi Agencji.
§  20a.
W razie ujawnienia w toku kontroli czynu mającego cechy przestępstwa, kontrolujący niezwłocznie zawiadamia o tym Prezesa Agencji lub dyrektora oddziału terenowego, jak również zabezpiecza dokumenty i przedmioty stanowiące dowód przestępstwa.
§  20b.
Szczegółowy sposób i tryb prowadzenia kontroli wewnętrznej w Agencji oraz realizacji wniosków pokontrolnych reguluje Regulamin kontroli wewnętrznej.

Rozdział  8

Procedury działalności interwencyjnej

§  21.
W działaniach interwencyjnych oraz działaniach w zakresie regulacji rynków rolnych Agencja może:
1)
dokonywać interwencyjnych zakupów oraz sprzedaży produktów rolnych i ich przetworów na rynku krajowym i rynkach zagranicznych,
2)
udzielać dopłat do cen skupu produktów rolnych i ich przetworów,
3)
stosować dopłaty do przechowywania produktów rolnych i ich przetworów,
4)
udzielać dopłat do eksportu produktów rolnych i ich przetworów,
5)
wydawać, na podstawie odrębnych przepisów, pozwolenia na przywóz towarów rolno-spożywczych na polski obszar celny lub wywóz towarów rolno-spożywczych z polskiego obszaru celnego,
6)
stosować mechanizmy kwotowania lub limitowania produkcji produktów rolnych i ich przetworów na podstawie odrębnych przepisów,
7)
stosować mechanizmy dopłat do przetwórstwa produktów rolnych i sprzedaży po obniżonych cenach,
8)
stosować dopłaty kompensacyjne dla producentów skrobi ziemniaczanej i płatności kompensacyjne plantatorom ziemniaków skrobiowych oraz dopłaty dla przedsiębiorców zużywających skrobię do dalszego przerobu na cele niespożywcze,
9)
stosować dopłaty do konsumpcji mleka i przetworów mlecznych,
10)
udzielać poręczeń kredytów, z wyjątkiem kredytów inwestycyjnych, przedsiębiorcom realizującym zadania zlecone przez Agencję,
11)
wykonywać inne działania przewidziane w odrębnych przepisach.
§  22.
Prezes Agencji przedstawia Radzie Ministrów do zatwierdzenia, zaopiniowany przez ministra właściwego do spraw rynków rolnych i ministra właściwego do spraw finansów publicznych oraz Radę, roczny program działań interwencyjnych obejmujący:
1)
wykaz produktów rolnych i żywnościowych objętych działalnością Agencji, ceny interwencyjne zakupu oraz wymagania jakościowe tych produktów,
2)
określenie wysokości kwot i stawek dopłat do cen skupu produktów, o których mowa w pkt 1,
3)
określenie wysokości kwot dopłat do wywozu produktów, o których mowa w pkt 1, i terminy udzielania dopłat,
4)
określenie wielkości środków finansowych niezbędnych do wykonania rocznego programu,
5)
kwotę poręczeń kredytów udzielanych przez Agencję.
§  23.
Agencja prowadzi działania interwencyjne:
1)
w terminach określonych dla poszczególnych produktów w odrębnych przepisach lub w rocznym programie działań interwencyjnych,
2)
w zakresie interwencyjnego zakupu pszenicy i żyta w okresie od dnia 1 listopada do dnia 31 grudnia,
3)
w zakresie nieuregulowanym w sposób określony w pkt 1 i 2 w okresach występowania nadwyżek na rynku.
§  24.
1.
Agencja może zlecać realizację zadań interwencyjnych osobom fizycznym, osobom prawnym lub spółkom prawa handlowego niemającym osobowości prawnej, zwanym dalej "wykonawcami", wybranym w drodze przetargu otwartego albo przetargu zamkniętego.
2.
Przetarg zamknięty organizuje się w przypadku, gdy:
1)
ze względu na specjalistyczny charakter zadania interwencyjnego istnieje ograniczona liczba wykonawców mogących zrealizować zadanie,
2)
koszty przeprowadzenia przetargu otwartego byłyby niewspółmiernie wysokie w stosunku do kosztów zadania.
3.
Przetarg otwarty ogłasza się w środkach masowego przekazu.
4.
Przetarg zamknięty ogłasza się, wysyłając zaproszenie do złożenia oferty do wszystkich znanych wykonawców mogących zrealizować zamówienie.
5.
W ogłoszeniu o przetargu otwartym i zaproszeniu do złożenia ofert do przetargu zamkniętego określa się co najmniej:
1)
przedmiot przetargu,
2)
wymagania, jakie muszą spełniać wykonawcy,
3)
kryteria wyboru oferty,
4)
termin i miejsce składania ofert,
5)
termin, w ciągu którego zostanie zawarta umowa,
6)
miejsce lub sposób uzyskania dokumentacji określającej warunki przetargu.
6.
Termin składania ofert nie może być krótszy niż:
1)
7 dni roboczych od ogłoszenia przetargu w środkach masowego przekazu,
2)
14 dni od daty wysłania zaproszenia do złożenia oferty.
7.
Zmiana lub sprostowanie ogłoszenia o przetargu otwartym następuje w sposób określony w ust. 3.
8.
Zmiana lub sprostowanie zaproszenia do złożenia oferty na przetarg zamknięty następuje w sposób określony w ust. 4.
§  24a.
1.
Warunki przetargu otwartego i zamkniętego, określające sposób i kryteria wyboru ofert, zatwierdza Prezes Agencji lub dyrektor oddziału terenowego, jeżeli przetarg jest organizowany przez oddział terenowy.
2.
W warunkach przetargu otwartego i zamkniętego określa się w szczególności:
1)
dokumenty, jakie wykonawcy będą zobowiązani złożyć wraz z ofertą w celu potwierdzenia spełniania wymagań,
2)
wymagania dotyczące wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy, a także szczegółowy sposób oraz formy ich wniesienia i zwrotu,
3)
istotne postanowienia, które zostaną wprowadzone do umowy,
4)
sposób i kryteria wyboru ofert.
3.
Sposób i kryteria wyboru ofert nie podlegają zmianie w trakcie postępowania.
4.
Ocena ofert jest dokonywana przez komisję powołaną przez Prezesa Agencji lub dyrektora oddziału terenowego, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa, jeżeli przetarg jest organizowany przez oddział terenowy. Przed przystąpieniem do oceny ofert każdy z członków komisji jest obowiązany złożyć oświadczenie, że nie pozostaje z wykonawcami, którzy złożyli oferty, w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.
5.
Komisja może żądać od wykonawcy, aby udzielił wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty albo usunął w wyznaczonym terminie braki w dokumentach, jakie wykonawca był zobowiązany złożyć wraz z ofertą w celu potwierdzenia spełniania wymagań. Treść wyjaśnień oraz uzupełnienia w dokumentach nie mogą prowadzić do zmiany złożonej oferty.
6.
Ofertę odrzuca się, jeżeli:
1)
nie spełnia wymagań określonych w ogłoszeniu o przetargu lub warunkach przetargu,
2)
wykonawca nie usunął w wyznaczonym terminie braków w dokumentach,
3)
jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
§  24b.
1.
Zamówienie może być udzielone więcej niż jednemu wykonawcy, który spełnia warunki przetargu.
2.
Komisja może rozpatrzyć ofertę niezwłocznie po jej wpłynięciu, jeżeli warunki przetargu przewidują udzielenie zamówienia więcej niż jednemu wykonawcy albo jest możliwe udzielenie zamówienia każdemu wykonawcy spełniającemu wymagania.
§  24c.
1.
Z przetargu sporządza się dokumentację, na którą składa się kserokopia ogłoszenia o przetargu, dokumenty określające warunki przetargu, protokół z prac komisji oraz złożone oferty.
2.
Dokumentacja, o której mowa w ust. 1, jest jawna, z wyjątkiem informacji, których ujawnienie narusza ważny interes państwa, ważne interesy handlowe oraz zasady uczciwej konkurencji.
§  24d.
1.
Agencja dokonuje wyboru przedsiębiorców w zakresie tworzenia i gospodarowania rezerwami po przeprowadzeniu przetargu otwartego, przetargu zamkniętego albo rokowań.
2.
Do przetargu otwartego i przetargu zamkniętego w zakresie tworzenia i gospodarowania rezerwami stosuje się odpowiednio przepisy § 24 ust. 2-8 oraz § 24a-24c.
3.
W przypadku konieczności zachowania wymaganego rozmieszczenia rezerw państwowych, z którego wynika, że zamówienie to może zrealizować jeden przedsiębiorca, Prezes Agencji podejmuje decyzję o przeprowadzeniu rokowań.
4.
Rokowania są prowadzone z przedsiębiorcami spełniającymi wymagania niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia.
5.
Zasady prowadzenia rokowań zatwierdzone przez Prezesa Agencji lub dyrektora oddziału terenowego, gdy rokowania są prowadzone w oddziale, powinny zawierać co najmniej:
1)
przedmiot zamówienia,
2)
wymagania, jakie muszą spełniać przedsiębiorcy,
3)
termin rokowań,
4)
termin, w ciągu którego zostanie zawarta umowa,
5)
kryteria wyboru przedsiębiorcy,
6)
dokumenty, jakie przedsiębiorca będzie zobowiązany złożyć w celu potwierdzenia spełniania wymagań.
6.
Rokowania są prowadzone przez komisję powołaną przez Prezesa Agencji lub dyrektora oddziału terenowego na podstawie udzielonego pełnomocnictwa.
7.
Przed przystąpieniem do rokowań każdy z członków komisji jest obowiązany złożyć oświadczenie, że nie pozostaje z przedsiębiorcą, z którym są prowadzone rokowania, w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do ich bezstronności.
8.
Z przebiegu rokowań sporządza się dokumentację zawierającą zasady prowadzenia rokowań i protokół z prac komisji.
§  25.
1.
Ceny sprzedaży produktów rolnych oraz ich przetworów Prezes Agencji ustala, uwzględniając potrzebę stabilizacji rynku.
2.
Agencja dokonuje sprzedaży produktów i ich przetworów, o których mowa w ust. 1, w drodze przetargów.
3.
Szczegółowe procedury sprzedaży określa Prezes Agencji, o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej.
§  26.
1.
Agencja może rozpocząć wykonywanie zadań powierzonych w trybie art. 4a ustawy, po zapewnieniu środków finansowych na ich realizację.
2.
Sposób wykonywania zadań, o których mowa w ust. 1, określa akt powierzający te zadania.

Rozdział  9

(skreślony)

Rozdział  10

Zasady udziału Agencji Rynku Rolnego w spółkach prawa handlowego

§  30.
1.
Agencja może nabywać i obejmować, za zgodą ministra właściwego do spraw rynków rolnych oraz ministra właściwego do spraw finansów publicznych, udziały lub akcje w spółkach prawa handlowego.
2.
(skreślony).
3.
Prawa i obowiązki udziałowca lub akcjonariusza, w imieniu Agencji, wykonuje Prezes lub osoba przez niego upoważniona.
4.
(skreślony).
5.
(skreślony).
1 Załącznik:

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 4 sierpnia 1998 r. (Dz.U.98.100.641) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 sierpnia 1998 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 4 lutego 1999 r. (Dz.U.99.12.99) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 27 lutego 1999 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 25 czerwca 1999 r. (Dz.U.99.59.626) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 lipca 1999 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 22 sierpnia 2001 r. (Dz.U.01.89.980) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 12 września 2001 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 25 marca 2002 r. (Dz.U.02.31.287) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 kwietnia 2002 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia z dnia 25 marca 2002 r. (Dz.U.02.31.287) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 9 kwietnia 2003 r. (Dz.U.03.63.588) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 kwietnia 2003 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 20 stycznia 2004 r. (Dz.U.04.10.78) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 7 lutego 2004 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 20 stycznia 2004 r. (Dz.U.04.10.78) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 lutego 2004 r.