§ 16. - Nadanie koncesji na budowę i eksploatację kolei linowej użytku publicznego z Zakopanego (Kuźnice) na Kasprowy Wierch w Tatrach.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1935.90.578
Akt indywidualny
Wersja od: 12 grudnia 1935 r.
§ 16.
W celu zapewnienia należytego utrzymania kolei oraz prawidłowej i przezornej eksploatacji Spółka powinna utworzyć kapitał amortyzacyjny, który przeznaczony będzie na pokrycie wydatków na urządzenia kolejowe, które - mimo należytego ich utrzymania - wymagają po pewnych okresach czasu wymiany na nowe, a których wymiana nie zwiększa majątku kolei.
Kapitał amortyzacyjny powstaje z dochodów ze sprzedaży zużytych materjałów, wymienionych na nowe, oraz z corocznych odpisów od ogólnego zysku brutto, obliczonych w sposób następujący:
3% od wartości bilansowej budowli murowanych,
5% od wartości bilansowej budynków drewnianych,
10% od wartości bilansowej maszyn.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .