Art. 5. - Międzynarodowa konwencja o linjach ładunkowych wraz z protokółem końcowym, załącznikami I, II, III, IV, oraz aktem końcowym międzynarodowej konferencji o linjach ładunkowych z 1930 r. Londyn.1930.07.05.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1933.95.737

Akt utracił moc
Wersja od: 26 stycznia 1939 r.
Artykuł  5.

Postanowienia ogólne.

Żaden statek, do którego niniejsza konwencja ma zastosowanie, nie może wyruszyć na morze dla odbycia podróży międzynarodowej po dacie wejścia w życie tej konwencji, o ile:

A. gdy chodzi o statek nowy,

a)
nie został zbadany zgodnie z warunkami przepisanemi w załączniku I niniejszej konwencji,
b)
nie czyni zadość przepisom części 2-giej załącznika I, i
c)
nie został ocechowany zgodnie z postanowieniami tej konwencji.

B. gdy chodzi o statek istniejący,

a)
nie został zbadany i nie został ocechowany (czy to przed, czy to po wejściu w życie niniejszej konwencji), zgodnie z warunkami przepisanemi bądź w ust. A. niniejszego artykułu, bądź w jednym z przepisów dla oznaczenia linji ładunkowej, wyszczególnionych w załączniku IV, i
b)
nie czyni zadość w ogólności i w szczegółach, o ile to jest słuszne i możliwe, przepisom 2-ej części załącznika I, odnośnie do skuteczności: 1) osłony otworów, 2) barjer ochronnych, 3) furt wodnych i 4) wejść do pomieszczenia załogi, co wynika z istniejących urządzeń, zaopatrzenia i środków na statku.