Art. 3. - Międzynarodowa konwencja o linjach ładunkowych wraz z protokółem końcowym, załącznikami I, II, III, IV, oraz aktem końcowym międzynarodowej konferencji o linjach ładunkowych z 1930 r. Londyn.1930.07.05.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1933.95.737

Akt utracił moc
Wersja od: 26 stycznia 1939 r.
Artykuł  3.

Określenia.

W niniejszej konwencji, o ile wyraźnie inaczej me postanowiono:

a)
statek uważa się za należący do danego kraju, o ile jest zarejestrowany przez Rząd tego kraju,
b)
wyrażenie "Władza Administracyjna" oznacza Rząd kraju, do którego statek należy,
c)
"podróż międzynarodowa" jest to podróż między krajem, do którego się stosuje niniejsza konwencja, a portem położonym poza obrębem tego kraju lub odwrotnie, i w tym celu wszelka kolonja, terytorjum zamorskie, protektorat lub terytorium znajdujące się pod władzą zwierzchnią lub mandatem, są uważane jako kraje odrębne,
d)
wyrażenie "Prawidła" oznacza przepisy zawarte w załącznikach I, II, III,
e)
za "statek nowy" uważa się statek którego stępka została położona 1 lipca 1932 r. lub później. Wszystkie inne statki uważa się za statki istniejące,
f)
wyrażenie "parowiec" obejmuje wszelki statek o napędzie maszynowym.