§ 3. - Mianowanie na stopnie funkcjonariuszy Straży Marszałkowskiej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.633

Akt utracił moc
Wersja od: 9 kwietnia 2020 r.
§  3. 
1. 
Mianowanie funkcjonariusza na stopień Straży Marszałkowskiej, z wyjątkiem stopnia aplikanta Straży Marszałkowskiej, następuje na wniosek o mianowanie na stopień Straży Marszałkowskiej, zwany dalej "wnioskiem o mianowanie".
2. 
Wniosek o mianowanie:
1)
na stopień podkomisarza Straży Marszałkowskiej i nadinspektora Straży Marszałkowskiej Marszałek Sejmu składa Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej;
2)
na pozostałe stopnie w korpusie oficerów oraz w przypadku, o którym mowa w art. 38 ust. 4 pkt 2 ustawy, Szef Kancelarii Sejmu składa Marszałkowi Sejmu;
3)
na stopnie w korpusie szeregowych, korpusie podoficerów oraz korpusie chorążych Komendant Straży Marszałkowskiej składa Szefowi Kancelarii Sejmu.
3. 
Wniosek o mianowanie, z zastrzeżeniem ust. 4, zawiera:
1)
podstawę prawną mianowania;
2)
nazwisko, imię (imiona) funkcjonariusza oraz imię ojca;
3)
datę wstąpienia do służby;
4)
zajmowane stanowisko służbowe;
5)
posiadany stopień Straży Marszałkowskiej, datę mianowania na stopień oraz stopień według etatu;
6)
informację o posiadanym wykształceniu;
7)
informację o przeszkoleniu zawodowym;
8)
informacje dotyczące opinii służbowej;
9)
wskazanie stopnia, na który ma być mianowany;
10)
uzasadnienie;
11)
datę sporządzenia wniosku;
12)
pieczęć imienną i podpis wnioskodawcy.
4. 
Wniosek o mianowanie na stopień podkomisarza Straży Marszałkowskiej funkcjonariuszy, którzy odbyli szkolenie specjalistyczne zakończone zdanym egzaminem oficerskim, sporządza się jako wniosek zbiorczy, który zawiera:
1)
podstawę prawną mianowania;
2)
wskazanie daty promocji na stopień podkomisarza Straży Marszałkowskiej;
3)
tabelaryczne zestawienie danych dotyczących funkcjonariuszy, którzy ukończyli szkolenie specjalistyczne zakończone zdanym egzaminem oficerskim:
a)
posiadany stopień Straży Marszałkowskiej,
b)
nazwisko i imię (imiona) oraz imię ojca,
c)
informację o posiadanym wykształceniu,
d)
ocenę z egzaminu oficerskiego;
4)
datę sporządzenia wniosku;
5)
pieczęć imienną i podpis wnioskodawcy.
5. 
Wniosek o mianowanie sporządza Komendant Straży Marszałkowskiej co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem mianowania na stopnie.
6. 
Wzór wniosku o mianowanie na stopień Straży Marszałkowskiej jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
7. 
Wzór wniosku zbiorczego o mianowanie na stopień podkomisarza Straży Marszałkowskiej jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.