Art. 68. - [Rejestr diagnostów; ewidencja laboratoriów] - Medycyna laboratoryjna.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2125 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 4 października 2023 r. do: 31 grudnia 2029 r.
Art.  68.  [Rejestr diagnostów; ewidencja laboratoriów]
1. 
Krajowa Rada prowadzi rejestr diagnostów.
2. 
Rejestr diagnostów zawiera:
1)
datę i numer wpisu;
2)
dane diagnosty laboratoryjnego:
a)
imię (imiona) i nazwisko,
b)
numer PESEL, jeżeli został nadany, a w przypadku jego braku - datę i miejsce urodzenia, cechy dokumentu potwierdzającego tożsamość: rodzaj, numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz państwo jego wydania,
c)
obywatelstwo (obywatelstwa),
d)
adres miejsca zamieszkania, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej, jeżeli posiada,
e)
numer dokumentu "Prawo wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego",
f)
informację o posiadanej specjalizacji lub rozpoczętym kształceniu specjalizacyjnym;
3)
datę rozpoczęcia i zakończenia zatrudnienia, stanowisko oraz miejsce wykonywania czynności medycyny laboratoryjnej;
4)
informację o dopełnieniu obowiązku doskonalenia zawodowego;
5)
informację o prowadzeniu indywidualnej praktyki diagnosty laboratoryjnego lub udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych i numer wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą;
6)
informację o skreśleniu z rejestru diagnostów, a w przypadku śmierci diagnosty laboratoryjnego - datę jego zgonu.
3. 
Diagnosta laboratoryjny posiadający prawo wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego jest obowiązany zawiadomić Krajową Radę o zmianie danych, o których mowa w ust. 2 pkt 2-5, w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tych zmian.
4. 
Informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. b-d i pkt 4, nie podlegają upublicznieniu w ramach informacji publicznej, o której mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
5. 
Administratorem rejestru diagnostów jest Krajowa Rada.
6. 
Krajowa Rada prowadzi ewidencję laboratoriów.
7. 
Podmiot, który utworzył lub zlikwidował laboratorium w trybie przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w terminie 14 dni od daty odpowiedniego wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, o którym mowa w art. 100 ust. 1 tej ustawy, składa wniosek o wpis do ewidencji laboratoriów lub wykreślenie z niej.
8. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 7, zawiera:
1)
pełną i skróconą nazwę laboratorium i jego adres;
2)
nazwę (firmę), formę organizacyjno-prawną, siedzibę i adres podmiotu, który prowadzi laboratorium, oraz numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo w innym właściwym rejestrze, a także numer identyfikacji podatkowej (NIP);
3)
dane dotyczące kierownika laboratorium i pracowników uprawnionych do wykonywania czynności medycyny laboratoryjnej, w tym:
a)
imię (imiona) i nazwisko,
b)
numer dokumentu "Prawo wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego" oraz informację o ograniczeniach w wykonywaniu określonych czynności medycyny laboratoryjnej,
c)
wykształcenie, w tym tytuł specjalisty, datę jego uzyskania oraz nazwę jednostki szkolącej.
9. 
Podmiot, który utworzył laboratorium, niezwłocznie informuje Krajową Radę o zmianie danych, o których mowa w ust. 8.
10. 
Dane wpisane do ewidencji laboratoriów są jawne w zakresie ujętym w ust. 8 pkt 1 i 2.