Art. 68. - [Rejestr diagnostów; ewidencja laboratoriów] - Medycyna laboratoryjna.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2125 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 4 października 2023 r. do: 31 grudnia 2029 r.
Art. 68. [Rejestr diagnostów; ewidencja laboratoriów]
1.
Krajowa Rada prowadzi rejestr diagnostów.2.
Rejestr diagnostów zawiera:1)
datę i numer wpisu;2)
dane diagnosty laboratoryjnego:a)
imię (imiona) i nazwisko,b)
numer PESEL, jeżeli został nadany, a w przypadku jego braku - datę i miejsce urodzenia, cechy dokumentu potwierdzającego tożsamość: rodzaj, numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz państwo jego wydania,c)
obywatelstwo (obywatelstwa),d)
adres miejsca zamieszkania, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej, jeżeli posiada,e)
numer dokumentu "Prawo wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego",f)
informację o posiadanej specjalizacji lub rozpoczętym kształceniu specjalizacyjnym;3)
datę rozpoczęcia i zakończenia zatrudnienia, stanowisko oraz miejsce wykonywania czynności medycyny laboratoryjnej;4)
informację o dopełnieniu obowiązku doskonalenia zawodowego;5)
informację o prowadzeniu indywidualnej praktyki diagnosty laboratoryjnego lub udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach grupowej praktyki diagnostów laboratoryjnych i numer wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą;6)
informację o skreśleniu z rejestru diagnostów, a w przypadku śmierci diagnosty laboratoryjnego - datę jego zgonu.3.
Diagnosta laboratoryjny posiadający prawo wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego jest obowiązany zawiadomić Krajową Radę o zmianie danych, o których mowa w ust. 2 pkt 2-5, w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tych zmian.4.
Informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. b-d i pkt 4, nie podlegają upublicznieniu w ramach informacji publicznej, o której mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.5.
Administratorem rejestru diagnostów jest Krajowa Rada.6.
Krajowa Rada prowadzi ewidencję laboratoriów.7.
Podmiot, który utworzył lub zlikwidował laboratorium w trybie przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w terminie 14 dni od daty odpowiedniego wpisu do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, o którym mowa w art. 100 ust. 1 tej ustawy, składa wniosek o wpis do ewidencji laboratoriów lub wykreślenie z niej.8.
Wniosek, o którym mowa w ust. 7, zawiera:1)
pełną i skróconą nazwę laboratorium i jego adres;2)
nazwę (firmę), formę organizacyjno-prawną, siedzibę i adres podmiotu, który prowadzi laboratorium, oraz numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo w innym właściwym rejestrze, a także numer identyfikacji podatkowej (NIP);3)
dane dotyczące kierownika laboratorium i pracowników uprawnionych do wykonywania czynności medycyny laboratoryjnej, w tym:a)
imię (imiona) i nazwisko,b)
numer dokumentu "Prawo wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego" oraz informację o ograniczeniach w wykonywaniu określonych czynności medycyny laboratoryjnej,c)
wykształcenie, w tym tytuł specjalisty, datę jego uzyskania oraz nazwę jednostki szkolącej.9.
Podmiot, który utworzył laboratorium, niezwłocznie informuje Krajową Radę o zmianie danych, o których mowa w ust. 8.10.
Dane wpisane do ewidencji laboratoriów są jawne w zakresie ujętym w ust. 8 pkt 1 i 2.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »