§ 8. - Medal "Zasłużony Kulturze Gloria Artis".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.695 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 marca 2022 r.
§  8. 
1. 
W przypadku zniszczenia lub utraty legitymacji potwierdzającej nadanie odznaki Medalu, na wniosek osoby wyróżnionej, a w przypadku osoby fizycznej również na wniosek członka jej rodziny, wydaje się duplikat legitymacji potwierdzającej nadanie odznaki Medalu.
2. 
Wniosek wraz z uzasadnieniem składa się do ministra.
3. 
Duplikat legitymacji wydaje się nieodpłatnie na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału legitymacji potwierdzającej nadanie odznaki Medalu. Na drugiej stronie legitymacji należy umieścić wyraz "Duplikat", a na dole trzeciej strony dodać wyrazy "oryginał podpisał" i wymienić ministra, który podpisał oryginał legitymacji, oraz zamieścić datę i czytelny podpis przedstawiciela właściwej komórki organizacyjnej urzędu obsługującego ministra wystawiającej duplikat legitymacji.
4. 
Odbiór duplikatu legitymacji potwierdza osoba wyróżniona, a w przypadku gdy osobą wyróżnioną jest osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej - jej przedstawiciel, własnoręcznym i czytelnym podpisem. W przypadku gdy osobą wyróżnioną jest osoba fizyczna, która nie może odebrać duplikatu legitymacji, odbiór potwierdza członek rodziny osoby wyróżnionej albo inna osoba upoważniona przez osobę wyróżnioną.