Rozdział 5 - - ADMINISTRACJA - M-nar.Organizacja do Spraw Migracji-Polska. Konstytucja Międzynarodowej Organizacji do Spraw Migracji. Genewa.1953.10.19.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.538

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 listopada 1954 r.

ROZDZIAŁ  V

- ADMINISTRACJA

Administracja składa się z Dyrektora Generalnego, Zastępcy Dyrektora Generalnego i takiego personelu, jaki określi Rada.

1.
Dyrektor Generalny i Zastępca Dyrektora Generalnego są wybierani większością dwóch trzecich głosów Rady i mogą zostać ponownie wybrani na jedną dodatkową kadencję. Kadencja co do zasady wynosi pięć lat, jednak, w wyjątkowych przypadkach, może zostać skrócona, jeżeli taką decyzję podejmie Rada większością dwóch trzecich głosów. Sprawują oni swoje funkcje na podstawie umów zatwierdzonych przez Radę i podpisanych w imieniu Organizacji przez Przewodniczącego Rady.
2.
Dyrektor Generalny odpowiada przed Radą. Dyrektor Generalny wypełnia funkcje administracyjne i wykonawcze Organizacji zgodnie z Konstytucją oraz politykami i decyzjami Rady oraz regulaminem ustanowionym przez nią. Dyrektor Generalny formułuje propozycje stosownych działań Rady.

Dyrektor Generalny mianuje personel Administracji zgodnie z regulaminem kadrowym przyjętym przez Radę.

1.
Sprawując swoje obowiązki, Dyrektor Generalny, Zastępca Dyrektora Generalnego oraz personel nie będą się zwracać o polecenia do żadnego Państwa ani żadnej władzy poza Organizacją ani przyjmować poleceń od żadnego Państwa ani żadnej władzy poza Organizacją. Będą powstrzymywać się od jakichkolwiek działań, które mogą rzucać niekorzystne światło na ich stanowisko jako funkcjonariuszy międzynarodowych.
2.
Każde Państwo Członkowskie zobowiązuje się ściśle respektować międzynarodowy charakter obowiązków Dyrektora Generalnego, Zastępcy Dyrektora Generalnego i personelu, oraz nie wywierać wpływu na wykonywanie przez nich ich obowiązków.
3.
Efektywność, kompetencje i uczciwość będą koniecznymi wymaganiami branymi pod uwagę podczas rekrutacji i zatrudniania personelu który, za wyjątkiem nadzwyczajnych okoliczności, będzie rekrutowany spośród obywateli Państw Członkowskich Organizacji, uwzględniając zasadę sprawiedliwego podziału geograficznego.

Dyrektor Generalny jest obecny lub reprezentowany przez Zastępcę Dyrektora Generalnego lub innego wyznaczonego urzędnika podczas wszystkich sesji Rady i wszystkich organów pomocniczych. Dyrektor Generalny lub wyznaczony przedstawiciel może uczestniczyć w dyskusji, ale nie ma prawa głosu.

Podczas zwyczajnej sesji Rady, odbywającej się po zakończeniu każdego roku obrachunkowego, Dyrektor Generalny składa przed Radą sprawozdanie z działalności Organizacji, przedstawiając całość jej działań w ciągu danego roku.