Lista Skarbów Dziedzictwa.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.928

Akt obowiązujący
Wersja od: 11 maja 2017 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO 1
z dnia 28 kwietnia 2017 r.
w sprawie Listy Skarbów Dziedzictwa

Na podstawie art. 23a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa sposób prowadzenia Listy Skarbów Dziedzictwa, zwanej dalej "Listą", i zakres danych zamieszczanych na Liście.
Lista jest prowadzona w systemie teleinformatycznym udostępnionym w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.
Lista składa się z trzech części, w których zamieszcza się następujące dane:
1)
w części pierwszej:
a)
w polu pierwszym - numer pozycji Listy,
b)
w polu drugim - nazwę albo tytuł zabytku,
c)
w polu trzecim - oznaczenie decyzji o wpisie zabytku na Listę,
d)
w polu czwartym - datę wpisania zabytku na Listę,
e)
w polu piątym - adnotację o skreśleniu zabytku z Listy;
2)
w części drugiej:
a)
w polu pierwszym - opis zabytku,
b)
w polu drugim - oznaczenie zbiorów,
c)
w polu trzecim - fotografie zabytku;
3)
w części trzeciej:
a)
w polu pierwszym - oznaczenie decyzji albo postanowienia stanowiących podstawę zmiany, sprostowania lub uzupełnienia wpisu zabytku na Listę, znajdujących się w aktach wpisowych zawierających dokumenty dotyczące postępowania w sprawie wpisania zabytku na Listę,
b)
w polu drugim - treść zmiany, sprostowania lub uzupełnienia wpisu zabytku na Listę,
c)
w polu trzecim - oznaczenie decyzji o skreśleniu zabytku z Listy znajdującej się w aktach wpisowych, o których mowa w lit. a,
d)
w polu czwartym - datę skreślenia zabytku z Listy,
e)
w polu piątym - informacje o innych decyzjach i orzeczeniach dotyczących wpisu zabytku na Listę.
Wpisu zabytku na Listę dokonuje się pod oddzielną pozycją, oznaczoną numerem wynikającym z kolejności wpisu na Listę.
W części pierwszej Listy pole drugie oraz w części drugiej Listy pola pierwsze i drugie wypełnia się na podstawie danych zawartych w decyzji o wpisie zabytku na Listę.
Opis zabytku w części drugiej Listy w polu pierwszym zawiera zwięzłe informacje określające w szczególności czas powstania zabytku, jego wymiary, materiał, z którego został wykonany, oraz technikę jego wykonania.
1. 
W części drugiej Listy w polu drugim wpisuje się imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub posiadacza zabytku, a w przypadku zabytku będącego częścią zbiorów muzeum państwowego albo samorządowego - także nazwę kolekcji, w skład której wchodzi zabytek.
2. 
W przypadku gdy właścicielem lub posiadaczem zabytku jest osoba fizyczna albo jednostka organizacyjna niezaliczana do sektora finansów publicznych, jej imię i nazwisko albo nazwę wpisuje się za jej zgodą. W przypadku braku zgody wpisuje się adnotację "zbiory prywatne".
W części drugiej Listy w polu trzecim zamieszcza się fotografie zabytku w liczbie od 2 do 4, przedstawiające zabytek z różnych ujęć, wykonane na jednolitym tle, w dobrej ostrości, w rozdzielczości co najmniej 5 Mpx i w formacie co najmniej 9 x 13 cm.
Wpis skreślony pozostawia się na Liście.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. poz. 1894).