§ 3. - Lekarski Egzamin Końcowy i Lekarsko-Dentystyczny Egzamin Końcowy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2012.903

Akt utracił moc
Wersja od: 1 października 2016 r.
§  3. 
1. 
Osoba zamierzająca przystąpić do LEK albo LDEK składa za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek w tej sprawie do dyrektora CEM:
1)
do dnia 30 czerwca roku kalendarzowego, w którym przeprowadzany jest dany egzamin - w przypadku egzaminów wyznaczonych w okresie od dnia 1 września do dnia 30 września;
2)
do dnia 30 listopada roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym przeprowadzany jest dany egzamin - w przypadku egzaminów wyznaczonych w okresie od dnia 1 lutego do dnia 28 lutego.
2. 
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, zawiera następujące dane:
1)
imię (imiona) i nazwisko;
2)
datę urodzenia;
3)
miejsce urodzenia;
4)
numer PESEL; w przypadku braku numeru PESEL należy podać cechy dokumentu potwierdzającego tożsamość: nazwę i numer dokumentu oraz kraj wydania;
5)
obywatelstwo;
6)
adres miejsca zamieszkania;
7)
adres do korespondencji;
8)
numer telefonu i adres poczty elektronicznej;
9)
w przypadku lekarzy lub lekarzy dentystów:
a)
numer dokumentu odpowiednio "Ograniczone prawo wykonywania zawodu lekarza", "Ograniczone prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty", "Prawo wykonywania zawodu lekarza" albo "Prawo wykonywania zawodu lekarza dentysty",
b)
numer rejestracyjny lekarza w izbie lekarskiej;
10)
numer i datę wydania dyplomu lekarza lub lekarza dentysty albo zaświadczenia potwierdzającego ukończenie studiów na kierunku lekarskim, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia, albo zaświadczenia potwierdzającego ukończenie studiów na kierunku lekarsko-dentystycznym, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia, jeżeli w dniu złożenia wniosku posiada taki dokument;
11)
nazwę uczelni medycznej i wydział, której osoba jest studentem lub którą ta osoba ukończyła, i rok jej ukończenia, a w przypadku lekarza lub lekarza dentysty, którzy ukończyli uczelnię medyczną w państwie innym niż państwo członkowskie Unii Europejskiej - nazwę polskiej uczelni medycznej, która przeprowadziła nostryfikację dyplomu lekarza lub lekarza dentysty;
12)
oznaczenie rady lekarskiej, która w przypadku lekarza lub lekarza dentysty, którzy ukończyli uczelnię medyczną w państwie członkowskim Unii Europejskiej, wydała zaświadczenie, że posiadany dyplom, świadectwo lub inny dokument potwierdzający posiadanie formalnych kwalifikacji odpowiada dokumentom potwierdzającym formalne kwalifikacje lekarza lub lekarza dentysty wynikające z przepisów prawa Unii Europejskiej;
13)
oznaczenie preferowanego miejsca składania egzaminu spośród wskazanych przez CEM;
14)
oznaczenie języka, w którym osoba zamierza składać egzamin;
15)
liczbę dotychczasowych zgłoszeń do LEK albo LDEK.
3. 
Formularz wniosku jest generowany za pomocą środków komunikacji elektronicznej i pobierany na stronie internetowej CEM. CEM potwierdza za pomocą środków komunikacji elektronicznej zapisanie zgłoszonych na wniosku danych.
4. 
Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, CEM przekazuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej dane studentów oraz absolwentów, którzy nie posiadają prawa wykonywania zawodu, wskazane w ust. 2, właściwym wydziałom uczelni medycznych.
5. 
W terminie 7 dni od dnia otrzymania danych, o których mowa w ust. 2, właściwe wydziały uczelni medycznych przekazują do CEM listę wnioskodawców uprawnionych i nieuprawnionych do składania LEK albo LDEK, wraz ze średnią ocen ze studiów, w przypadku studentów kierunku lekarskiego - z 5 lat, a w przypadku studentów kierunku lekarsko-dentystycznego - z 4 lat. Lista przekazywana jest do CEM za pomocą środków komunikacji elektronicznej i w postaci papierowej. Listę przekazywaną w postaci papierowej podpisuje dziekan właściwego wydziału uczelni medycznej.
6. 
W przypadku ustalenia, że wnioskodawca nie jest uprawniony do składania LEK albo LDEK, wydział uczelni medycznej, który stwierdził tę okoliczność, dołącza do listy, o której mowa w ust. 5, uzasadnienie.
7. 
Naczelna Rada Lekarska (NRL) udostępnia CEM informacje zawarte w rejestrach i Centralnym Rejestrze Lekarzy, o których mowa odpowiednio w art. 49 i art. 50 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz. U. Nr 219, poz. 1708 oraz z 2011 r. Nr 112, poz. 654 i Nr 113, poz. 657).
8. 
Dyrektor CEM zawiadamia niezwłocznie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, osoby niespełniające warunków niezbędnych do przystąpienia do LEK albo LDEK o warunkach, których dana osoba nie spełnia, wskazując na konieczność ich spełnienia do dnia przeprowadzenia LEK albo LDEK.
9. 
Dyrektor CEM ustala listy osób zdających w danym miejscu i terminie oraz zawiadamia te osoby o terminie i miejscu egzaminu i nadanym numerze kodowym nie później niż 14 dni przed jego rozpoczęciem.
10. 
Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 9, jest przekazywane za pomocą środków komunikacji elektronicznej.