§ 8. - Legitymacja strażaka ratownika ochotniczej straży pożarnej lub osoby posiadającej uprawnienie do świadczenia ratowniczego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.1274

Akt obowiązujący
Wersja od: 20 czerwca 2022 r.
§  8. 
1. 
O utracie legitymacji strażak ratownik OSP lub osoba posiadająca uprawnienie do świadczenia ratowniczego niezwłocznie zawiadamiają pisemnie właściwego komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, podając w szczególności datę i okoliczności utraty legitymacji. Komendant powiatowy (miejski) Państwowej Straży Pożarnej niezwłocznie zawiadamia o tym zdarzeniu Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej.
2. 
W razie odzyskania legitymacji strażak ratownik OSP lub osoba posiadająca uprawnienie do świadczenia ratowniczego zwracają legitymację właściwemu komendantowi powiatowemu (miejskiemu) Państwowej Straży Pożarnej oraz pisemnie zawiadamiają go o okolicznościach jej odzyskania i podają datę jej odzyskania. Komendant powiatowy (miejski) Państwowej Straży Pożarnej niezwłocznie zawiadamia o tym zdarzeniu Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej.