Kwalifikacje zawodowe oficerów i marynarzy na polskich statkach morskich.
Dz.U.1963.7.40
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŻEGLUGI
z dnia 7 lutego 1963 r.
w sprawie kwalifikacji zawodowych oficerów i marynarzy na polskich statkach morskich.
Przepisy wstępne.
Przepisy wstępne.
Kwalifikacje oficerów.
Kwalifikacje oficerów.
Przepis ogólny.
Przepis ogólny.
Oficerowie służby pokładowej.
Oficerowie służby pokładowej.
albo:
Oficerowie służby mechanicznej.
Oficerowie służby mechanicznej.
kategoria IV - statki o mocy głównych silników parowych poniżej 600 KM oraz statki o mocy głównych silników spalinowych poniżej 400 KM,
kategoria III - statki o mocy głównych silników parowych od 600 do 1.500 KM oraz statki o mocy głównych silników spalinowych od 400 do 1.200 KM,
kategoria II - statki o mocy głównych silników parowych od 1.500 do 3.000 KM oraz statki o mocy głównych silników spalinowych od 1.200 do 2.500 KM,
kategoria I - statki o mocy głównych silników parowych powyżej 3.000 KM oraz statki o mocy głównych silników spalinowych powyżej 2.500 KM.
albo:
Oficerowie służby elektrycznej.
Oficerowie służby elektrycznej.
kategoria IV - statki o łącznej mocy zainstalowanych urządzeń elektrycznych od 180 kW do 500 kW oraz poniżej 180 kW, lecz o pojemności ponad 5.000 BRT,
kategoria III - statki o łącznej mocy zainstalowanych urządzeń elektrycznych od 500 kW do 800 kW,
kategoria II - statki o łącznej mocy zainstalowanych urządzeń elektrycznych od 800 kW do 1.500 kW,
kategoria I - statki o łącznej mocy zainstalowanych urządzeń elektrycznych ponad 1.500 kW.
albo:
albo:
- absolwenci szkoły morskiej i inżynierowie co najmniej połowę, a technicy i elektromonterzy co najmniej dwie trzecie praktyki wymaganej od nich na stopień oficera elektryka okrętowego III klasy.
Oficerowie służby radiokomunikacyjnej.
Oficerowie służby radiokomunikacyjnej.
kategoria I - statki pasażerskie, z wyjątkiem uprawiających żeglugę przybrzeżną, oraz statki towarowe, ratownicze i szkolne uprawiające żeglugę wielką,
kategoria II - wszystkie inne statki.
Oficerowie służby administracyjno-gospodarczej.
Oficerowie służby administracyjno-gospodarczej.
kategoria I - statki pasażerskie i szkolne w żegludze wielkiej,
kategoria II - statki pasażerskie i szkolne w żegludze małej, statki towarowe z załogą ponad 40 osób oraz statki towarowe z załogą poniżej 40 osób przewożące pasażerów,
kategoria III - wszystkie inne statki.
albo:
albo:
Kwalifikacje marynarzy.
Kwalifikacje marynarzy.
Przepis ogólny.
Przepis ogólny.
Marynarze służby pokładowej.
Marynarze służby pokładowej.
Marynarze służby mechanicznej i elektrycznej.
Marynarze służby mechanicznej i elektrycznej.
albo:
Marynarze służby radiokomunikacyjnej.
Marynarze służby radiokomunikacyjnej.
Marynarze służby administracyjno-gospodarczej.
Marynarze służby administracyjno-gospodarczej.
albo:
albo:
albo:
albo:
Przepisy szczególne.
Przepisy szczególne.
Przepisy szczególne dla oficerów.
Przepisy szczególne dla oficerów.
oraz złożą egzamin wymagany do uzyskania stopnia oficera mechanika okrętowego I klasy.
Zaliczone w ten sposób zatrudnienie nie może przekraczać połowy praktyki pływania, wymaganej dla uzyskania poszczególnego stopnia oficerskiego.
Przepisy szczególne dla marynarzy.
Przepisy szczególne dla marynarzy.
Kwalifikacje zawodowe załóg na statkach morskich odbywających podróże próbne.
Kwalifikacje zawodowe załóg na statkach morskich odbywających podróże próbne.
Dyplomy i świadectwa, ich wydawanie i wymiana. Egzaminy.
Dyplomy i świadectwa, ich wydawanie i wymiana. Egzaminy.
Dyplomy i komisje egzaminacyjne dla oficerów.
Dyplomy i komisje egzaminacyjne dla oficerów.
Świadectwa i komisje egzaminacyjne dla marynarzy.
Świadectwa i komisje egzaminacyjne dla marynarzy.
Przepisy przejściowe i końcowe.
Przepisy przejściowe i końcowe.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »