Dział 2 - KWALIFIKACJE OFICERSKIE - Kwalifikacje zawodowe i skład załóg polskich statków morskich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1992.49.227

Akt utracił moc
Wersja od: 10 kwietnia 1998 r.

DZIAŁ  II

KWALIFIKACJE OFICERSKIE

Oficerowie specjalności pokładowej statków morskich

§  8.
W specjalności pokładowej ustala się następujące stopnie oficerskie:
1)
szyper II klasy,
2)
szyper I klasy,
3)
oficer pokładowy III klasy,
4)
oficer pokładowy II klasy,
5)
starszy oficer pokładowy,
6)
kapitan żeglugi wielkiej.
§  9.
1.
Do uzyskania stopnia szypra II klasy wymagane jest:
1)
posiadanie stopnia starszego marynarza, dodatkowa 36-miesięczna praktyka pływania na stanowisku starszego marynarza na morskich statkach handlowych oraz złożenie egzaminu; dla osób z wykształceniem średnim zawodowym o kierunku pokładowym wymagana praktyka pływania wynosi 18 miesięcy, a dla osób z wykształceniem średnim 30 miesięcy, albo
2)
posiadanie stopnia podoficera Marynarki Wojennej lub Straży Granicznej, 48-miesięczna praktyka pływania w dziale pokładowym na statkach morskich oraz złożenie egzaminu, albo
3)
posiadanie stopnia chorążego Marynarki Wojennej lub Straży Granicznej, wykształcenie średnie w specjalności nawigacyjnej, 24-miesięczna praktyka pływania w dziale pokładowym na statkach morskich.
2. 10
Do uzyskania stopnia szypra I klasy wymagane jest posiadanie dyplomu szypra II klasy, 24-miesięczna dodatkowa praktyka pływania na morskich statkach handlowych lub na statkach pełniących specjalną służbę państwową co najmniej na stanowisku oficera wachtowego oraz zdanie egzaminu.
3.
Praktykę pływania nabytą na statkach morskich bez własnego napędu zalicza się do praktyki pływania wymaganej do uzyskania lub potwierdzenia dyplomu szypra II i I klasy w stosunku 2 miesiące tej praktyki za jeden miesiąc wymaganej, w ilości nie większej jednak niż 1/3.
4.
Do uzyskania stopnia oficera pokładowego III klasy wymagane jest:
1)
ukończenie wyższej uczelni morskiej o kierunku nawigacyjnym oraz 15-miesięczna praktyka pływania w dziale pokładowym na statkach morskich, w tym co najmniej 6 miesięcy na wachcie nawigacyjnej pod nadzorem oficera wachtowego, albo
2) 11
posiadanie stopnia starszego marynarza, dodatkowa 24-miesięczna praktyka pływania na stanowisku starszego marynarza na morskich statkach handlowych o pojemności brutto powyżej 500 w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 12 miesięcy na wachcie nawigacyjnej pod nadzorem oficera wachtowego, oraz złożenie egzaminu, albo
3) 12
posiadanie stopnia szypra I klasy, dodatkowa 12-miesięczna praktyka pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto powyżej 500 w żegludze międzynarodowej oraz złożenie egzaminu,
4) 13
posiadanie stopnia marynarza, uzyskanego w trybie przewidzianym w § 25 ust. 1 pkt 4, dodatkowa 12-miesięczna praktyka pływania w specjalności pokładowej na stanowisku co najmniej marynarza na wachcie nawigacyjnej pod nadzorem oficera wachtowego na statkach morskich o pojemności brutto powyżej 500 oraz zdanie egzaminu.
4a. 14
Przez praktykę na wachcie nawigacyjnej rozumie się praktykę pływania odbytą na mostku w zakresie czynności oficera wachtowego, zgodnie z wymogami prawidła II/4 konwencji STCW. Zaświadczenie o odbyciu tej praktyki wydaje kapitan statku.
5. 15
Do uzyskania stopnia oficera pokładowego II klasy wymagane jest posiadanie dyplomu oficera pokładowego III klasy oraz dodatkowa 12-miesięczna praktyka pływania na stanowisku oficera wachtowego na morskich statkach handlowych o pojemności brutto powyżej 500 w żegludze międzynarodowej.
6. 16
Do uzyskania stopnia starszego oficera pokładowego wymagane jest posiadanie dyplomu oficera pokładowego II klasy, dodatkowa 24-miesięczna praktyka pływania na stanowisku oficera wachtowego na morskich statkach handlowych o pojemności brutto powyżej 3000 w żegludze międzynarodowej oraz złożenie egzaminu.
7. 17
Do uzyskania stopnia kapitana żeglugi wielkiej wymagane jest posiadanie dyplomu starszego oficera pokładowego, dodatkowa 12 miesięczna praktyka pływania na stanowisku starszego oficera na morskich statkach handlowych o pojemności brutto powyżej 3000 w żegludze międzynarodowej oraz złożenie egzaminu.
§  10.
W specjalności pokładowej ustala się następujące stanowiska oficerskie:
1)
oficer wachtowy,
2)
starszy oficer,
3)
kapitan.
§  11.
Ustala się następujące uprawnienia zawodowe dla oficerów specjalności pokładowej:
1. 18
Szyper II klasy może być:
1)
oficerem wachtowym na statkach o pojemności brutto do 1600 w żegludze krajowej,
2)
oficerem wachtowym na statku o pojemności brutto do 200 w żegludze międzynarodowej,
3)
kapitanem statku bez własnego napędu o pojemności brutto do 1600 w żegludze krajowej,
4)
kapitanem statku o pojemności brutto do 200 w żegludze krajowej, z wyjątkiem statków pasażerskich,
5)
kapitanem statku o pojemności brutto do 80 w żegludze międzynarodowej, z wyjątkiem statków pasażerskich, pod warunkiem odbycia 6 - miesięcznej praktyki pływania na stanowisku oficera wachtowego w żegludze międzynarodowej.
2. 19
Szyper I klasy może być:
1)
oficerem wachtowym na każdym statku w żegludze krajowej oraz na statku o pojemności brutto do 200 w żegludze międzynarodowej,
2)
starszym oficerem na statku o pojemności brutto do 1600 w żegludze krajowej,
3)
kapitanem statku bez własnego napędu o tonażu do 1600 w żegludze krajowej,
4)
kapitanem statku o pojemności brutto do 1600 w żegludze krajowej pod warunkiem posiadania 24-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku kapitana statku o pojemności brutto do 600,
5)
kapitanem statku o pojemności brutto do 600 w żegludze krajowej, z wyjątkiem statków pasażerskich,
6)
kapitanem statku o pojemności brutto do 200 w żegludze międzynarodowej, z wyjątkiem statków pasażerskich, pod warunkiem odbycia 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku oficera wachtowego w żegludze międzynarodowej.
3.
Oficer pokładowy III klasy może być:
1)
oficerem wachtowym na każdym statku w każdej żegludze,
2) 20
kapitanem statku bez własnego napędu o pojemności brutto do 3000 w żegludze krajowej,
3) 21
kapitanem statku, z wyjątkiem statków pasażerskich, o pojemności brutto do 500 w żegludze krajowej, a w żegludze międzynarodowej - po odbyciu 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowisku oficera wachtowego w tej żegludze.
4.
Oficer pokładowy II klasy może być:
1)
oficerem wachtowym na każdym statku w każdej żegludze,
2) 22
starszym oficerem na statku o pojemności brutto do 3000 w każdej żegludze,
3)
kapitanem statku bez własnego napędu w każdej żegludze,
4) 23
kapitanem statku o pojemności brutto do 500 w każdej żegludze.
5.
Starszy oficer pokładowy może być:
1)
starszym oficerem na każdym statku w każdej żegludze,
2)
kapitanem każdego statku w żegludze krajowej,
3) 24
kapitanem statku o pojemności brutto do 3000 w żegludze międzynarodowej.
6.
Kapitan żeglugi wielkiej może być kapitanem każdego statku w każdej żegludze.
§  12. 25
 
1.
Zajmowanie stanowiska kapitana na statkach pasażerskich w żegludze międzynarodowej wymaga odbycia co najmniej 12-miesięcznej praktyki pływania na tych statkach na stanowiskach oficerskich oraz 12-miesięcznej praktyki pływania na morskich statkach handlowych na stanowisku kapitana w żegludze międzynarodowej.
2.
Zajmowanie stanowiska starszego oficera na statkach określonych w ust. 1 wymaga odbycia 12-miesięcznej praktyki pływania na stanowiskach oficerskich na tych statkach.
3.
Zajmowanie stanowiska kapitana i starszego oficera na statkach określonych w § 3 ust. 3 o zwiększonych wymogach bezpieczeństwa wymaga co najmniej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowiskach oficerskich na tych statkach oraz odbycia specjalistycznego przeszkolenia.
4.
Zajmowanie stanowisk innych aniżeli określone w ust. 3 na statkach wymienionych w § 3 ust. 3 wymaga odbycia specjalistycznego przeszkolenia.
5.
Zajmowanie stanowisk oficerskich i nieoficerskich na statkach pasażerskich ro-ro wymaga odbycia specjalistycznego przeszkolenia.

Oficerowie specjalności mechanicznej statków morskich

§  13.
Dla ustalenia uprawnień zawodowych i praktyki kwalifikacyjnej oficerów specjalności mechanicznej statki morskie dzieli się na następujące kategorie:
1)
kategoria V - statki o mocy napędu głównego większej niż 140 KW, lecz nie większej niż 500 KW,
2)
kategoria IV - statki o mocy napędu głównego większej niż 500 KW, lecz nie większej niż 750 KW,
3)
kategoria III - statki o mocy napędu głównego większej niż 750 KW, lecz nie większej niż 1100 KW,
4)
kategoria II - statki o mocy napędu głównego większej niż 1100 KW, lecz nie większej niż 3000 KW,
5)
kategoria I - statki o mocy napędu głównego większej niż 3000 KW.
§  14.
W specjalności mechanicznej ustala się następujące stopnie oficerskie:
1)
oficer elektryk okrętowy,
2)
oficer mechanik okrętowy V klasy,
3)
oficer mechanik okrętowy IV klasy,
4)
oficer mechanik okrętowy III klasy,
5)
oficer mechanik okrętowy II klasy,
6)
starszy oficer mechanik okrętowy.
§  15. 26
 
1.
Do uzyskania stopnia oficera elektryka okrętowego wymagane jest:
1)
ukończenie wyższej uczelni o kierunku elektrotechnika, 24-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności elektrycznej lub mechanicznej na statkach morskich oraz złożenie egzaminu przez osoby, które nie ukończyły wyższej uczelni morskiej; 1/3 wymaganej praktyki pływania może być zastąpiona praktyką przy budowie lub naprawie elektrycznych urządzeń okrętowych w warsztatach lub stoczniach; dla absolwentów wyższych uczelni morskich o kierunku elektrotechnika w specjalności elektromechanika okrętowa wymagana praktyka pływania wynosi 12 miesięcy, albo
2)
posiadanie wykształcenia średniego zawodowego o kierunku elektrotechnika, 36-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności elektrycznej lub mechanicznej na statkach morskich oraz złożenie egzaminu; 1/3 wymaganej praktyki pływania może być zastąpiona praktyką przy budowie lub naprawie elektrycznych urządzeń okrętowych w warsztatach lub stoczniach.
2.
Do uzyskania stopnia oficera mechanika okrętowego V klasy wymagane jest:
1)
ukończenie wyższej uczelni morskiej, o kierunku mechanika i budowa maszyn w specjalności eksploatacji siłowni okrętowych oraz 3-miesięczna praktyka pływania na statkach morskich w dziale mechanicznym albo
2)
posiadanie dyplomu inżyniera mechanika o specjalności budowy lub obsługi silników spalinowych albo eksploatacji siłowni okrętowych oraz 6-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności mechanicznej na statkach morskich, albo
3)
posiadanie dyplomu oficera elektryka okrętowego oraz 12-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności mechanicznej na statkach morskich co najmniej III kategorii, albo
4)
ukończenie wyższej uczelni morskiej o kierunku elektrotechnika okrętowa, 6-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności mechanicznej na statkach morskich co najmniej III kategorii oraz złożenie egzaminu, albo
5)
posiadanie stopnia motorzysty okrętowego, dodatkowa 12-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności mechanicznej na statkach co najmniej V kategorii oraz złożenie egzaminu przez osoby, które nie ukończyły co najmniej średniej szkoły zawodowej o kierunku budowy lub obsługi maszyn lub siłowni okrętowych, budowy lub obsługi silników spalinowych, albo
6)
posiadanie stopnia podoficera Marynarki Wojennej lub Straży Granicznej oraz 48-miesięczna praktyka pływania w specjalności mechanicznej na statkach morskich co najmniej V kategorii, albo
7)
posiadanie stopnia chorążego Marynarki Wojennej lub Straży Granicznej oraz 24-miesięczna praktyka pływania w specjalności mechanicznej na statkach morskich co najmniej V kategorii, albo
8)
posiadanie stopnia mechanika żeglugi śródlądowej I klasy oraz złożenie egzaminu.
3.
Do uzyskania stopnia oficera mechanika okrętowego IV klasy wymagane jest:
1)
ukończenie wyższej uczelni o kierunku mechanika i budowa maszyn w specjalności eksploatacja siłowni okrętowych, 15-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi lub studenta w specjalności mechanicznej na statkach morskich; 1/3 wymaganej praktyki pływania może być zastąpiona praktyką przy budowie lub naprawie maszyn okrętowych, w stoczniach, zakładach produkcyjnych lub warsztatach mechanicznych, albo
2)
posiadanie dyplomu inżyniera mechanika, stopień motorzysty okrętowego, dodatkowa 15-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności mechanicznej, w tym 6 miesięcy na stanowisku motorzysty na statku III kategorii lub powyżej, oraz złożenie egzaminu; 1/3 ogólnej wymaganej praktyki pływania może być zastąpiona praktyką przy budowie lub naprawie maszyn okrętowych w stoczniach, zakładach produkcyjnych lub warsztatach mechanicznych, albo
3)
posiadanie dyplomu oficera okrętowego, 12-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności mechanicznej, w tym co najmniej 6 miesięcy w charakterze motorzysty na statku III kategorii lub powyżej, oraz złożenie egzaminu, albo
4)
posiadanie stopnia oficera mechanika okrętowego V klasy, dodatkowa 12-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności mechanicznej, w tym 6 miesięcy na stanowisku motorzysty na statku co najmniej II kategorii lub oficera mechanika wachtowego na statku III kategorii lub II oficera mechanika na statku IV kategorii, oraz złożenie egzaminu, albo
5)
posiadanie stopnia motorzysty okrętowego, dodatkowa 24-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności mechanicznej, w tym co najmniej 6 miesięcy na stanowisku motorzysty na statkach III kategorii lub powyżej, oraz złożenie egzaminu; dla osób z wykształceniem średnim zawodowym o kierunku budowy lub obsługi maszyn, lub siłowni okrętowych okres wymaganej praktyki pływania wynosi 18 miesięcy, albo
6)
posiadanie stopnia chorążego Marynarki Wojennej lub Straży Granicznej oraz 48-miesięczna praktyka pływania w specjalności mechanicznej na statkach morskich III kategorii lub wyższej.
4.
Do uzyskania stopnia oficera mechanika okrętowego III klasy wymagane jest:
1)
ukończenie wyższej uczelni o kierunku mechanika i budowa maszyn w specjalności eksploatacja siłowni okrętowych, stopień oficera mechanika okrętowego IV klasy, dodatkowa 12-miesięczna praktyka pływania na stanowisku oficera mechanika wachtowego na morskich statkach handlowych co najmniej III kategorii; dla absolwentów wyższych uczelni morskich wymagana praktyka pływania wynosi 6 miesięcy, albo
2)
posiadanie stopnia oficera mechanika IV klasy, dodatkowa 18-miesięczna praktyka pływania na stanowisku oficera mechanika wachtowego na morskich statkach handlowych co najmniej III kategorii oraz złożenie egzaminu.
5.
Do uzyskania stopnia oficera mechanika okrętowego II klasy wymagane jest:
1)
ukończenie wyższej uczelni o kierunku mechanika i budowa maszyn w specjalności eksploatacja siłowni okrętowych, stopień oficera mechanika okrętowego III klasy, dodatkowa 18-miesięczna praktyka pływania na stanowisku oficera mechanika wachtowego na morskich statkach handlowych co najmniej III kategorii, w tym 12 miesięcy na stanowisku starszego oficera mechanika na morskich statkach handlowych III kategorii, albo II oficera mechanika na morskich statkach handlowych II kategorii, albo oficera mechanika wachtowego na morskich statkach handlowych I kategorii, oraz złożenie egzaminu; dla absolwentów wyższych uczelni morskich okres wymaganej praktyki wynosi 12 miesięcy,
2)
posiadanie stopnia oficera mechanika okrętowego III klasy, dodatkowa 24-miesięczna praktyka pływania na stanowisku oficera mechanika wachtowego na morskich statkach handlowych co najmniej III kategorii, w tym 12 miesięcy na stanowisku starszego oficera mechanika na statkach III kategorii lub II oficera mechanika na statkach II kategorii lub oficera mechanika wachtowego na statkach I kategorii, oraz złożenie egzaminu.
6.
Do uzyskania stopnia starszego mechanika okrętowego wymagane jest:
1)
ukończenie wyższej uczelni o kierunku mechanika i budowa maszyn w specjalności eksploatacja siłowni okrętowych, stopień oficera mechanika okrętowego II klasy, dodatkowa 18-miesięczna praktyka pływania na stanowisku oficera mechanika wachtowego na morskich statkach handlowych co najmniej III kategorii, w tym 12 miesięcy na stanowisku starszego oficera mechanika na statkach II kategorii lub II oficera mechanika na statkach I kategorii, oraz złożenie egzaminu, albo
2)
posiadanie stopnia oficera mechanika okrętowego II klasy, dodatkowa 24-miesięczna praktyka pływania na stanowisku oficera mechanika wachtowego na morskich statkach handlowych co najmniej III kategorii, w tym 12 miesięcy na stanowisku starszego oficera mechanika na statkach II kategorii lub II oficera mechanika na statkach I kategorii, oraz złożenie egzaminu.
7.
(skreślony).
§  16.
W specjalności mechanicznej ustala się następujące stanowiska oficerskie:
1)
oficer elektryk,
2)
oficer mechanik wachtowy,
3)
II oficer mechanik,
4)
starszy oficer mechanik.
§  17.
Ustala się następujące uprawnienia zawodowe oficerów specjalności mechanicznej:
1)
oficer elektryk okrętowy może być oficerem elektrykiem na każdym statku,
2)
oficer mechanik okrętowy V klasy może być:
a)
motorzystą okrętowym na każdym statku,
b)
oficerem mechanikiem wachtowym na statku III kategorii,
c)
II oficerem mechanikiem na statku IV kategorii,
d)
starszym oficerem mechanikiem na statku V kategorii,
3) 27
oficer mechanik okrętowy IV klasy może być:
a)
oficerem mechanikiem wachtowym na każdym statku,
b)
II oficerem mechanikiem na statku III kategorii,
c)
starszym oficerem mechanikiem na statku IV kategorii,
4) 28
oficer mechanik okrętowy III klasy może być:
a)
oficerem mechanikiem wachtowym na każdym statku,
b)
II oficerem mechanikiem na statku II kategorii,
c)
starszym oficerem mechanikiem na statku III kategorii,
5) 29
oficer mechanik okrętowy II klasy może być:
a)
II oficerem mechanikiem na każdym statku,
b)
starszym oficerem mechanikiem na statku II kategorii.
6)
starszy oficer mechanik okrętowy może być starszym oficerem mechanikiem na każdym statku.
§  18.
Zajmowanie stanowiska starszego oficera mechanika lub II oficera mechanika na statkach z napędem innym niż tłokowy silnik spalinowy oraz na statkach o zwiększonych wymogach bezpieczeństwa, wymienionych w § 3 ust. 3, wymaga co najmniej 6-miesięcznej praktyki pływania na stanowiskach oficerskich na tych statkach i złożenia egzaminu z wiedzy specjalistycznej.

Oficerowie specjalności radiokomunikacyjnej

§  19.
Dla ustalenia uprawnień zawodowych i praktyki kwalifikacyjnej oficerów specjalności radiokomunikacyjnej statki morskie dzieli się na następujące kategorie:
1)
kategoria I - statki pasażerskie i szkolne uprawiające żeglugę międzynarodową,
2)
kategoria II - inne statki morskie.
§  20.
W specjalności radiokomunikacyjnej ustala się następujące stopnie oficerskie:
1)
radiooficer okrętowy II klasy,
2)
radiooficer okrętowy I klasy.
§  21.
1.
Do uzyskania stopnia radiooficera okrętowego II klasy wymagane jest:
1)
ukończenie wyższej uczelni morskiej o kierunku elektronicznym w specjalności radiokomunikacja morska, posiadanie świadectwa radiotelegrafisty II klasy w służbie morskiej, przewidzianego w przepisach obowiązujących w tym zakresie, oraz 12-miesięczna praktyka na stacji brzegowej lub na statku, w tym co najmniej 6 miesięcy przy obsłudze radiostacji na statku pod nadzorem radiooficera, albo
2)
posiadanie wykształcenia co najmniej średniego o kierunku elektronicznym, łącznościowym lub radiowym, oraz świadectwa radiotelegrafisty II klasy w służbie morskiej, przewidzianego w przepisach obowiązujących w tym zakresie, oraz 24-miesięczna praktyka na stacji brzegowej lub na statku, w tym minimum 12 miesięcy na statku przy obsłudze radiostacji pod nadzorem radiooficera, albo
3)
posiadanie świadectwa radiotelegrafisty II klasy w służbie morskiej oraz 36-miesięczna praktyka pływania w charakterze członka załogi w specjalności radiokomunikacyjnej, w tym co najmniej 6 miesięcy przy obsłudze radiostacji pod nadzorem radiooficera.
2. 30
Do uzyskania stopnia radiooficera okrętowego I klasy wymagane jest posiadanie stopnia radiooficera okrętowego II klasy oraz świadectwa radiotelegrafisty I klasy w służbie morskiej, przewidzianego w przepisach obowiązujących w tym zakresie, oraz dodatkowa 18-miesięczna praktyka pływania na stanowisku radiooficera.
§  22.
W specjalności radiokomunikacyjnej ustala się następujące stanowiska oficerskie:
1)
II radiooficer wachtowy,
2)
I radiooficer.
§  23.
Ustala się następujące uprawnienia zawodowe oficerów specjalności radiokomunikacyjnej:
1)
radiooficer okrętowy II klasy może być:
a)
radiooficerem wachtowym na statku I kategorii,
b)
I radiooficerem na statku II kategorii,
2)
radiooficer okrętowy I klasy może być I radiooficerem na statku I kategorii.
10 § 9 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
11 § 9 ust. 4 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b) tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
12 § 9 ust. 4 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. b) tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
13 § 9 ust. 4 pkt 4:

- dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) tiret drugie rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 31 marca 1998 r. (Dz.U.98.45.285) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 kwietnia 1998 r.

14 § 9 ust. 4a dodany przez § 1 pkt 5 lit. c) rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
15 § 9 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. d) rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
16 § 9 ust. 6 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. e) rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
17 § 9 ust. 7 zmieniony przez § 1 pkt 5 lit. f) rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
18 § 11 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
19 § 11 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
20 § 11 ust. 3 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. c) tiret pierwszy rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
21 § 11 ust. 3 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. c) tiret drugie rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
22 § 11 ust. 4 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. d) tiret pierwsze rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
23 § 11 ust. 4 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. d) tiret drugie rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
24 § 11 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 6 lit. e) rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
25 § 12 zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
26 § 15 zmieniony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
27 § 17 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 9 rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
28 § 17 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 9 rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
29 § 17 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 9 rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.
30 § 21 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 10 rozporządzenia z dnia 7 stycznia 1998 r. (Dz.U.98.9.34) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 5 lutego 1998 r.