§ 7. - Kwalifikacje wymagane od osób kierownictwa oraz specjalistów wykonujących czynności w zakresie ratownictwa górniczego, zatrudnionych w podmiotach zawodowo trudniących się wykonywaniem czynności w zakresie ratownictwa górniczego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.261.2186

Akt utracił moc
Wersja od: 20 listopada 2007 r.
§  7.
1.
Komisję egzaminacyjną powołuje Prezes Wyższego Urzędu Górniczego.
2.
W skład komisji egzaminacyjnej wchodzą pracownicy organów nadzoru górniczego posiadający wyższe wykształcenie techniczne, pracownicy organów nadzoru górniczego posiadający wyższe wykształcenie prawnicze oraz przedstawiciele przedsiębiorców posiadający stwierdzone kwalifikacje kierownika ruchu zakładu górniczego lub przedstawiciele jednostek ratownictwa górniczego, zatrudnieni na stanowisku kierownika jednostki ratownictwa górniczego albo jego zastępcy.
3.
Członkowie komisji egzaminacyjnej wybierają ze swojego grona przewodniczącego, jego zastępcę oraz sekretarza.
4.
Komisja egzaminacyjna wyłania ze swojego składu zespół egzaminacyjny, który przeprowadza egzamin.
5.
Zespół egzaminacyjny składa się z 4 do 6 osób.
6.
Skład zespołu egzaminacyjnego ustala przewodniczący komisji egzaminacyjnej.
7.
W skład zespołu egzaminacyjnego wchodzą:
1)
przewodniczący, którym jest przewodniczący komisji egzaminacyjnej albo jego zastępca;
2)
1-3 członków posiadających odpowiednie przygotowanie zawodowe w zakresie, w którym mają być stwierdzone kwalifikacje;
3)
członek posiadający wyższe wykształcenie prawnicze;
4)
sekretarz, którym jest sekretarz komisji egzaminacyjnej, a w przypadku niemożności wykonywania przez niego obowiązków - członek komisji egzaminacyjnej.