§ 5. - Kwalifikacje wymagane od osób kierownictwa oraz specjalistów wykonujących czynności w zakresie ratownictwa górniczego, zatrudnionych w podmiotach zawodowo trudniących się wykonywaniem czynności w zakresie ratownictwa górniczego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.261.2186

Akt utracił moc
Wersja od: 20 listopada 2007 r.
§  5.
1.
Stwierdzenie kwalifikacji następuje na wniosek kandydata.
2.
Wniosek o stwierdzenie kwalifikacji zawiera:
1)
imię i nazwisko kandydata oraz imię jego ojca i matki;
2)
datę i miejsce urodzenia kandydata;
3)
adres zamieszkania kandydata;
4)
oznaczenie rodzaju kwalifikacji, o których stwierdzenie ubiega się kandydat;
5)
wykształcenie kandydata;
6)
zawód wykonywany przez kandydata;
7)
przebieg pracy zawodowej kandydata;
8)
nazwę oraz adres miejsca pracy kandydata.
3.
Do wniosku o stwierdzenie kwalifikacji dołącza się:
1)
oświadczenie kandydata o spełnieniu kwalifikacji ogólnych;
2)
odpis albo uwierzytelnioną kopię odpisu dokumentu potwierdzającego wykształcenie, o którym mowa w § 3 ust. 2;
3)
zaświadczenie o odbyciu przez kandydata wymaganej praktyki;
4)
w przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 2 pkt 1 lit. a, pkt 2 lit. a, pkt 3 lit. a, pkt 4 lit. a, c i e oraz pkt 5 - odpis albo uwierzytelnioną kopię odpisu świadectwa wydanego przez organ nadzoru górniczego, stwierdzającego kwalifikacje wymagane od osób zajmujących stanowiska kierownictwa lub dozoru ruchu zakładu górniczego, na podstawie którego odbyto wymaganą praktykę w zakładzie górniczym;
5)
dowód uiszczenia opłaty za przeprowadzenie postępowania w sprawie stwierdzenia kwalifikacji.