§ 3. - Książki skarg i wniosków w placówkach handlowych, gastronomicznych i usługowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1980.19.69

Akt utracił moc
Wersja od: 1 września 1980 r.
§  3.
1.
Dyrektor (kierownik) przedsiębiorstwa jest obowiązany rozpatrzyć przekazaną przez kierownika placówki skargę lub wniosek oraz poinformować na piśmie osobę, która dokonała wpisu do książki, o zajętym stanowisku i o sposobie załatwienia, przesyłając kopię pisma kierownikowi placówki do wiadomości.
2.
Skarga lub wniosek przekazane przez kierownika placówki powinny być rozpatrzone i załatwione w zasadzie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od daty otrzymania. Dyrektor (kierownik) przedsiębiorstwa może w wyjątkowych wypadkach udzielić odpowiedzi klientowi w terminie późniejszym, jeżeli załatwienie skargi wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
3.
Skargi i wnioski przekazane przez placówkę dyrektorowi (kierownikowi) przedsiębiorstwa powinny być wykazane w ewidencji skarg i wniosków prowadzonej w przedsiębiorstwie.