Książka obiektu budowlanego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.135.882

Akt utracił moc
Wersja od: 6 listopada 1998 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
z dnia 19 października 1998 r.
w sprawie książki obiektu budowlanego.

Na podstawie art. 64 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414, z 1996 r. Nr 100, poz. 465, Nr 106, poz. 496 i Nr 146, poz. 680, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 111 poz. 726 oraz z 1998 r. Nr 22, poz. 118) zarządza się, co następuje:
1.
Rozporządzenie określa wzór książki obiektu budowlanego, zwanej dalej "książką", oraz sposób jej prowadzenia.
2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. Nr 89, poz. 414, z 1996 r. Nr 100, poz. 465, Nr 106, poz. 496 i Nr 146, poz. 680, z 1997 r. Nr 88, poz. 554 i Nr 111, poz. 726 oraz z 1998 r. Nr 22, poz. 118).
Książka powinna być założona w dniu przekazania obiektu do użytkowania i systematycznie prowadzona przez okres jego użytkowania.
1.
Książka powinna mieć format A-4 i być wykonana w sposób trwały, zapewniający przydatność do użytkowania w całym okresie użytkowania obiektu.
2.
Wzór książki określa załącznik do rozporządzenia.
Książka powinna mieć strony ponumerowane oraz zabezpieczone w sposób chroniący przed ich usunięciem lub wymianą.
1.
Wpisy do książki obiektu obejmują:
1)
podstawowe dane identyfikujące obiekt:
a)
rodzaj obiektu i jego adres,
b)
właściciela, zarządcę - nazwę lub imię i nazwisko,
c)
protokół odbioru obiektu - numer i datę sporządzenia,
d)
pozwolenie na użytkowanie obiektu - nazwę organu, który wydał, numer i datę wydania,
e)
zmianę właściciela lub zarządcy - numer i datę protokołu przejęcia obiektu,
f)
wpis o zamknięciu książki, datę jej założenia,
2)
dane ogólne o obiekcie budowlanym wraz z wykazem dokumentacji, w tym dokumentacji technicznej przekazanej właścicielowi (zarządcy) przy zakładaniu książki obiektu.
3)
plan sytuacyjny obiektu, z zaznaczonymi granicami nieruchomości, określający również usytuowanie miejsc przyłączenia obiektu do sieci uzbrojenia terenu oraz armatury lub urządzeń przeznaczonych do odcięcia czynnika dostarczanego za pomocą tych sieci, a w szczególności gazu, energii elektrycznej i ciepła.
4)
protokoły kontroli oraz badań określonych w art. 62 ust. 1 i 2 ustawy oraz przeprowadzonych remontów i przebudowy obiektu.
1.
Wpisy do książki obiektu powinny być dokonywane w dniu zaistnienia okoliczności, dla której jest wymagane dokonanie odpowiedniego wpisu.
2.
Wpis do książki powinien:
1)
zawierać dane identyfikujące dokument będący przedmiotem wpisu, określać ważne ustalenia w nim zawarte oraz dane identyfikujące osobę, która dokument wystawiła,
2)
cechować się jednoznacznością i zwięzłością.
3.
Wpisów, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a) i b), dokonuje właściciel lub zarządca obiektu albo osoba upoważniona przez właściciela lub zarządcę.
4.
Sprostowania błędów we wpisach dokonuje się przez przekreślenie wyrazów pojedynczą linią oraz umieszczenie daty i podpisu osoby dokonującej zmiany.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 3 miesięcy od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

Książka obiektu budowlanego

WZÓR

okładka

Spis treści

Lp.WyszczególnienieStr.
IOsoba upoważniona do dokonywania wpisu2
IIDane identyfikacyjne obiektu3
IIISpis dokumentacji dołączonej do książki obiektu4 i 5
IVDane techniczne charakteryzujące obiekt6
VPlan sytuacyjny obiektu7
VIWykaz protokołów kontroli okresowych stanu technicznej sprawności obiektu8-21
VIIWykaz protokołów kontroli okresowych stanu technicznej sprawności i wartości użytkowej całego obiektu22-29
VIII. 1Wykaz opracowań technicznych dotyczących obiektu30-32
VIII. 2Dane dotyczące opracowania technicznego33-44
IX. 1Wykaz protokołów odbioru robót remontowych i modernizacyjnych w obiekcie45-60
IX. 2Dane dotyczące dokumentacji technicznej61-70
XWykaz protokołów awarii i katastrof obiektu71-73
XIWykaz pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu74

(Strona 1)

I. OSOBA UPOWAŻNIONA DO DOKONYWANIA WPISU

Wzór

Tablica nr 1

Okres
Lp.Nazwisko i imięPodpisoddo

(Strona 2)

II. DANE IDENTYFIKACYJNE OBIEKTU

Tablica nr 2

Wzór

III. SPIS DOKUMENTACJI DOŁĄCZONEJ DO KSIĄŻKI OBIEKTU

Wzór

Tablica nr 3

Lp.Nazwa dołączonego dokumentuIlość stronData dołączeniaPodpis
1Pozwolenie na budowę
2Dokumentacja budowy
3Dokumentacja powykonawcza
4Protokół odbioru obiektu
5Pozwolenie na użytkowanie obiektu
6Instrukcja eksploatacji obiektu (jeśli znajduje się w posiadaniu właściciela obiektu)
7Protokoły kontroli okresowych stanu technicznej sprawności obiektu (według wykazu w tablicy 4)
8Protokoły kontroli okresowych stanu technicznej sprawności i wartości użytkowej całego obiektu (według wykazu w tablicy 5)
9Opracowania techniczne dotyczące obiektu (według wykazu w tablicy 6)
10Dokumentacja techniczna dotycząca remontów i modernizacji obiektu (według wykazu w tablicy 8 i 11)
11Protokoły awarii i katastrof obiektu (według wykazu w tablicy 10)
12Dokumenty pozwolenia na zmianę sposobu użytkowania obiektu (według wykazu w tablicy 11)

(Strony 4 i 5)

Wzór

IV. DANE TECHNICZNE CHARAKTERYZUJĄCE OBIEKT

(Strona 6)

V. PLAN SYTUACYJNY OBIEKTU

Plan sytuacyjny obiektu, z zaznaczonymi granicami nieruchomości, określający również usytuowanie miejsc przyłączenia obiektu do sieci uzbrojenia terenu oraz armatury lub urządzeń przeznaczonych do odcięcia czynnika dostarczanego za pomocą tych sieci

(Strona 7)

VI. WYKAZ PROTOKOŁÓW KONTROLI OKRESOWYCH STANU TECHNICZNEJ SPRAWNOŚCI OBIEKTU

(przeprowadzanych co najmniej jeden raz w roku; art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy)

Wzór

Tablica nr 4

Lp.Data kontroliNr protokołuZakres robót remontowych określonych w protokole kontroliData wykonania robót
12345

(Strony 8-21)

VII. WYKAZ PROTOKOŁÓW KONTROLI OKRESOWYCH STANU TECHNICZNEJ SPRAWNOŚCI I WARTOŚCI UŻYTKOWEJ CAŁEGO OBIEKTU

(przeprowadzanych co 5 lat; art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy)

Wzór

Tablica nr 5

Lp.Data kontroliNr protokołuZakres robót remontowych określonych w protokole kontroliData wykonania robót
12345

(Strony 22-29)

VIII. 1. WYKAZ OPRACOWAŃ TECHNICZNYCH DOTYCZĄCYCH OBIEKTU

EKSPERTYZY, BADANIA TECHNICZNE OBIEKTU, OPINIE, ORZECZENIA TECHNICZNE, DOKUMENTACJA TECHNICZNA I INNE OPRACOWANIA DOTYCZĄCE OBIEKTU

Wzór

Tablica nr 6

Data
Lp.Nazwa opracowaniazlecenia opracowaniaodbioru opracowaniaPrzedmiot opracowania i sposób wykorzystaniaData wykonania robót
123456

(Strony 30-32)

VIII. 2. DANE DOTYCZĄCE OPRACOWANIA TECHNICZNEGO

(lp. ...... z tablicy nr 6)

Wzór

Tablica nr 7

.......................................................................

(rodzaj opracowania)

Lp.WyszczególnienieOpis
123
1Powód zlecenia
2Autor
3Koszt
4Data opracowania
5Sposób realizacji wniosków i zaleceń*)

*) Nie dotyczy dokumentacji technicznej.

UWAGI:

(Strony 33-44)

IX. 1. WYKAZ PROTOKOŁÓW ODBIORU ROBÓT REMONTOWYCH I MODERNIZACYJNYCH W OBIEKCIE

Wzór

Tablica nr 8

Lp.Nr pozwolenia na budowę*)Podstawa realizacji robót**)Zakres remontu lub modernizacjiProtokół odbioru nr i data
12345

*) Jeżeli jest wymagane.

**) Podać lp. z tablicy nr 6 zawierającą dane dot. dokumentacji technicznej.

(Strony 45-60)

IX. 2. DANE DOTYCZĄCE DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ**)

(lp. ......z tablicy nr 8)

Wzór

Tablica nr 9

.......................................................................

(rodzaj opracowania technicznego)

Lp.WyszczególnienieOpis
123
1Autor
2Koszt
3Data odbioru opracowania
4Zakres robót przewidzianych dokumentacją techniczną

**) Informacje uzupełniające do kolumny 3 w tablicy 8.

UWAGI:

(Strony 61-70)

X. WYKAZ PROTOKOŁÓW AWARII I KATASTROF OBIEKTU

(art. 78 ust. 1 ustawy)

Wzór

Tablica nr 10

Lp.Data awarii lub katastrofyData i nr protokołuZakres uszkodzeńPrzyczyny awarii lub katastrofyData usunięcia uszkodzeń
123456

UWAGI:

(Strony 71-73)

XI. WYKAZ POZWOLEŃ NA ZMIANĘ SPOSOBU UŻYTKOWANIA OBIEKTU

(art. 71 ustawy)

Wzór

Tablica nr 11

Lp.Numer i dataZakres dokonanych zmianSposób użytkowania
pozwolenia na budowę*protokołu odbioru**)pozwolenia na zmianę sposobu użytkowaniaprzed zmianąpo zmianie

*) Jeśli jest wymagane.

**) Jeśli sporządzono protokół.

UWAGI:

(Strona 74)