§ 5. - Książeczka żeglarska i opłaty za jej wystawienie.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2003.65.604
Akt utracił moc Wersja od: 16 kwietnia 2003 r.
§ 5.
1.
W książeczce żeglarskiej dokonuje się wpisów i adnotacji urzędowych dotyczących:1)
posiadacza książeczki żeglarskiej;2)
kwalifikacji zawodowych posiadacza książeczki żeglarskiej uprawniających do pracy na morskich statkach handlowych;3)
danych o statku, na którym posiadacz książeczki jest zatrudniony lub odbywa praktykę;4)
danych o czasie zatrudnienia na statku;5)
stanu zdrowia posiadacza książeczki żeglarskiej;6)
terminu ważności książeczki żeglarskiej.2.
Wpisy i adnotacje urzędowe dokonane po wystawieniu książeczki żeglarskiej powinny być opatrzone datą, podpisem oraz pieczęcią uprawnionej osoby.3.
Wpisy i adnotacje urzędowe powinny być dokonywane starannie, drukowanymi literami bez używania skrótów i korekt. Pomyłki prostuje się przez przekreślenie błędnego tekstu w sposób pozwalający na jego odczytanie i wpisanie obok tekstu prawidłowego, poświadczonego podpisem.