§ 5. - Książeczka żeglarska i opłaty za jej wystawienie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.65.604

Akt utracił moc
Wersja od: 16 kwietnia 2003 r.
§  5.
1.
W książeczce żeglarskiej dokonuje się wpisów i adnotacji urzędowych dotyczących:
1)
posiadacza książeczki żeglarskiej;
2)
kwalifikacji zawodowych posiadacza książeczki żeglarskiej uprawniających do pracy na morskich statkach handlowych;
3)
danych o statku, na którym posiadacz książeczki jest zatrudniony lub odbywa praktykę;
4)
danych o czasie zatrudnienia na statku;
5)
stanu zdrowia posiadacza książeczki żeglarskiej;
6)
terminu ważności książeczki żeglarskiej.
2.
Wpisy i adnotacje urzędowe dokonane po wystawieniu książeczki żeglarskiej powinny być opatrzone datą, podpisem oraz pieczęcią uprawnionej osoby.
3.
Wpisy i adnotacje urzędowe powinny być dokonywane starannie, drukowanymi literami bez używania skrótów i korekt. Pomyłki prostuje się przez przekreślenie błędnego tekstu w sposób pozwalający na jego odczytanie i wpisanie obok tekstu prawidłowego, poświadczonego podpisem.