§ 7. - Książeczka żeglarska.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2080

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 września 2023 r.
§  7. 
1. 
W przypadku unieważnienia książeczki żeglarskiej z przyczyn, o których mowa w art. 12 pkt 4 ustawy, dyrektor urzędu morskiego albo osoba przez niego upoważniona:
1)
odciska w dotychczasowej książeczce żeglarskiej prostokątny stempel o wymiarach 90 x 30 mm w kolorze czerwonym o treści "UNIEWAŻNIONO" na trzeciej stronie okładki i na niewypełnionych stronach książeczki żeglarskiej, dziurkuje stronę z danymi osobowymi, tak aby została ona trwale uszkodzona, zwraca książeczkę żeglarską posiadaczowi, oraz
2)
dotychczasową książeczkę żeglarską opatruje statusem "unieważniona" w Systemie Kontrolno-Informacyjnym dla Portów Polskich - PHICS.
2. 
W przypadku wymiany książeczki żeglarskiej, przy jej odbiorze przedkłada się dotychczasową książeczkę żeglarską.
3. 
W przypadku wymiany książeczki żeglarskiej dyrektor urzędu morskiego albo osoba przez niego upoważniona w dotychczasowej książeczce żeglarskiej dokonuje czynności, o których mowa w ust. 1.
4. 
W przypadku zgłoszenia utraty książeczki żeglarskiej przez jej posiadacza dyrektor urzędu morskiego:
1)
opatruje utraconą książeczkę żeglarską statusem "zagubiona" w Systemie Kontrolno-Informacyjnym dla Portów Polskich - PHICS, oraz
2)
wystawia nową książeczkę żeglarską na podstawie wniosku, o którym mowa w § 2.
5. 
Dyrektor urzędu morskiego, do którego przekazano książeczkę żeglarską osoby trzeciej, opatruje otrzymaną książeczkę statusem "unieważniona" w Systemie Kontrolno-Informacyjnym dla Portów Polskich - PHICS oraz dokonuje czynności, o których mowa w ust. 1.