§ 4. - Książeczka żeglarska.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2080

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 września 2023 r.
§  4. 
Wystawiając książeczkę żeglarską, należy:
1)
zweryfikować w Rejestrze Dokumentów Paszportowych, o którym mowa w art. 78 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1302 i 1941), istnienie wobec wnioskodawcy przesłanek odmowy wystawienia dokumentu paszportowego;
2)
w przypadku gdy wnioskodawcą jest cudzoziemiec - zasięgnąć opinii właściwego miejscowo organu Straży Granicznej, czy osoba ta legalnie przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
3)
nadrukować na naklejkę zawierającą dane personale za pomocą drukarki:
a)
nazwisko,
b)
imię (imiona),
c)
datę urodzenia,
d)
miejsce urodzenia,
e)
obywatelstwo,
f)
wzrost,
g)
kolor oczu,
h)
wizerunek twarzy,
i)
odwzorowanie podpisu posiadacza książeczki żeglarskiej,
j)
serię i numer książeczki żeglarskiej,
k)
datę wystawienia książeczki żeglarskiej,
l)
datę ważności książeczki żeglarskiej,
m)
nazwę organu wydającego;
4)
wkleić naklejkę zawierającą dane personalne na stronę książeczki żeglarskiej przeznaczoną do jej wklejenia;
5)
odcisnąć na pięćdziesiątej piątej stronie książeczki żeglarskiej pieczęć dyrektora urzędu morskiego oraz umieścić obok niej podpis dyrektora urzędu morskiego albo osoby przez niego upoważnionej.