§ 11. - Książeczka żeglarska.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2080

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 września 2023 r.
§  11. 
1. 
W przypadku gdy książeczkę żeglarską wystawia konsul Rzeczypospolitej Polskiej, przepisy niniejszego rozporządzenia stosuje się odpowiednio, przy czym:
1)
do wniosku o wystawienie książeczki żeglarskiej załącza się:
a)
fotografię, o której mowa w § 3 ust. 4 pkt 1 lub ust. 7 pkt 1 lit. a,
b)
odwzorowanie podpisu posiadacza książeczki żeglarskiej,
c)
informację o przewidywanym czasie podróży morskiej, na jaki ma zostać wystawiona książeczka żeglarska, przedstawioną przez kapitana statku,
d)
dowód wniesienia opłaty za wystawienie książeczki żeglarskiej,
e)
jeśli wniosek jest składany w postaci elektronicznej - również dokument wskazany w § 3 ust. 7 pkt 1 lit. c oraz skan strony dokumentu podróży, o którym mowa w art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, zawierającego dane wnioskodawcy, gdy jest nim cudzoziemiec;
2)
§ 4 pkt 1 i 2 nie stosuje się.
2. 
Konsul Rzeczypospolitej Polskiej informuje dyrektora urzędu morskiego, który wydał utraconą, zniszczoną lub nieaktualną książeczkę żeglarską, o wystawieniu nowej książeczki żeglarskiej, przekazując mu kopię otrzymanego wniosku o wystawienie książeczki żeglarskiej wraz z oświadczeniem o utracie lub zniszczeniu poprzedniej, oraz dane wystawionego dokumentu:
1)
nazwisko, imię (imiona) oraz datę i miejsce urodzenia posiadacza książeczki żeglarskiej;
2)
numer książeczki żeglarskiej oraz serię i numer naklejki zawierającej dane personalne;
3)
datę i miejsce wystawienia książeczki żeglarskiej;
4)
datę ważności książeczki żeglarskiej;
5)
nazwę organu wydającego.
3. 
Na podstawie informacji, o których mowa w ust. 2, właściwy dyrektor urzędu morskiego opatruje utraconą lub zniszczoną książeczkę żeglarską statusem "unieważniona" w Systemie Kontrolno-Informacyjnym dla Portów Polskich - PHICS oraz wpisuje do systemu dane książeczki żeglarskiej wystawionej przez konsula Rzeczypospolitej Polskiej.