§ 3. - Kryteria oraz szczegółowe zasady i tryb dokonywania oceny pracy nauczycieli szkół artystycznych, tryb postępowania odwoławczego oraz szczegółowe zasady powoływania przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny składu zespołu oceniającego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.67.426

Akt utracił moc
Wersja od: 6 kwietnia 2000 r.
§  3.
1.
Podstawę oceny pracy nauczyciela stanowi stopień realizacji zadań określonych w art. 6 Karty Nauczyciela i art. 4 ustawy, zadań statutowych szkoły oraz obowiązków określonych w art. 42 ust. 2 Karty Nauczyciela, a w stosunku do nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze - także zadań określonych w art. 7 Karty Nauczyciela i art. 39 ustawy, ustalony w wyniku sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
2.
Przy ustalaniu oceny pracy nauczyciela uwzględnia się w szczególności:
1)
umiejętność planowania oraz organizowania procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego,
2)
uzyskiwane wyniki w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,
3)
aktywność w doskonaleniu zawodowym, artystycznym,
4)
zaangażowanie zawodowe,
5)
przestrzeganie porządku pracy,
6)
kulturę pedagogiczną.
3.
Przy ustalaniu oceny pracy dyrektora uwzględnia się ponadto:
1)
umiejętność kierowania bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą szkoły,
2)
skuteczność działań organizacyjnych, programowych i artystycznych w realizacji podstawowych funkcji szkoły,
3)
realizację zadań związanych z nadzorem pedagogicznym w stosunku do nauczycieli zatrudnionych w szkole oraz z pomocą nauczycielom rozpoczynającym pracę w zawodzie,
4)
realizację planu finansowego szkoły.