Kryteria i tryb przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
Dz.U.2007.188.1346
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO 1
z dnia 25 września 2007 r.
w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą
- niepodlegające współfinansowaniu z zagranicznych środków finansowych, zwane dalej "projektami międzynarodowymi niewspółfinansowanymi";
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WZÓR
WNIOSEK
WZÓR
WNIOSEK
A.
DANE WNIOSKODAWCY
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
B.
INFORMACJE OGÓLNE
INFORMACJE OGÓLNE
1) w języku polskim;
2) w języku angielskim.
2. Planowany koszt udziału jednostki w projekcie (zł), w tym:
1) środki krajowe ogółem:
a) środki finansowe na naukę,
b) środki własne;
2) środki zagraniczne.
3. Nazwa programu międzynarodowego, akronim projektu oraz numer kontraktu.
4. Załączniki:
1) kopia kontraktu, umowy lub innego dokumentu będącego podstawą udziału jednostki w realizacji projektu;
2) aneks zawierający informacje dotyczące podziału środków finansowych pomiędzy jednostki naukowe uczestniczące w realizacji projektu;
3) wykaz uczestników współrealizujących projekt.
C.
OPIS PROJEKTU
OPIS PROJEKTU
2. Opis zadań przewidzianych do realizacji przez jednostkę w ramach projektu.
3. Wykaz i opis planowanych zakupów lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej (podać nazwę zakupu, planowany przewidywany koszt, planowany miesiąc zakupu lub wytworzenia liczony od dnia rozpoczęcia realizacji projektu oraz merytoryczne uzasadnienie).
D.
HARMONOGRAM2)
HARMONOGRAM2)
E.
KOSZTORYS (zł)4)
KOSZTORYS (zł)4)
Lp. | Treść | Plan na ........ | ||||
planowany koszt udziału jednostki w projekcie (ogółem - środki krajowe i zagraniczne) | środki zagraniczne | środki krajowe | ||||
środki własne | środki finansowe na naukę | razem środki krajowe (5+6) | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, z tego: | |||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||||
2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z kosztem aparatury naukowo-badawczej) | ||||||
2 | Koszty pośrednie | |||||
3 | Koszty ogółem |
F.
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Nie dotyczy projektów realizowanych w ramach programów badawczych Unii Europejskiej.
3) Należy podać przynajmniej miesiąc i rok.
4) Należy wypełnić tabelę dla całego projektu (łączne koszty) oraz dodatkowo po jednej tabeli dla każdego roku kalendarzowego (liczba tabel = liczba lat realizacji projektu + 1).
Wartości należy podawać w zł według kursu średniego Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu wypełniania wniosku.
ZAŁĄCZNIK Nr 2
WZÓR
WNIOSEK
WZÓR
WNIOSEK
A.
DANE WNIOSKODAWCY
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
B.
INFORMACJE OGÓLNE
INFORMACJE OGÓLNE
2. Tytuł projektu w języku polskim (tytuł powinien w pełni charakteryzować zawartość wniosku - maks. liczba znaków ze spacjami - 250).
3. Dziedzina nauki i dyscyplina naukowa (zgodnie z wykazem dziedzin i dyscyplin).
4. Planowany okres realizacji projektu.
5. Liczba wykonawców projektu (liczba osób).
6. Słowa kluczowe.
7. Planowane nakłady w zł (ogółem i w poszczególnych latach).
8. Streszczenie projektu
(na odrębnej stronie, maks. 1 strona A4, w nagłówku streszczenia należy podać tytuł projektu i nazwę jednostki naukowej; streszczenie może być udostępnione przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego po zakwalifikowaniu projektu do finansowania)
C.
INFORMACJE O WYKONAWCACH
INFORMACJE O WYKONAWCACH
1) imię i nazwisko;
2) miejsca zatrudnienia i zajmowane stanowiska;
3) przebieg pracy naukowej; nazwa uczelni, instytutu lub innej jednostki organizacyjnej, specjalność; data uzyskania tytułu zawodowego, stopnia naukowego lub tytułu naukowego:
a) magistra,
b) doktora,
c) doktora habilitowanego,
d) profesora;
4) informacje o pracach wykonanych w okresie ostatnich 4 lat przed zgłoszeniem wniosku (wykaz najważniejszych publikacji - maksimum 10 pozycji, podać miejsce i datę publikacji; opracowane nowe technologie; najważniejsze osiągnięcia poznawcze i zastosowania praktyczne);
5) wykonane w okresie ostatnich 4 lat przed zgłoszeniem wniosku i aktualnie realizowane zadania finansowane ze środków finansowych na naukę - numery projektów, miejsce realizacji oraz charakter udziału przy realizacji projektu;
6) doświadczenia naukowe zdobyte w Polsce i za granicą (państwo, instytucja, rodzaj pobytu, okres pobytu, jednostka delegująca);
7) najważniejsze międzynarodowe i polskie wyróżnienia wynikające z prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych (rodzaj wyróżnienia, miejsce i data).
Oświadczenie
Wyrażam zgodę na zamieszczenie moich danych osobowych zawartych we wniosku w zbiorze danych Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz na przetwarzanie tych danych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, z późn. zm.).
...................... .......................
(miejscowość i data) (podpis osoby, której
dotyczy ankieta)
D.
INFORMACJE O PROJEKCIE MIĘDZYNARODOWYM NIEWSPÓŁFINANSOWANYM
INFORMACJE O PROJEKCIE MIĘDZYNARODOWYM NIEWSPÓŁFINANSOWANYM
2. Wykaz polskich i zagranicznych uczestników programu, inicjatywy (w tym konkursu ogłaszanego we współpracy dwu- lub wielostronnej) lub użytkowników wielkiego międzynarodowego urządzenia badawczego (nazwa jednostki lub instytucji; adres jednostki, w tym państwo, telefon, faks, e-mail; koordynator ds. współpracy - imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail; charakterystyka uczestnictwa - wnioskodawca, współwnioskodawca, jednostka zagraniczna).
3. Informacje o zasadach uczestnictwa w programie, inicjatywie międzynarodowej (w tym konkursie ogłaszanym we współpracy dwu- lub wielostronnej) lub zasady wykorzystania wielkiego międzynarodowego urządzenia badawczego.
4. Uzasadnienie celowości udziału w programie, inicjatywie międzynarodowej (w tym konkursie ogłaszanym we współpracy dwu- lub wielostronnej) lub wykorzystania wielkiego międzynarodowego urządzenia badawczego:
1) cel projektu i opis zadań do wykonania przez jednostkę;
2) zakres współpracy z zagranicznymi uczestnikami programu, inicjatywy międzynarodowej (w tym konkursu ogłaszanego we współpracy dwu- lub wielostronnej) lub użytkownikami wielkiego międzynarodowego urządzenia badawczego;
3) możliwość wykorzystania w Polsce wyników badań naukowych lub prac rozwojowych osiągniętych przez wykonawców projektu;
4) możliwość pozyskania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych.
E.
HARMONOGRAM WYKONANIA PROJEKTU MIĘDZYNARODOWEGO NIEWSPÓŁFINANSOWANEGO LUB JEGO WYODRĘBNIONEJ CZĘŚCI
HARMONOGRAM WYKONANIA PROJEKTU MIĘDZYNARODOWEGO NIEWSPÓŁFINANSOWANEGO LUB JEGO WYODRĘBNIONEJ CZĘŚCI
Nr etapu, zadania, nazwa zadania badawczego; jednostka realizująca zadania; termin rozpoczęcia i zakończenia zadania; przewidywane koszty (zł).
UWAGA:
Nie są zadaniami badawczymi czynności techniczne służące wykonaniu zadania, np. zakup aparatury i materiałów, opracowanie raportów.
F.
KOSZTORYS PROJEKTU MIĘDZYNARODOWEGO NIEWSPÓŁFINANSOWANEGO2) 3)
KOSZTORYS PROJEKTU MIĘDZYNARODOWEGO NIEWSPÓŁFINANSOWANEGO2) 3)
Lp. | Treść | Planowane koszty w roku | ||||||
200... | 200... | 200... | 200... | 200... | 200... | razem | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
1 | Koszty bezpośrednie | |||||||
w tym: 1) wynagrodzenia z pochodnymi 2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z kosztem zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej) | ||||||||
2 | Koszty pośrednie | |||||||
3 | Koszty ogółem finansowane ze środków finansowych na naukę (1+2) | |||||||
4 | Koszty ogółem finansowane z innych źródeł niż środki finansowe na naukę | |||||||
5 | Koszty ogółem (3+4) |
2. Kalkulacja poszczególnych pozycji kosztorysu:
1) wynagrodzenia z pochodnymi:
a) liczba osób przewidzianych do udziału w realizacji projektu (w tym nowo tworzone etaty),
b) liczba osobomiesięcy;
2) wykaz i opis planowanych zakupów lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej (podać nazwę zakupu, przewidywany koszt, planowany miesiąc zakupu lub wytworzenia liczony od rozpoczęcia realizacji projektu oraz merytoryczne uzasadnienie);
3) uzasadnienie wysokości planowanych innych kosztów realizacji projektu (wymienić rodzaj kosztów, wysokość oraz ich powiązanie z planem zadań projektu).
G.
OŚWIADCZENIA I PODPISY3)
OŚWIADCZENIA I PODPISY3)
2. W przypadku przyjęcia projektu do finansowania jednostka zobowiązuje się do:
1) włączenia projektu do planu zadaniowo-finansowego jednostki;
2) udostępnienia lokalu, aparatury i obsługi administracyjno-finansowej;
3) zatrudnienia osób niezbędnych do realizacji projektu na podstawie uzgodnionej z właściwymi wykonawcami formy zatrudnienia (mianowanie, umowa o pracę, umowa o dzieło, umowa zlecenia);
4) sprawowania nadzoru nad realizacją projektu i prawidłowością wydatkowania środków finansowych.
3. Oświadczam, że jednostka nie może zapewnić dostępu do urządzeń wymienionych w wykazie aparatury w części F ust. 2 pkt 2.
4. Oświadczam, że projekt obejmuje badania4):
1) związane z koniecznością wykonania doświadczeń na ludziach;
2) wymagające doświadczeń na zwierzętach;
3) nad gatunkami chronionymi lub na obszarach objętych ochroną;
4) nad organizmami genetycznie zmodyfikowanymi lub z zastosowaniem takich organizmów.
5. Do wniosku dołączono dokumenty określone w § 9 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 188, poz. 1346).
6. Oświadczam, że zgodnie z moją wiedzą przygotowany wniosek o finansowanie projektu międzynarodowego niewspółfinansowanego nie narusza praw osób trzecich.
H.
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
W przypadku wniosku składanego przez jednostkę, która nie otrzymuje dotacji na działalność statutową, do wniosku dołącza się dokumenty wymienione w § 8 ust. 4 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
W przypadku wniosku składanego przez jednostkę, o której mowa w art. 2 pkt 9 lit. g ustawy z dnia 8 października 2004 r. o zasadach finansowania nauki (Dz. U. Nr 238, poz. 2390, z późn. zm.), do wniosku dołącza się dokumenty wymienione w § 8 ust. 5 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
1) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz jednostki podstawowej (zgodnie ze statutem uczelni) planowanej jako miejsce realizacji projektu.
2) Kosztorys należy wykonać dla całego projektu i dla części wykonanych przez współwykonujące jednostki.
3) Dotyczy jednostki kierującej projektem i jednostek współwykonujących projekt.
4) Niepotrzebne skreślić.
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WZÓR
WNIOSEK
WZÓR
WNIOSEK
A.
DANE WNIOSKODAWCY
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
B.
INFORMACJE OGÓLNE
INFORMACJE OGÓLNE
2. Planowany koszt realizacji zadań w okresie trwania programu międzynarodowego (zł), w tym:
1) środki finansowe na naukę;
2) środki własne.
3. Planowany koszt realizacji zadań w roku ...... (zł), w tym:
1) środki finansowe na naukę;
2) środki własne.
C.
INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
2) Informacja o posiadanym wyposażeniu technicznym właściwym do tworzenia, przetwarzania i upowszechniania informacji dotyczących programów Unii Europejskiej i zasad uczestnictwa w nich.
3) Opis zadań przewidzianych do realizacji.
D.
HARMONOGRAM
HARMONOGRAM
E.
INFORMACJA O ŹRÓDŁACH FINANSOWANIA I PLANOWANYCH KOSZTACH (zł)3)
INFORMACJA O ŹRÓDŁACH FINANSOWANIA I PLANOWANYCH KOSZTACH (zł)3)
Lp. | Treść | Plan na ...... r. | ||
planowany koszt realizacji zadań | środki własne | środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | |||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||
2) koszty podróży służbowych | ||||
3) inne koszty bezpośrednie, w tym usługi obce4) | ||||
2 | Koszty pośrednie | |||
3 | Koszty ogółem |
F.
INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Należy podać co najmniej miesiąc i rok.
3) W przypadku wnioskowania w pierwszym roku programu międzynarodowego, należy wypełnić dwie tabele: dla całego okresu trwania programu oraz dla pierwszego roku realizacji zadań. W kolejnych latach realizacji zadań należy wypełnić jedynie tabelę na dany rok.
4) Pozycja "inne koszty bezpośrednie" może obejmować m.in. koszty zakupu sprzętu komputerowego i innych urządzeń biurowych niezbędnych do prowadzenia punktu kontaktowego.
ZAŁĄCZNIK Nr 4
WZÓR
WNIOSEK
WZÓR
WNIOSEK
A.
DANE WNIOSKODAWCY
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Kategoria jednostki naukowej
B.
INFORMACJE OGÓLNE
INFORMACJE OGÓLNE
1) planowany koszt prac mających na celu przygotowanie wniosku do programu badawczego Unii Europejskiej (zł) ogółem ......, w tym:
a) środki finansowe na naukę,
b) środki własne;
2) opis zadań przewidzianych do realizacji;
3) sposób realizacji zadań, w tym informacje o osobach lub podmiotach uczestniczących w realizacji zadań oraz o sposobie ich wyboru;
4) okres realizacji prac mających na celu przygotowanie wniosku do programu badawczego Unii Europejskiej (do 12 miesięcy).
2. Informacje dotyczące wniosku projektowego składanego w ramach programu badawczego Unii Europejskiej do gremium europejskiego:
1) tytuł projektu (w języku polskim i angielskim);
2) akronim projektu (jeżeli jest znany);
3) identyfikacja wezwania do składania wniosków (call for proposals):
a) identyfikator wezwania (call identifier),
b) temat wezwania (activity/area, topic),
c) rodzaj projektu;
4) szacowany koszt realizacji projektu;
5) streszczenie projektu (maks. 250 słów);
6) uzasadnienie celowości przygotowania projektu;
7) cele projektu;
8) informacja o zgodności planowanych działań z tematyką programu badawczego Unii Europejskiej, w ramach którego przygotowywany będzie wniosek;
9) proponowany skład zespołu/konsorcjum2) badawczego w projekcie;
10) informacja o potencjale naukowo-badawczym i organizacyjnym zespołu/konsorcjum2) (przygotowanie merytoryczne, kwalifikacje kadry i doświadczenie badawcze w tematyce programów badawczych Unii Europejskiej oraz zaplecze naukowo-badawcze);
11) informacja o znaczeniu badań naukowych lub prac rozwojowych dla rozwoju priorytetowych dziedzin nauki w Polsce, wkład projektu do istniejącego stanu wiedzy i technologii;
12) znaczenie projektu dla gospodarki i społeczeństwa Polski, w szczególności udział polskich partnerów przemysłowych;
13) informacja o dostępie do wyników badań naukowych lub prac rozwojowych wspólnie osiągniętych przez uczestników programu, w tym możliwości praktycznego wykorzystania w kraju pozyskanej wiedzy, umiejętności lub technologii.
C.
HARMONOGRAM
HARMONOGRAM
D.
KOSZTORYS (zł)
KOSZTORYS (zł)
Lp. | Treść | Plan na ...... r. | ||
planowany koszt realizacji zadań | środki własne | środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | |||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z zakupem aparatury naukowo-badawczej) | ||||
2 | Koszty ogółem |
E.
INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Niepotrzebne skreślić.
3) Należy podać co najmniej miesiąc i rok.
ZAŁĄCZNIK Nr 5
WZÓR
WNIOSEK
WZÓR
WNIOSEK
A.
DANE WNIOSKODAWCY
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Kategoria jednostki naukowej
B.
INFORMACJE OGÓLNE
INFORMACJE OGÓLNE
2. Zadania objęte wnioskiem (opis każdego zadania nie powinien przekraczać 1 strony A4).
3. Planowany okres realizacji zadań.
4. Planowane nakłady ogółem (zł), w tym:
1) środki własne;
2) środki finansowe na naukę.
C.
INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
INFORMACJE O WNIOSKODAWCY
1. Podstawowe informacje o prowadzonej działalności.
2. Liczba osób zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy, w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku - ogółem..., w tym z wykształceniem wyższym... .
3. Do wniosku należy dołączyć dokumenty określone w § 8 ust. 5 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 września 2007 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą (Dz. U. Nr 188, poz. 1346).
D.
OPIS ZADAŃ I OCZEKIWANYCH EFEKTÓW ICH REALIZACJI
OPIS ZADAŃ I OCZEKIWANYCH EFEKTÓW ICH REALIZACJI
1. Diagnoza stanu związanego z przedmiotem zadania.
2. Cel, jaki zamierza się osiągnąć dzięki realizacji zadania.
3. Sposób realizacji zadania, w tym informacje o osobach lub podmiotach uczestniczących w realizacji zadania oraz o sposobie ich wyboru.
4. Oczekiwane efekty realizacji zadania.
E.
HARMONOGRAM WYKONYWANIA ZADAŃ
HARMONOGRAM WYKONYWANIA ZADAŃ
F.
KOSZTORYS (zł)
KOSZTORYS (zł)
Lp. | Treść | Plan na ..... r. | ||
planowany koszt realizacji zadań | środki własne | środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | |||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | ||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z zakupem aparatury naukowo-badawczej) | ||||
2 | Koszty pośrednie | |||
3 | Koszty ogółem |
G.
INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
INFORMACJE O OSOBIE WYPEŁNIAJĄCEJ WNIOSEK
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Należy podać co najmniej miesiąc i rok.
ZAŁĄCZNIK Nr 6
WZÓR
WNIOSEK
WZÓR
WNIOSEK
A.
DANE WNIOSKODAWCY
DANE WNIOSKODAWCY
2. NIP, REGON
3. Nazwa banku, nr rachunku
B.
INFORMACJE OGÓLNE
INFORMACJE OGÓLNE
2. Informacja o instytucji lub organizacji międzynarodowej i o jej działalności.
3. Podstawa prawna członkostwa1).
4. Wnioskowana kwota:
1) wysokość składki w walucie2);
2) wysokość składki w zł ...... według tabeli kursów Narodowego Banku Polskiego nr ...... z dn. ...... (kurs średni).
C.
UZASADNIENIE WNIOSKU
UZASADNIENIE WNIOSKU
2. Korzyści strony polskiej wynikające z członkostwa w instytucji lub organizacji międzynarodowej.
D.
INFORMACJA O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
INFORMACJA O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE WNIOSKU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Należy dołączyć kopię wezwania do zapłaty.
ZAŁĄCZNIK Nr 7
WZÓR
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
WZÓR
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
A.
DANE OGÓLNE
DANE OGÓLNE
2. Tytuł projektu w języku polskim, akronim, numer kontraktu
3. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Nr ...... z dnia ......
B.
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ
2. Wykaz aparatury naukowo-badawczej zakupionej lub wytworzonej do realizacji projektu: (podać nazwę aparatury, poniesiony koszt).
C.
REALIZACJA HARMONOGRAMU3)
REALIZACJA HARMONOGRAMU3)
D.
ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
Lp. | Treść | Planowane koszty w okresie rozliczeniowym ...... | Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ....... | ||
ogółem środki krajowe | w tym środki finansowe na naukę | ogółem środki krajowe | w tym środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | ||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z kosztem aparatury naukowo-badawczej) | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
E.
INFORMACJA O WYSOKOŚCI ŚRODKÓW Z ZAGRANICY
INFORMACJA O WYSOKOŚCI ŚRODKÓW Z ZAGRANICY
2. Otrzymane.
F.
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA SPORZĄDZENIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz jednostki podstawowej (zgodnie ze statutem uczelni).
3) Nie dotyczy projektów realizowanych w ramach programów badawczych Unii Europejskiej.
4) Należy podać co najmniej miesiąc i rok.
ZAŁĄCZNIK Nr 8
WZÓR
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
WZÓR
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
A.
DANE OGÓLNE
DANE OGÓLNE
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
B.
INFORMACJE O PROJEKCIE
INFORMACJE O PROJEKCIE
2. Nazwa programu, inicjatywy międzynarodowej (w tym konkursu ogłaszanego we współpracy dwu- lub wielostronnej) lub wielkiego międzynarodowego urządzenia badawczego.
3. Tytuł projektu.
4. Termin rozpoczęcia realizacji projektu.
5. Planowany termin zakończenia realizacji projektu.
6. Słowa kluczowe.
C.
SYNTETYCZNY OPIS UZYSKANYCH WYNIKÓW, OSIĄGNIĘCIA NAUKOWE I ZASTOSOWANIA PRAKTYCZNE
SYNTETYCZNY OPIS UZYSKANYCH WYNIKÓW, OSIĄGNIĘCIA NAUKOWE I ZASTOSOWANIA PRAKTYCZNE
D.
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE
E.
WYKONANE ZADANIA BADAWCZE WEDŁUG HARMONOGRAMU
WYKONANE ZADANIA BADAWCZE WEDŁUG HARMONOGRAMU
2. Opis wykonanych badań naukowych i prac rozwojowych oraz uzyskanych wyników - w ramach poszczególnych zadań harmonogramu (odrębny załącznik - tylko do raportu rocznego).
F.
WYKAZ PRAC PRZYJĘTYCH DO DRUKU LUB OPUBLIKOWANYCH
WYKAZ PRAC PRZYJĘTYCH DO DRUKU LUB OPUBLIKOWANYCH
G.
INNE FORMY UPOWSZECHNIENIA WYNIKÓW
INNE FORMY UPOWSZECHNIENIA WYNIKÓW
H.
WYKAZ APARATURY NAUKOWO-BADAWCZEJ ZAKUPIONEJ LUB WYTWORZONEJ DO REALIZACJI PROJEKTU
WYKAZ APARATURY NAUKOWO-BADAWCZEJ ZAKUPIONEJ LUB WYTWORZONEJ DO REALIZACJI PROJEKTU
I.
OCENA REALIZACJI PROJEKTU PRZEZ JEDNOSTKĘ
OCENA REALIZACJI PROJEKTU PRZEZ JEDNOSTKĘ
TAK/NIE |
(jeśli odpowiedź NIE - należy przedstawić powstałe odstępstwa wraz z ich uzasadnieniem) Opis i uzasadnienie rozbieżności
J.
ZESTAWIENIE KOSZTÓW PLANOWANYCH I PONIESIONYCH (zł)4)
ZESTAWIENIE KOSZTÓW PLANOWANYCH I PONIESIONYCH (zł)4)
Lp. | Specyfikacja kosztów | Kolejne lata od daty rozpoczęcia projektu | Razem | ||
planowane | poniesione | planowane | poniesione | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie | ||||
w tym: 1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) inne koszty realizacji projektu (łącznie z kosztami zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej) | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem finansowane ze środków finansowych na naukę (1+2) | ||||
4 | Koszty ogółem finansowane z innych źródeł niż środki finansowe na naukę | ||||
5 | Koszty ogółem (3+4) |
do wglądu u:
(osoba upoważniona, adres, telefon, faks, e-mail)
..............................................................
K.
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
W kolejnych raportach należy przedstawić dane oraz rozliczenie narastająco z kolejnych lat od daty rozpoczęcia projektu.
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz jednostki podstawowej (zgodnie ze statutem uczelni).
3) Niepotrzebne skreślić.
4) Zestawienie kosztów planowanych i poniesionych podpisane przez właściwe osoby należy przedstawić na odrębnej stronie.
ZAŁĄCZNIK Nr 9
WZÓR
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
WZÓR
RAPORT ROCZNY/KOŃCOWY1)
A.
DANE OGÓLNE
DANE OGÓLNE
2. Nazwa programu międzynarodowego
3. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Nr ...... z dnia ......
4. Umowa Nr ...... z dnia ......
B.
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ
C.
WYKONANIE HARMONOGRAMU
WYKONANIE HARMONOGRAMU
2. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.
D.
ROZLICZENIE KOSZTÓW ZA ROK/LATA ....... (zł)
ROZLICZENIE KOSZTÓW ZA ROK/LATA ....... (zł)
Lp. | Treść | Planowane koszty w okresie rozliczeniowym | Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym | ||
ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | ||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) koszty podróży służbowych | |||||
3) inne koszty bezpośrednie, w tym usługi obce | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
E.
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Uczelnie podają informacje określone w pkt 1 w odniesieniu do całej uczelni oraz jednostki podstawowej (zgodnie ze statutem uczelni).
ZAŁĄCZNIK Nr 10
WZÓR
RAPORT KOŃCOWY
WZÓR
RAPORT KOŃCOWY
A.
DANE WNIOSKODAWCY
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Nr ...... z dnia .....
6. Umowa Nr ....... z dnia ......
B.
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ W OKRESIE ROZLICZENIOWYM - zgodnie z umową
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ W OKRESIE ROZLICZENIOWYM - zgodnie z umową
2. Rozliczenie harmonogramu - koszty planowane w okresie rozliczeniowym / koszty poniesione na realizację poszczególnych zadań.
3. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.
C.
ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
Lp. | Treść | Planowane koszty w okresie rozliczeniowym ...... | Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ..... | ||
ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | ||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z zakupem aparatury naukowo-badawczej)2) | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
D.
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Wykaz zakupionej aparatury.
ZAŁĄCZNIK Nr 11
WZÓR
RAPORT KOŃCOWY
WZÓR
RAPORT KOŃCOWY
A.
DANE WNIOSKODAWCY
DANE WNIOSKODAWCY
2. Kierownik jednostki
3. NIP, REGON
4. Nazwa banku, nr rachunku
5. Decyzja Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego Nr ...... z dnia ......
6. Umowa Nr ...... z dnia ......
B.
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ W OKRESIE ROZLICZENIOWYM - zgodnie z umową
SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z WYKONANIA ZADAŃ W OKRESIE ROZLICZENIOWYM - zgodnie z umową
2. Rozliczenie harmonogramu - koszty planowane w okresie rozliczeniowym / koszty poniesione na realizację poszczególnych zadań.
3. Omówienie/uzasadnienie ewentualnych rozbieżności w realizacji zadań w stosunku do zakresu przedmiotowego i sposobu realizacji wskazanego w umowie i we wniosku.
C.
ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
ROZLICZENIE KOSZTÓW (zł)
Lp. | Treść | Planowane koszty w okresie rozliczeniowym ...... | Poniesione koszty w okresie rozliczeniowym ...... | ||
ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ogółem | w tym środki finansowe na naukę | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Koszty bezpośrednie ogółem, w tym: | ||||
1) wynagrodzenia z pochodnymi | |||||
2) inne koszty bezpośrednie (łącznie z zakupem aparatury naukowo-badawczej)2) | |||||
2 | Koszty pośrednie | ||||
3 | Koszty ogółem |
D.
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
INFORMACJE O OSOBIE ODPOWIEDZIALNEJ ZA PRZYGOTOWANIE RAPORTU
(imię i nazwisko, telefon, faks, e-mail) | |||
Główny Księgowy/Kwestor | Kierownik jednostki | ||
pieczęć jednostki | data | podpis i pieczęć | podpis i pieczęć |
2) Wykaz zakupionej aparatury.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 29 maja 2009 r. (Dz.U.09.92.754) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 2009 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 12 kwietnia 2010 r. (Dz.U.10.75.478) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 20 maja 2010 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (8)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (2)
- Zm.: rozporządzenie w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.
- Zm.: rozporządzenie w sprawie kryteriów i trybu przyznawania oraz rozliczania środków finansowych na naukę przeznaczonych na finansowanie współpracy naukowej z zagranicą.