§ 2. - Kryteria i tryb dokonywania oceny pracy nauczycieli zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, tryb postępowania odwoławczego oraz skład i sposób powoływania zespołu oceniającego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.2287

Akt utracił moc
Wersja od: 30 grudnia 2016 r.
§  2. 
1. 
Kryterium oceny pracy nauczyciela stanowi stopień realizacji zadań określonych w art. 6 Karty Nauczyciela, art. 4 ustawy o systemie oświaty, art. 3 i art. 65 ustawy o postępowaniu w sprawach nieletnich, obowiązków określonych w art. 42 ust. 2 Karty Nauczyciela oraz szczegółowych zadań zakładu - ustalony w wyniku sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
2. 
Na ocenę pracy nauczyciela nie mogą mieć wpływu jego przekonania religijne i poglądy polityczne, a także fakt odmowy wykonania przez nauczyciela polecenia służbowego, gdy odmowa taka wynikała z uzasadnionego przekonania nauczyciela, że wydane polecenie było sprzeczne z dobrem nieletniego, dobrem publicznym, oraz nie stanowiła bezpośredniego zagrożenia dla bezpieczeństwa zakładu.
3. 
Dyrektor zakładu, dokonując oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w zakładzie, uwzględnia w szczególności:
1)
poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
2)
stopień realizacji indywidualnego planu resocjalizacji nieletniego oraz oferty resocjalizacyjnej zakładu;
3)
działania w zakresie przygotowania nieletniego do samodzielności życiowej, z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb rozwojowych;
4)
zaangażowanie zawodowe w działalność resocjalizacyjną zakładu oraz podejmowanie działań innowacyjnych i współpracę z instytucjami wspomagającymi proces resocjalizacji;
5)
aktywność w podejmowaniu działań profilaktycznych, edukacyjnych i wychowawczych;
6)
aktywność w doskonaleniu zawodowym, w tym w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych;
7)
przestrzeganie ustalonego porządku pracy oraz prawidłowość prowadzenia dokumentacji;
8)
przestrzeganie i ochronę praw nieletniego;
9)
respektowanie i przestrzeganie zadań związanych z bezpieczeństwem zakładu;
10)
kulturę osobistą, poprawność używanego języka, zgodność postępowania z zasadami etyki zawodowej;
11)
sposoby przeciwdziałania negatywnym zachowaniom nieletnich.