§ 3. - Kryteria i tryb dokonywania oceny pracy nauczycieli zakładów poprawczych, schronisk dla nieletnich i rodzinnych ośrodków diagnostyczno-konsultacyjnych, tryb postępowania odwoławczego oraz skład i sposób powoływania zespołu oceniającego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.34.317

Akt utracił moc
Wersja od: 4 kwietnia 2002 r.
§  3. 
1. 
Dyrektor zakładu, dokonując oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w zakładzie, uwzględnia w szczególności:
1)
poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
2)
stopień realizacji indywidualnego planu resocjalizacji nieletniego oraz oferty resocjalizacyjnej zakładu,
3)
działania w zakresie przygotowania nieletniego do samodzielności życiowej z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb rozwojowych,
4)
zaangażowanie zawodowe w działalność resocjalizacyjną zakładu oraz podejmowanie działań innowacyjnych i współpracę z instytucjami wspomagającymi proces resocjalizacji,
5)
aktywność w podejmowaniu działań profilaktycznych, edukacyjnych i wychowawczych,
6)
aktywność w doskonaleniu zawodowym, w tym w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych,
7)
przestrzeganie ustalonego porządku pracy oraz prawidłowość prowadzenia dokumentacji,
8)
przestrzeganie i ochronę praw nieletniego,
9)
respektowanie i przestrzeganie zadań związanych z bezpieczeństwem zakładu,
10)
kulturę osobistą, poprawność używanego języka, zgodność postępowania z zasadami etyki zawodowej,
11)
sposoby przeciwdziałania negatywnym przejawom zachowań nieletnich.
2. 
Kierownik ośrodka, dokonując oceny pracy nauczyciela zatrudnionego w ośrodku, uwzględnia w szczególności:
1)
stopień realizacji zadań ośrodka,
2)
aktywność w podejmowaniu działalności w zakresie przeciwdziałania i zapobiegania demoralizacji,
3)
aktywność w doskonaleniu zawodowym, w tym w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych,
4)
prawidłowość prowadzenia dokumentacji,
5)
kulturę osobistą oraz zgodność postępowania z zasadami etyki zawodowej,
6)
poprawność, terminowość i rzetelność sporządzanych opinii,
7)
trafność doboru technik diagnostycznych oraz umiejętność ich interpretowania,
8)
sposób prowadzenia mediacji,
9)
sposób sprawowania opieki specjalistycznej nad nieletnim.