§ 5. - Krajowy system informowania o produktach niebezpiecznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2001.4.28

Akt utracił moc
Wersja od: 23 stycznia 2001 r.
§  5.
1.
Do zadań i obowiązków Administratora Systemu należy organizowanie i zapewnianie właściwego funkcjonowania Systemu Informowania, a w szczególności:
1)
koordynowanie działania sieci powiadamiania,
2)
zbieranie danych o produktach niebezpiecznych,
3)
opracowywanie instrukcji i wzorów formularzy stosowanych przy zbieraniu danych,
4)
prowadzenie rejestru produktów niebezpiecznych, zwanego dalej "rejestrem",
5)
niezwłoczne informowanie organów administracji rządowej i samorządowej, zainteresowanych instytucji oraz konsumentów i ich organizacji o niebezpiecznych produktach.
2.
W ramach współpracy międzynarodowej w zakresie informowania o produktach niebezpiecznych, Administrator Systemu, niezwłocznie po wpisaniu do rejestru produktu uznanego za niebezpieczny, sporządza i przekazuje informacje o tym produkcie właściwym organom i instytucjom, jeżeli zobowiązania takie wynikają z programów współpracy międzynarodowej lub umów międzynarodowych wiążących Rzeczpospolitą Polską.
3.
Informacje, o których mowa w ust. 2, powinny zawierać dane umożliwiające identyfikację produktu, w tym informacje o jego cechach i zakresie ryzyka związanego z produktem, a także informacje na temat środków zastosowanych przez organ nadzoru.
4.
Administrator Systemu sporządza roczny zbiorczy raport na temat produktów zagrażających bezpieczeństwu konsumentów i składa go organowi nadzoru do końca pierwszego kwartału następnego roku kalendarzowego.