Art. 48. - [Zadania Pojedynczego Punktu Kontaktowego] - Krajowy system cyberbezpieczeństwa.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.913 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 25 września 2023 r.
Art. 48. [Zadania Pojedynczego Punktu Kontaktowego]
Minister właściwy do spraw informatyzacji prowadzi Pojedynczy Punkt Kontaktowy, do którego zadań należy:
1)
odbieranie zgłoszeń incydentu poważnego lub incydentu istotnego dotyczącego dwóch lub większej liczby państw członkowskich Unii Europejskiej z pojedynczych punktów kontaktowych w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej, a także przekazywanie tych zgłoszeń do CSIRT MON, CSIRT NASK, CSIRT GOV lub sektorowych zespołów cyberbezpieczeństwa;2)
przekazywanie, na wniosek właściwego CSIRT MON, CSIRT NASK lub CSIRT GOV, zgłoszenia incydentu poważnego lub incydentu istotnego dotyczącego dwóch lub większej liczby państw członkowskich Unii Europejskiej do pojedynczych punktów kontaktowych w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej;3)
zapewnienie reprezentacji Rzeczypospolitej Polskiej w Grupie Współpracy;4)
zapewnienie współpracy z Komisją Europejską w dziedzinie cyberbezpieczeństwa;5)
koordynacja współpracy między organami właściwymi do spraw cyberbezpieczeństwa i organami władzy publicznej w Rzeczypospolitej Polskiej z odpowiednimi organami w państwach członkowskich Unii Europejskiej;6)
zapewnienie wymiany informacji na potrzeby Grupy Współpracy oraz Sieci CSIRT.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »