Krajowy rejestr utraconych dóbr kultury.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2015.1275
Akt obowiązujący Wersja od: 1 września 2015 r.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO 1
z dnia 19 sierpnia 2015 r.
w sprawie krajowego rejestru utraconych dóbr kultury
Na podstawie art. 24f ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r. poz. 1446 oraz z 2015 r. poz. 397 i 774) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa szczegółowy sposób prowadzenia krajowego rejestru utraconych dóbr kultury, zwanego dalej "rejestrem", w tym zakres danych objętych wpisem do rejestru, zasady wydawania odpisów z rejestru oraz wzór formularza wniosku o wpis do rejestru.
Rejestr obejmuje trzy części, w których wpisuje się następujące dane:
1)
w części pierwszej:a)
w polu pierwszym - numer pozycji rejestru,b)
w polu drugim - adnotację o wykreśleniu wpisu,c)
w polu trzecim - datę złożenia wniosku o wpis do rejestru,d)
w polu czwartym - datę wydania decyzji o wpisie do rejestru,e)
w polu piątym - datę wpisu do rejestru;2)
w części drugiej "Przedmiot wpisu":a)
w polu pierwszym - nazwę rodzajową dobra kultury,b)
w polu drugim - nazwę indywidualną / tytuł dobra kultury,c)
w polu trzecim - autorstwo dobra kultury,d)
w polu czwartym - czas powstania dobra kultury,e)
w polu piątym - wysokość dobra kultury,f)
w polu szóstym - szerokość dobra kultury,g)
w polu siódmym - długość dobra kultury,h)
w polu ósmym - głębokość / grubość dobra kultury,i)
w polu dziewiątym - średnicę dobra kultury,j)
w polu dziesiątym - wagę dobra kultury,k)
w polu jedenastym - materiał, z którego wykonano dobro kultury,l)
w polu dwunastym - technikę wykonania dobra kultury,m)
w polu trzynastym - opis dobra kultury,n)
w polu czternastym - fotografie dobra kultury;3)
w części trzeciej "Zmiany, sprostowania, uzupełnienia lub wykreślenia wpisu":a)
w polu pierwszym - oznaczenie decyzji albo postanowienia stanowiących podstawę zmiany, sprostowania lub uzupełnienia wpisu do rejestru,b)
w polu drugim - treść zmiany, sprostowania lub uzupełnienia wpisu do rejestru,c)
w polu trzecim - oznaczenie decyzji o wykreśleniu wpisu z rejestru,d)
w polu czwartym - datę wykreślenia wpisu z rejestru,e)
w polu piątym - wzmiankę o zniesieniu z mocą wsteczną skutków prawnych wpisu do rejestru,f)
w polu szóstym - informacje o innych decyzjach i orzeczeniach dotyczących wpisu do rejestru.1.
Wpisu do rejestru dokonuje się pod oddzielną pozycją, oznaczoną kolejnym numerem, zwanym dalej "numerem pozycji rejestru".2.
Z chwilą dokonania wpisu do rejestru nadaje się numer pozycji rejestru.
Datą wpisu do rejestru jest data wprowadzenia do rejestru danych zawartych w decyzji o wpisie do rejestru.
1.
Pola części drugiej rejestru wypełnia się na podstawie danych zawartych w decyzji o wpisie do rejestru.2.
Zmiany treści poszczególnych pól części drugiej rejestru dokonuje się na podstawie danych zawartych w odpowiednich decyzjach albo postanowieniach, zmieniających, prostujących lub uzupełniających decyzję o wpisie do rejestru.
Zmianę, sprostowanie lub uzupełnienie wpisu do rejestr lub wykreślenie wpisu z rejestru odnotowuje się w części trzeciej rejestru.
1.
Datą wykreślenia wpisu z rejestru jest data, w której decyzja o wykreśleniu wpisu z rejestru stała się ostateczna.2.
Wpis wykreślony pozostawia się w rejestrze i podlega ujawnieniu.3.
Wpis, o którym mowa w ust. 2, oznacza się jako wykreślony w części pierwszej rejestru, w polu drugim.4.
W przypadku, o którym mowa w art. 24e ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, w części trzeciej rejestru, w polu piątym umieszcza się wzmiankę o zniesieniu z mocą wsteczną skutków prawnych dokonania wpisu do rejestru.
W przypadku wydania decyzji lub postanowień dotyczących wpisu do rejestru innych niż określone w § 5, § 6 ust. 2 i § 8 ust. 1 albo orzeczeń sądowych dotyczących wpisu do rejestru, w tym uchylających decyzję o wpisie do rejestru albo decyzję o wykreśleniu wpisu z rejestru, albo stwierdzających nieważność tych decyzji, umieszcza się informację o tym w części trzeciej rejestru, w polu szóstym.
D1a każdego dobra kultury prowadzi się odrębne akta rejestrowe, obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru, dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego oraz odpis z rejestru.
Wniosek o wpis do rejestru składa się na urzędowym formularzu, którego wzór jest określony w załączniku do rozporządzenia.
1.
Wniosek o wydanie odpisu z rejestru zawiera imię i nazwisko albo nazwę podmiotu żądającego wydania odpisu, jego adres zamieszkania albo siedziby oraz numer pozycji rejestru.2.
Na odpisie z rejestru umieszcza się datę, pieczęć urzędową oraz podpis osoby, która go sporządziła, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego albo uwierzytelnia się go za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego.3.
Odpis przesyła się na adres wskazany we wniosku, pocztą albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.ZAŁĄCZNIK
WZÓR
wzór
1 Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 września 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. poz. 1258).
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »