Art. 2. - [Sądy rejestrowe. Wykonywania przez gminy czynności związanych z prowadzeniem Rejestru] - Krajowy Rejestr Sądowy.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.685 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 października 2023 r. do: 30 września 2024 r.
Art.  2.  [Sądy rejestrowe. Wykonywania przez gminy czynności związanych z prowadzeniem Rejestru]
1. 
Rejestr prowadzą w systemie teleinformatycznym sądy rejonowe (sądy gospodarcze), zwane dalej "sądami rejestrowymi".
2. 
Gminy, jako zadania zlecone, wykonują czynności związane z prowadzeniem Rejestru, polegające na zapewnieniu zainteresowanym:
1)
wglądu do Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD);
2)
urzędowych formularzy wniosków wymaganych ustawą umożliwiających rejestrację spółek jawnych;
3)
dostępu do informacji o wysokości opłat, sposobie ich uiszczania oraz o właściwości miejscowej sądów rejestrowych.
3. 
Minister Sprawiedliwości, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw administracji publicznej, określi, w drodze rozporządzenia, sposób wykonywania czynności, o których mowa w ust. 2, oraz sposób współpracy sądów rejestrowych i wójtów (burmistrzów, prezydentów miast) w tych sprawach, w szczególności wskazując sposób postępowania i przekazywania przez sądy rejestrowe niezbędnych informacji, mając na względzie ułatwienie dostępu do Rejestru.