Rozdział 5 - Raport końcowy i działania korygujące - Krajowy Program Kontroli Jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.25.208

Akt utracił moc
Wersja od: 11 lutego 2005 r.

Rozdział  5

Raport końcowy i działania korygujące

§  22.
1.
Na podstawie przeprowadzonego audytu kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, przewodniczący zespołu audytowego opracowuje, w porozumieniu z pozostałymi członkami zespołu audytowego, raport końcowy zawierający:
1)
dane dotyczące:
a)
terminu przeprowadzenia audytu,
b)
składu zespołu audytowego,
c)
podmiotu audytowanego, uwzględniające wszystkich jego przedstawicieli uczestniczących w audycie;
2)
zestawienie sprawdzonych elementów systemu ochrony w podmiocie audytowanym, ze szczegółowym opisem stwierdzonych uchybień odnośnie do stanu faktycznego w świetle obowiązujących przepisów z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego oraz przyznane kategorie ocen, o których mowa w § 23;
3)
zalecenia i wnioski poaudytowe, odnoszące się do każdego sprawdzonego elementu systemu ochrony, wraz z opisem działań korygujących, które obowiązany jest podjąć podmiot audytowany.
2.
Raport, o którym mowa w ust. 1, sporządza się zgodnie z ustawą z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych oraz oznacza się klauzulą "Zastrzeżone".
3.
Działania korygujące, o których mowa w ust. 1 pkt 3, w zależności od stopnia stwierdzonych uchybień, klasyfikuje się jako:
1)
pilne, których realizację podmiot audytowany rozpoczyna z chwilą stwierdzenia uchybienia przez zespół audytowy;
2)
planowe, których realizację podmiot audytowany rozpoczyna z chwilą zatwierdzenia przez Prezesa Urzędu programu naprawczego.
§  23.
1.
W raporcie końcowym z przeprowadzonych czynności audytorskich przyznaje się następujące kategorie oceny stanu ochrony:
1)
kategoria 1 - oznacza, że stosowane metody i środki ochrony są w pełni zgodne z wymaganiami przepisów z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego;
2)
kategoria 2 - oznacza, że stosowane metody i środki ochrony są zgodne z wymaganiami przepisów z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego, jednakże pełna skuteczność ich stosowania wymaga wprowadzenia zmian w sposobie ich realizacji;
3)
kategoria 3 - oznacza, że stosowane metody i środki ochrony są niezgodne z wymaganiami przepisów z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego, jednakże stwierdzone drobne uchybienia nie mają bezpośredniego wpływu na ochronę audytowanego podmiotu;
4)
kategoria 4 - oznacza, że stosowane metody i środki ochrony są niezgodne z wymaganiami przepisów z zakresu ochrony lotnictwa cywilnego, a stwierdzone poważne uchybienia mają bezpośredni wpływ na ochronę audytowanego podmiotu;
5)
kategoria 5 - oznacza, że wymagane zgodnie z przepisami prawa metody i środki ochrony nie znajdują zastosowania w podmiocie audytowanym;
6)
kategoria 6 - oznacza, że wymagane zgodnie z przepisami prawa metody i środki ochrony nie zostały potwierdzone z przyczyn obiektywnych.
2.
W odniesieniu do poszczególnych metod audytu przyznaje się następujące kategorie oceny stanu ochrony podmiotu audytowanego:
1)
w przypadku audytu ochrony - kategorie 1-6;
2)
w przypadku inspekcji ochrony - kategorie 1-6;
3)
w przypadku przeglądu ochrony - kategorie 1-4;
4)
w przypadku testu ochrony - kategorie 1-4;
5)
w przypadku ćwiczenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego - kategorie 1-4 i 6;
6)
w przypadku badania systemu ochrony - kategorie 1-6.
3.
Kategorię oceny stanu ochrony podmiotu audytowanego przyznaje zespół audytowy.
§  24.
1.
Rozstrzygnięcia zespołu podejmowane są większością głosów jego członków.
2.
W przypadku równej liczby głosów członków, decydujący jest głos przewodniczącego zespołu audytowego po uzyskaniu akceptacji Prezesa Urzędu.
§  25.
1.
W przypadku otrzymania kategorii oceny 2-4 podmiot audytowany jest obowiązany do przygotowania programu naprawczego oraz przesłania go do zatwierdzenia Prezesowi Urzędu, nie później niż w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania raportu końcowego.
2.
W programie naprawczym, o którym mowa w ust. 1, podmiot audytowany jest obowiązany w szczególności do określenia terminu usunięcia poszczególnych nieprawidłowości. W programie naprawczym uwzględnia się możliwości wykonania przewidywanych działań naprawczych oraz sposób ich realizacji.
3.
Termin, o którym mowa w ust. 2, może ulec skróceniu przez Prezesa Urzędu w przypadku, gdy będzie tego wymagał uzasadniony interes ochrony lotnictwa cywilnego.
4.
Wzór programu naprawczego, o którym mowa w ust. 2, stanowi załącznik do rozporządzenia.
§  26.
Po zatwierdzeniu programu naprawczego Prezes Urzędu wyznacza termin audytu sprawdzającego działania korygujące podjęte przez podmiot prowadzący lotniczą działalność gospodarczą.