§ 3. - Krajowy Ośrodek Zapobiegania Zachowaniom Dyssocjalnym.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.197 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 30 stycznia 2023 r.
§  3. 
1. 
W Ośrodku znajdują się:
1)
sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych;
2)
świetlica;
3)
stołówka;
4)
pokoje do prowadzenia terapii;
5)
pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi;
6)
gabinet zabiegowy;
7)
pokoje i sanitariaty dla personelu.
1a. 
Ośrodek posiada oddziały zamiejscowe spełniające wymagania ogólnoprzestrzenne, sanitarne i instalacyjne określone w ust. 6.
2. 
Pomieszczenia Ośrodka są połączone wspólnym korytarzem.
3. 
Każda z sal, o której mowa w ust. 1 pkt 1, jest wyposażona w:
1)
(uchylony);
2)
(uchylony);
3)
dwie kamery włączone przez 24 godziny, z których obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru;
4)
szafkę przyłóżkową, szafę ubraniową, stolik oraz krzesło; wymienione meble, z wyjątkiem krzesła, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
5)
jedno okno z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
4. 
Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2-6, są wyposażone w:
1)
jedną lub dwie kamery włączone w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru;
2)
niezbędne meble, które, z wyjątkiem krzeseł lub foteli, są wykonane z metalu i na trwałe przymocowane do ścian lub podłogi;
3)
okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika.
5. 
Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, są wyposażone w:
1)
meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel;
2)
okna z lufcikiem górnym oraz z szybami uniemożliwiającymi ich zbicie, a także ze stalowymi żaluzjami znajdującymi się na zewnątrz okna na wysokości lufcika;
3)
urządzenia uniemożliwiające wstęp osobom niebędącym personelem.
6. 
W oddziałach zamiejscowych, o których mowa w ust. 1a, znajdują się:
1)
sale łóżkowe przeznaczone dla osób umieszczonych, które są wyposażone w:
a)
łóżka z dostępem co najmniej z dwóch stron, jednej dłuższej i jednej krótszej,
b)
kamerę włączoną przez 24 godziny, z której obraz jest przekazywany do dyżurki pielęgniarskiej oraz głównego stanowiska podglądu i dozoru,
c)
szafkę ubraniową, stolik oraz krzesło,
d)
okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;
2)
świetlica, stołówka, pokoje do prowadzenia terapii, pokój indywidualnych rozmów z osobami umieszczonymi, gabinet zabiegowy połączony z dyżurką pielęgniarską, które są wyposażone w:
a)
jedną lub w więcej kamer włączonych w czasie użytkowania tych pomieszczeń przez osoby umieszczone, z których obraz jest przekazywany do głównego stanowiska podglądu i dozoru,
b)
okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą;
3)
pokoje i sanitariaty dla personelu, które są wyposażone w:
a)
meble i urządzenia zapewniające prawidłowe wykonywanie obowiązków przez personel,
b)
okno z szybami pokrytymi folią antywłamaniową atestowaną, klasa P2A, zabezpieczone od zewnątrz kratą i siatką zabezpieczającą przed wyrzucaniem przedmiotów oraz od strony ulicy i budynków publicznych dodatkowo blendą.