Art. 20. - [Infolinia onkologiczna] - Krajowa Sieć Onkologiczna.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.1208 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 sierpnia 2024 r.
Art.  20.  [Infolinia onkologiczna]
1. 
W ramach Krajowej Sieci Onkologicznej Fundusz prowadzi infolinię onkologiczną, za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności, w ramach której jest udzielana informacja o organizacji opieki onkologicznej w ramach Krajowej Sieci Onkologicznej, w tym o możliwości uzyskania świadczeń opieki zdrowotnej.
2. 
Infolinia onkologiczna umożliwia dokonanie zapisu na pierwszorazowe świadczenie opieki zdrowotnej w podmiocie działającym w ramach Krajowej Sieci Onkologicznej oraz zmiany lub anulowania terminu pierwszorazowego świadczenia opieki zdrowotnej, w przypadku gdy zapis dokonany był za pośrednictwem infolinii onkologicznej, przy wykorzystaniu funkcjonalności systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, na zasadach określonych w tej ustawie oraz w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
3. 
Infolinia onkologiczna jest prowadzona na poziomie krajowym.
4. 
W zakresie niezbędnym do realizacji zadań, o których mowa w ust. 2, w infolinii onkologicznej przetwarza się dane obejmujące:
1)
oznaczenie świadczeniobiorcy:
a)
imię (imiona) i nazwisko,
b)
adres miejsca zamieszkania (ulica, numer domu i lokalu, kod pocztowy, miejscowość),
c)
numer PESEL, jeżeli został nadany, a w przypadku osób, które nie mają nadanego numeru PESEL -rodzaj i numer dokumentu potwierdzającego tożsamość, a w przypadku noworodka -numer PESEL jednego z rodziców lub opiekuna prawnego, numer kolejny noworodka oraz datę jego urodzenia i oznaczenie płci,
d)
w przypadku gdy świadczeniobiorcą jest osoba małoletnia, całkowicie ubezwłasnowolniona lub niezdolna do świadomego wyrażenia zgody - imię (imiona) i nazwisko przedstawiciela ustawowego albo opiekuna faktycznego w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2022 r. poz. 1876, 2280 i 2705 oraz z 2023 r. poz. 605) oraz adres jego miejsca zamieszkania,
e)
numer telefonu, jeżeli świadczeniobiorca go posiada,
f)
adres poczty elektronicznej, jeżeli świadczeniobiorca go posiada;
2)
dane świadczeniodawcy, który będzie udzielał świadczeń opieki zdrowotnej danemu świadczeniobiorcy w ramach Krajowej Sieci Onkologicznej:
a)
nazwa i adres świadczeniodawcy,
b)
miejsce udzielania świadczeń opieki zdrowotnej,
c)
numer telefonu,
d)
adres poczty elektronicznej,
e)
imię (imiona) i nazwisko lekarza, który ma udzielić świadczeń opieki zdrowotnej;
3)
oznaczenie terminu, w którym danemu świadczeniobiorcy mają zostać udzielone świadczenia opieki zdrowotnej, wynikającego z harmonogramu przyjęć, o którym mowa w art. 19a ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
4)
nazwę i adres miejsca udzielania świadczeń opieki zdrowotnej;
5)
dane koordynatora:
a)
imię (imiona) i nazwisko,
b)
numer telefonu służbowego,
c)
adres służbowej poczty elektronicznej;
6)
dane świadczeniodawców innych niż wskazanych w pkt 2, którzy udzielają świadczeń opieki zdrowotnej w ramach Krajowej Sieci Onkologicznej:
a)
nazwa i adres świadczeniodawcy,
b)
miejsce udzielania świadczeń opieki zdrowotnej,
c)
numer telefonu,
d)
adres poczty elektronicznej

- wraz z oznaczeniem dostępnych terminów;

7)
dane zawarte w informacji o skierowaniu do lekarza specjalisty lub szpitala, o których mowa w art. 59b ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
5. 
Podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 2, udostępniają w systemie teleinformatycznym, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, prowadzone przez nie harmonogramy przyjęć, o których mowa w art. 19a ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, w celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 2. Dostęp do harmonogramów przyjęć, o których mowa w zdaniu pierwszym, przysługuje osobom dokonującym zapisu na świadczenie opieki zdrowotnej oraz jego zmiany lub anulowania za pośrednictwem infolinii onkologicznej.