Art. 29. - [Obsługa i wsparcie podatnika oraz płatnika w centrum obsługi] - Krajowa Administracja Skarbowa.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.615 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 1 stycznia 2024 r. do: 31 grudnia 2029 r.
Art. 29. [Obsługa i wsparcie podatnika oraz płatnika w centrum obsługi]
1.
Obsługa i wsparcie realizowane w centrum obsługi polegają na:1)
przyjmowaniu podań i deklaracji, wydawaniu zaświadczeń oraz udzielaniu wyjaśnień w zakresie przepisów prawa podatkowego, w tym także podmiotom, które zamierzają podjąć działalność gospodarczą;2)
udzielaniu informacji w zakresie sposobu wypełniania zeznań i deklaracji podatkowych;3)
zapewnieniu stanowiska komputerowego z dostępem do e-Urzędu Skarbowego;4)
informowaniu o danych kontaktowych właściwych organów wraz ze wskazaniem zakresu ich kompetencji.2.
Zadania polegające na przyjmowaniu podań i deklaracji, wydawaniu zaświadczeń oraz udzielaniu wyjaśnień w zakresie przepisów prawa podatkowego są wykonywane w każdym centrum obsługi, niezależnie od terytorialnego zasięgu działania naczelnika urzędu skarbowego.3.
Obsługa i wsparcie realizowane w centrum obsługi nie obejmują sporządzania pism, opinii, zeznań oraz deklaracji podatkowych.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »