Rozdział 2 - Przynależność państwowa statków powietrznych. - Konwencja urządzająca żeglugę powietrzną. Paryż.1919.10.13.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1929.6.54

Akt utracił moc
Wersja od: 24 września 1931 r.

Rozdział  II.

Przynależność państwowa statków powietrznych.

Statki powietrzne mają przynależność państwową tego Państwa, do którego rejestru są wpisane zgodnie z przepisami Działu I (c) Załącznika A.

Rejestracja statków powietrznych, o których mowa w artykule poprzednim, winna się odbywać zgodnie z ustawami i przepisami specjalnemi każdego z Państw umawiających się.

Statek powietrzny nie może być z doniosłością prawną zarejestrowany w kilku Państwach.

Państwa umawiające się będą wymieniały pomiędzy sobą i podawały co miesiąc do wiadomości Międzynarodowej Komisji Żeglugi Powietrznej, przewidzianej artykułem 34, kopje wpisów i wykreśleń, dokonanych w swym rejestrze w miesiącu poprzednim.

W międzynarodowej żegludze każdy statek powietrzny powinien posiadać, stosownie do przepisów załącznika A, znak przynależności państwowej oraz znak rejestracji, jako też oznaczenie nazwiska i miejsca zamieszkania właściciela.

3 Art. 7 zmieniony przez Protokół z dnia 15 czerwca 1929 r. (Dz.U.31.108.837) zmieniający nin. Konwencję z dniem 24 września 1931 r.