Art. 4. - Konwencja o ujednostajnieniu niektórych zasad, odnoszących się do przywilejów i hipotek morskich. Bruksela.1926.04.10.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1937.33.260
Akt obowiązujący
Wersja od: 27 kwietnia 1937 r.
Art. 4.
Przez przynależności statku i frachtu morskiego, wymienione w art. 2 rozumie się:
1)
odszkodowania, należne właścicielowi za szkody materialne, poniesione przez statek i nienaprawione, lub za straty na frachcie;
2)
odszkodowania, należne właścicielowi z tytułu awarii wspólnych, o ile składają się na nie albo szkody materialne poniesione przez statek a nienaprawione, bądź straty poniesione na frachcie;
3)
wynagrodzenia, należne właścicielowi statku za okazaną pomoc lub dokonane ratowanie, aż do końca podróży, po potrąceniu sum przyznanych kapitanowi i innym osobom służącym na statku.
Cena za przejazd i, ewentualnie, sumy należne na podstawie art. 4 Konwencji o ograniczeniu odpowiedzialności właścicieli statku, są przyrównane do frachtu morskiego.
Nie uważa się za przynależności statku lub frachtu odszkodowań przypadających właścicielowi statku z tytułu umowy ubezpieczeniowej, jak również premij, subwencyj, lub innych subsydiów krajowych.
Z zastrzeżeniem uchylenia art. 2 ust. 1, przywilej przewidziany na rzecz osób służących na statku, odnosi się do całości frachtu należnego za wszystkie podróże, odbyte w czasie trwania tej samej umowy o najem.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .