Art. 7. - Konwencja o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących ograniczenia odpowiedzialności właścicieli statków morskich. Bruksela.1924.08.25.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1937.33.256

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 1937 r.
Artykuł  7.

W razie śmierci lub uszkodzeń cielesnych, spowodowanych przez czyny lub winę kapitana, załogi, pilota lub każdej innej osoby w służbie na statku, właściciel jest odpowiedzialny względem ofiar, lub ich następców prawnych, ponad granicę ustaloną w artykułach poprzednich aż do wysokości 8 funtów sterlingów od tony pojemności statku. Ofiary tego samego wypadku, lub ich następcy prawni, współubiegają się między sobą do sumy, stanowiącej zakres odpowiedzialności.

Jeżeli ofiary, lub ich następcy prawni, nie mają całkowitego odszkodowania z tej sumy, to współubiegają się o to co im się jeszcze należy wraz z innymi wierzycielami na sumach wymienionych w artykułach poprzednich, przy zachowaniu kolejności uprzywilejowań.

To samo ograniczenie odpowiedzialności ma zastosowanie do pasażerów względem statku przewożącego, lecz nie stosuje się do załogi i innych osób służących na statku, których prawo rekursu, w razie śmierci lub uszkodzeń cielesnych, normuje prawo krajowe statku.