Art. 1. - Konwencja o ujednostajnieniu niektórych prawideł, dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego. Warszawa.1929.10.12.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1933.8.49

Akt obowiązujący
Wersja od: 16 grudnia 1964 r.
Artykuł  pierwszy. 
1.
Konwencja niniejsza ma zastosowanie do każdego przewozu międzynarodowego osób, bagażu, lub towarów, dokonywanego statkiem powietrznym za wynagrodzeniem. Ma ona również zastosowanie do przewozów bezpłatnych dokonywanych statkiem powietrznym przez przedsiębiorstwo przewozów powietrznych.
2. 1
 Za przewóz międzynarodowy w rozumieniu niniejszej Konwencji uważany jest każdy przewóz, w którym, zgodnie z umową stron, miejsce wyruszenia i miejsce przeznaczenia, niezależnie od tego, czy nastąpi lub nie nastąpi przerwa w przewozie lub przeładowaniu, położone są bądź na obszarze dwóch Wysokich Umawiających się Stron, bądź też na obszarze jednej tylko z nich, jeśli przewidziane jest lądowanie na obszarze innego Państwa, nawet nie umawiającego się. Przewóz bez takiego lądowania pomiędzy dwoma punktami na obszarze jednej tylko Wysokiej Umawiającej się Strony nie jest w rozumieniu niniejszej Konwencji uważany za przewóz międzynarodowy.
3.
  2  Przewóz, który ma być dokonany przez kilku następujących po sobie przewożących powietrzem, uważa się przy stosowaniu niniejszej Konwencji za jeden przewóz, jeśli uważany był przez Strony za jedną czynność, niezależnie od okoliczności, czy został objęty jedną umową czy też szeregiem umów. Nie traci on swego charakteru międzynarodowego przez fakt, że tylko jedna z umów lub szereg umów podlega całkowicie wykonaniu na obszarze tego samego Państwa.
1 Art. 1 ust. 2 zmieniony przez art. I lit. a) Umowy międzynarodowej podpisanej w Warszawie dnia 12 października 1929 r. (Dz.U.63.33.189) zmieniającej nin. Konwencję z dniem 1 sierpnia 1963 r.
2 Art. 1 ust. 3 zmieniony przez art. I lit. b) Umowy międzynarodowej podpisanej w Warszawie dnia 12 października 1929 r. (Dz.U.63.33.189) zmieniającej nin. Konwencję z dniem 1 sierpnia 1963 r.