Art. 1. - Konwencja (nr 147) dotycząca minimalnych norm na statkach handlowych. Genewa.1976.10.29.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.72.454

Akt utracił moc
Wersja od: 20 sierpnia 2013 r.
Artykuł  1
1.
Jeżeli niniejszy artykuł nie stanowi inaczej, konwencja ma zastosowanie do każdego statku morskiego będącego własnością publiczną lub prywatną, używanego w celach handlowych do przewozu towarów lub pasażerów albo do innych celów handlowych.
2.
Ustawodawstwo krajowe określi, kiedy statki mają być uważane za statki morskie w rozumieniu niniejszej konwencji.
3.
Niniejsza konwencja ma zastosowanie do holowników morskich.
4.
Niniejsza konwencja nie ma zastosowania do:
a)
statków poruszanych głównie za pomocą żagli, bez względu na to, czy statki są wyposażone w maszyny pomocnicze;
b)
statków używanych do rybołówstwa, połowu wielorybów lub do podobnych czynności;
c)
statków o małym tonażu i do statków takich, jak platformy wiertnicze i eksploatacyjne, gdy nie są używane do żeglugi; decyzję co do tego, które statki są objęte niniejszym punktem, podejmie właściwa władza każdego kraju, po konsultacji z najbardziej reprezentatywnymi organizacjami armatorów i marynarzy.
5.
Żadne z postanowień niniejszej konwencji nie będzie uważane za rozszerzające zakres stosowania konwencji wymienionych w załączniku do tej konwencji lub postanowień w nich zawartych.