Art. 6. - Konwencja Międzynarodowa o przewozie osób i bagażu kolejami żelaznemi. Berno.1924.10.23.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1928.73.665

Akt utracił moc
Wersja od: 31 lipca 1928 r.
Artykuł  6.

Bilety.

§  1.
Bilety wydane na przejazd międzynarodowy na zasadach niniejszej Konwencji powinny posiadać znak Ф
§  2.
Bilety powinny zawierać dane następujące:
a)
stacja wyjazdu i przeznaczenia;
b)
droga przejazdu, z zaznaczeniem różnych dróg lub środków przewozowych, o ile ich użycie jest dozwolone;
c)
rodzaj pociągu i klasa wagonu;
d)
opłata za przejazd;
e)
dzień, od którego zaczyna się ważność biletu;
f)
czas ważności.
§  3.
Taryfy lub układy między kolejami żelaznemi stanowią, w jakim języku bilety mają być drukowane i wypełniane, jak również ich formę i treść.
§  4.
Bilety zeszytowe, zawierające kartki kontrolne, jak również zestawiane bilety kuponowe stanowią jedyny dowód przewozowy w rozumieniu Konwencji niniejszej.

Bilety łączone pod jedną okładką przez urzędowe biura podróży lub ajencje prywatne, stanowią każdy osobno odrębny dowód przewozowy, do którego mają zastosowanie, zależnie od okoliczności, przepisy wewnętrzne Państwa interesowanego lub przepisy Konwencji niniejszej.

§  5.
O ile taryfy nie przewidują wyjątków, bilet może być odstąpiony tylko wtedy, gdy nie jest imienny i przed rozpoczęciem podróży.

Spekulacja biletami i odprzedaż ich za cenę inną, niż taryfowa, podlega w każdem Państwie ustawom i regulaminom tego Państwa.