Art. 42. - Konwencja między Polską i Wolnem Miastem Gdańskiem a Niemcami w sprawie wolności tranzytu pomiędzy Prusami Wschodniemi a resztą Niemiec. Paryż.1921.04.21.
Dz.U.1922.61.549
Akt utracił mocNastępujące przepisy stosowane będą odnośnie do pomocniczych parowozów niemieckich, dostarczanych do użytku stałego:
Przeciętna dzienna wydajność parowozu określona zostaje w sposób następujący:
dla pociągów pośpiesznych i osobowych - 150 kilometrów,
dla pociągów towarowych - 90 kilometrów.
Ilość parowozów, niezbędnych dla pociągów Fakultatywnych, określona zostanie w stosunku 50% ilości, obliczonej według wyżej wymienionych danych.
Parowozy pomocnicze, dostarczane zarządowi kolei polskich, winny być następujące:
dla pociągów pośpiesznych i osobowych - typu P. 8;
dla pociągów towarowych - typu G. 10. i G 81;
ewentualnie w ograniczonej ilości typu G. 7.
Wyjaśnienie formuły:
A = cena kupna nowego parowozu,
L = okres służby parowozu, której kres oznaczono na lat 30,
p = odsetki w wysokości 6.
Na żądanie jednej z kontraktujących stron cena kupna nowych parowozów poddana będzie rewizji. Opłata za wynajem ustalona będzie na nowo, stosownie do wyniku tej rewizji.
Warsztaty kolejowe niemieckie rozpoczną naprawą parowozów, wydzierżawionych zarządowi polskiemu możliwie najszybciej. Wszelkie naprawy parowozów, wynajętych zarządowi kolejowemu polskie mu, obciążać będą ten ostatni. Wydatki, spowodowane przez naprawy w warsztatach niemieckich, obliczane będą według cen, ustanowionych dla osób trzecich.