Art. 23. - Konwencja między Polską i Wolnem Miastem Gdańskiem a Niemcami w sprawie wolności tranzytu pomiędzy Prusami Wschodniemi a resztą Niemiec. Paryż.1921.04.21.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1922.61.549

Akt utracił moc
Wersja od: 27 lipca 1934 r.
Art.  23.

Ruch uprzywilejowany (ob. art. 4) wykonywany będzie na linjach następujących:

a)
Lauenburg - Gdańsk - Tczew - Marienburg,
b)
Chojnice - Tczew - Marienburg,
c)
Schneidemühl-Bydgoszcz-Toruń-Dt. Eylau,
d)
(Schwiebus) - Zbąszyń -- Poznań -Toruń - Dt. Eylau,
e)
(Züllichau) - Zbąszyń - Poznań - Toruń - Dt. Eylau,
f)
Rawicz-Leszno-Poznań-Toruń- Dt. Eylau.
g)
Fraustadt - Leszno - Poznań -Toruń - Dt. Eylau,
h)
(Oels) - Krotoszyn - Gniezno - Toruń - Dt. Eylau,
j)
Gardeja - Marienburg - Gdańsk,
k)
Dt. Eylau - Marienburg - Gdańsk.

Wysokie strony kontraktujące zachowują sobie możność rewizji co trzy lata listy linji, przeznaczonych do tranzytu uprzywilejowanego, jak również zmieniania tejże listy w danym wypadku za wspólną zgodą.

Tranzyt zwykły będzie wykonywany na wszystkich linjach kolejowych, otwartych dla ruchu sąsiedzkiego i znajdujących się na obszarze, ustąpionym przez Niemcy Polsce, na obszarze gdańskim, jak również i na obszarze niemieckim, wymienionym w art. 96 Traktatu Wersalskiego.