Art. 9. - Konwencja dodatkowa do konwencji międzynarodowej z dnia 23 listopada 1933 r. o przewozie towarów kolejami żelaznymi (KMT), podpisana w Bernie dnia 13 maja 1950 r.
Dz.U.1953.38.159
Akt jednorazowyZa zgodą większości umawiających się Państw Urząd Centralny zaprasza do uczestnictwa z głosem doradczym w posiedzeniach Komisyj przedstawicieli:
II.
Obecny tytuł Załącznika VI zmienia się na następujący: "Statut Komisji rzeczoznawców dla Załącznika I".
III.
W chwili wejścia w życie Regulaminu międzynarodowego dla przewozu pojemników (Załącznik IX), który będzie opracowany przez ustanowioną zgodnie z postanowieniami punktu 1° powyższego rozdziału I Komisję rzeczoznawców, zostaną wniesione następujące zmiany do tekstu artykułu 61 KMT:
§ 3. Do przewozu pojemników stosuje się postanowienia Załącznika IX,
IV.
Niniejsza Konwencja dodatkowa będzie miała tę samą ważność i czas trwania jak KMT z 23 listopada 1933 r. Pozostaje ona otwarta do 31 sierpnia 1950 r. do podpisania, a po tej dacie do przystąpienia przez Państwa, które uczestniczą w KMT.
Niniejsza Konwencja dodatkowa, która będzie poddana ratyfikacji, wejdzie w życie między Państwami, które ją ratyfikują, pierwszego dnia drugiego miesiąca, w którym Szwajcarski Rząd Związkowy, stwierdzając praktyczną możliwość wprowadzenia w życie, zawiadomi zainteresowane Rządy o złożeniu dokumentów ratyfikacyjnych.
Szwajcarski Rząd Związkowy podejmie się zbierania deklaracji o przystąpieniach i ratyfikacjach oraz notyfikowania o nich.
Na dowód czego Akt niniejszy został podpisany przez Pełnomocników niżej wskazanych, zaopatrzonych w pełnomocnictwa, które znaleziono w dobrej i właściwej formie.
Sporządzono w Bernie dnia trzynastego maja roku tysiąc dziewięćset pięćdziesiątego w jednym egzemplarzu, który będzie złożony do archiwum Związku Szwajcarskiego, a którego autentyczna kopia będzie przesłana każdej ze Stron.