Kontrole wykonywane przez Służbę Celną w zakresie urządzania i prowadzenia gier i zakładów wzajemnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2009.188.1459

Akt utracił moc
Wersja od: 9 listopada 2009 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 5 listopada 2009 r.
w sprawie kontroli wykonywanych przez Służbę Celną w zakresie urządzania i prowadzenia gier i zakładów wzajemnych

Na podstawie art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. Nr 168, poz. 1323) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
szczegółowy sposób i tryb kontroli przestrzegania przepisów regulujących urządzanie i prowadzenie gier i zakładów wzajemnych, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach wzajemnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 4, poz. 27, z późn. zm.2)), oraz zgodności tej działalności z udzielonym zezwoleniem oraz zatwierdzonym regulaminem, zwanej dalej "kontrolą";
2)
rodzaje dokumentów mających znaczenie dla kontroli oraz rodzaje dokumentacji związanej z prowadzoną działalnością podlegającą kontroli, wzory tej dokumentacji, a także szczegółowy sposób jej przygotowania i prowadzenia;
3)
tryb przekazywania i zakres zgłoszeń i informacji, o których mowa w art. 34 ust. 1 pkt 2 lit. a i f ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej, zwanych dalej odpowiednio "zgłoszeniem" lub "informacją".
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
podmiot - podmiot podlegający kontroli, o którym mowa w art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej;
2)
ustawa - ustawę z dnia 29 lipca 1992 r. o grach i zakładach wzajemnych;
3)
gry i zakłady wzajemne - gry i zakłady wzajemne, o których mowa w art. 2 ustawy;
4)
imienne zaświadczenie o uzyskanej wygranej - zaświadczenie, o którym mowa w art. 11 ust. 5 ustawy.
1.
Kontrola jest wykonywana doraźnie i polega na:
1)
bezpośrednim uczestniczeniu funkcjonariusza celnego w czynnościach związanych z działalnością objętą kontrolą;
2)
kontroli dokumentacji, dokumentów oraz urządzeń związanych z działalnością objętą kontrolą;
3)
kontroli prawidłowości i terminowości wpłat podatku od gier.
2.
Kontrola, o której mowa w ust. 1 pkt 1, może polegać w szczególności na udziale funkcjonariusza celnego w:
1)
otwarciu i zamknięciu stołów do gry w kasynie gry;
2)
obliczaniu rezultatów gier na stołach do gier i na automatach;
3)
obliczaniu przychodów z gier na automatach o niskich wygranych;
4)
rozliczeniu żetonów i gotówki w kasynie gry.
Dokumentami mającymi znaczenie dla kontroli są:
1)
dokumenty wydawane, zatwierdzane lub poświadczane przez organy Służby Celnej:
a)
decyzje, w tym zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie gier i zakładów wzajemnych,
b)
postanowienia,
c)
regulaminy,
d)
świadectwa zawodowe,
e)
poświadczenia rejestracji automatów, automatów o niskich wygranych i urządzeń do gier,
f)
rejestry imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej,
g)
rejestry napiwków ewidencjonowanych w kasynie gry,
h)
protokoły;
2)
decyzje i postanowienia wydawane przez inne niż wymienione w pkt 1 organy;
3)
prawomocne orzeczenia wydawane w sprawach o przestępstwa lub przestępstwa skarbowe;
4)
świadectwa wydane przez wyspecjalizowaną organizację prowadzącą szkolenia w zakresie gier i zakładów wzajemnych;
5)
dokumenty potwierdzające dokonanie zabezpieczenia finansowego;
6)
druki imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, odpisy imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej oraz anulowane imienne zaświadczenia o uzyskanej wygranej;
7)
dokumenty potwierdzające tytuł prawny do automatów, automatów o niskich wygranych i innych urządzeń do gier lub zakładów wzajemnych;
8)
opinie techniczne jednostki badającej, która przeprowadziła badania poprzedzające rejestrację automatów, automatów o niskich wygranych lub innych urządzeń do gier;
9)
deklaracje lub inne dokumenty dotyczące podatku od gier, dopłat i opłat;
10)
dokumenty dotyczące powołania i działania wewnętrznych komisji nadzoru nad prawidłowością urządzania gier;
11)
dokumenty zawierające dane wynikające z rejestracji danych osobowych osób wchodzących do kasyna gry;
12)
zapisy obrazu z systemu służącego do kontroli przebiegu i prowadzenia gier w kasynie gry;
13)
ewidencje i rejestry związane z urządzaniem gier i zakładów wzajemnych, a także wydruki z ewidencji i rejestrów oraz ich zapisy na elektronicznym nośniku informacji, jeżeli ewidencje i rejestry są prowadzone z zastosowaniem technik elektronicznego przetwarzania danych;
14)
dokumenty potwierdzające przekazanie dochodu na cel społecznie użyteczny określony w regulaminie gry i zezwoleniu na urządzanie loterii fantowej i gry bingo fantowe;
15)
ekspertyzy, w szczególności automatów, automatów o niskich wygranych i innych urządzeń do gier lub zakładów wzajemnych;
16)
dokumenty dotyczące reklamy gier i zakładów wzajemnych oraz informacji o grach i zakładach wzajemnych;
17)
dokumenty potwierdzające posiadanie zgody krajowych organizatorów sportowego współzawodnictwa ludzi lub zwierząt na wykorzystanie jego wyników;
18)
dokumenty potwierdzające realizację praw i obowiązków uczestników gry lub zakładu wzajemnego;
19)
dokumenty potwierdzające wykonanie określonych w regulaminie szczegółowych postanowień dotyczących zasad gry lub zakładu wzajemnego, w tym w szczególności dotyczące określenia wygranych, terminów oraz miejsc urządzania i prowadzenia gry lub zakładu wzajemnego;
20)
dokumenty dotyczące postępowania reklamacyjnego;
21)
dokumenty potwierdzające wysokość kapitału gry lub zakładu wzajemnego, przeznaczonego do natychmiastowej wypłaty wygranych;
22)
inne niż wymieniono w pkt 1-21 dokumenty:
a)
faktury, umowy, protokoły, oświadczenia związane z prowadzeniem działalności w zakresie gier i zakładów wzajemnych,
b)
dokumenty potwierdzające dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej albo do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym.
1.
Podmiot urządzający i prowadzący zakłady wzajemne sporządza miesięczną informację o wpłatach, wypłatach oraz wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeniach o uzyskanej wygranej, odrębnie dla każdego obszaru, na którym przyjmuje zakłady, objętego terytorialnym zasięgiem działania właściwego naczelnika urzędu celnego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2.
Informację, o której mowa w ust. 1, podmiot urządzający i prowadzący zakłady wzajemne przesyła właściwemu naczelnikowi urzędu celnego w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, którego informacja dotyczy.
1.
Podmiot prowadzący kasyno gry:
1)
sporządza raport dzienny i miesięczny wpłat, wypłat i rezultatów gier w kasynie gry, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia;
2)
prowadzi księgę kontroli obrotu żetonami i gotówką w kasynie gry, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia;
3)
sporządza miesięczne zestawienie wystawionych i anulowanych w kasynie gry imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej z podaniem numeru i serii zaświadczenia, wysokości wygranej, rodzajów gier i daty wystawienia zaświadczenia.
2.
Raport miesięczny, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, oraz zestawienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, podmiot prowadzący kasyno gry przesyła do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 3 dni od zakończenia miesiąca, którego raport i zestawienie dotyczy.
1.
Podmiot prowadzący salon gier na automatach:
1)
sporządza raport dzienny i miesięczny wpłat, wypłat i rezultatów gier w salonie gier na automatach, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do rozporządzenia;
2)
prowadzi księgę kontroli obrotu żetonami i gotówką w salonie gier na automatach, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia;
3)
sporządza miesięczne zestawienie wystawionych i anulowanych w salonie gier na automatach imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej z podaniem numeru i serii zaświadczenia, wysokości wygranej, wskazaniem numeru automatu, na którym uzyskano wygraną, i daty wystawienia zaświadczenia.
2.
Raport miesięczny, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, oraz zestawienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, podmiot prowadzący salon gier na automatach przesyła do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, którego raport i zestawienie dotyczy.
1.
Podmiot urządzający gry na automatach o niskich wygranych sporządza:
1)
raport miesięcznych przychodów z gier na automatach o niskich wygranych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do rozporządzenia;
2)
odrębnie dla każdego obszaru, na którym urządza gry, objętego terytorialnym zasięgiem działania właściwego naczelnika urzędu celnego, miesięczną informację o osiągniętych przychodach z gier na automatach o niskich wygranych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do rozporządzenia;
3)
roczną informację z działalności podmiotu w punktach gier na automatach o niskich wygranych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do rozporządzenia.
2.
Informację, o której mowa w ust. 1 pkt 2, podmiot urządzający gry na automatach o niskich wygranych przesyła właściwemu naczelnikowi urzędu celnego w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, którego informacja dotyczy.
3.
Informację, o której mowa w ust. 1 pkt 3, podmiot urządzający gry na automatach o niskich wygranych przesyła do ministra właściwego do spraw finansów publicznych, w terminie do dnia 31 marca roku kalendarzowego za rok poprzedni.
1.
Podmiot prowadzący salon gry bingo pieniężne:
1)
prowadzi księgę kontroli obrotu kartonami do gry w salonie gry bingo pieniężne, według wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do rozporządzenia;
2)
sporządza miesięczną informację o wysokości kwoty uzyskanej ze sprzedaży kartonów do gry oraz wysokości kwoty dokonanych wypłat wygranych w salonie gry bingo pieniężne;
3)
sporządza miesięczne zestawienie wystawionych i anulowanych w salonie gry bingo pieniężne imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej z podaniem numeru i serii zaświadczenia, wysokości wygranej i daty wystawienia zaświadczenia.
2.
Informację, o której mowa w ust. 1 pkt 2, oraz zestawienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, podmiot prowadzący salon gry bingo pieniężne przesyła do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 10 dni od zakończenia miesiąca, którego informacja i zestawienie dotyczy.
1.
W kasynach gry, salonach gier na automatach i punktach gier na automatach o niskich wygranych są prowadzone księgi kontroli eksploatacji automatu, odrębnie dla każdego automatu lub automatu o niskich wygranych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do rozporządzenia.
2.
W księdze, o której mowa w ust. 1, podmiot zamieszcza informację o rodzaju zdarzenia, w szczególności: rozpoczęciu eksploatacji automatu, zmianie miejsca lokalizacji automatu, awarii automatu, ponownym włączeniu automatu do eksploatacji, zmianie wartości stawek, zmianie wskaźnika wypłacalności wygranych, zmianie maksymalnej wartości wygranej, zerowaniu liczników, uszkodzeniu i nałożeniu wymaganych plomb zabezpieczających.
1.
Dokumentacja, o której mowa w § 5 ust. 1, § 6 ust. 1 pkt 1 i 2, § 7 ust. 1 pkt 1 i 2, § 8 ust. 1, § 9 ust. 1 pkt 1 i § 10 ust. 1, powinna być prowadzona w sposób umożliwiający identyfikację przeprowadzonych czynności związanych z urządzaniem i prowadzeniem gier i zakładów wzajemnych, przy zachowaniu ciągłości zapisów i bezbłędności stosowanych procedur obliczeniowych.
2.
Wpisów do dokumentacji, o której mowa w ust. 1, dokonuje się bezpośrednio po zakończeniu odpowiednio czynności podlegającej wpisaniu lub okresu, którego dokumentacja dotyczy.
3.
Wpisów do dokumentacji, o której mowa w ust. 1, należy dokonywać w sposób trwały i czytelny. Zmian i poprawek w dokumentacji dokonuje się w taki sposób, aby przekreślony tekst pierwotny pozostał czytelny, a każdą zmianę lub poprawkę należy potwierdzić podpisem osoby dokonującej zmiany lub poprawki, z podaniem daty ich wprowadzenia, oraz w razie potrzeby, opisać je w rubryce "uwagi".
Dokumentacja, o której mowa w § 6 ust. 1 pkt 1 i 2, § 7 ust. 1 pkt 1 i 2, § 8 ust. 1, § 9 ust. 1 pkt 1 i § 10, powinna być zarejestrowana i zabezpieczona urzędowo pieczęciami przez właściwego naczelnika urzędu celnego, a poszczególne karty dokumentacji - kolejno ponumerowane.
1.
Zgłoszenie oraz informacja zawiera imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, którego zgłoszenie lub informacja dotyczy, adres siedziby lub miejsca zamieszkania, numer w Krajowym Rejestrze Sądowym lub ewidencji działalności gospodarczej, numer REGON, numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz adres poczty elektronicznej.
2.
Podmiot jest obowiązany do powiadomienia właściwego naczelnika urzędu celnego o zmianach danych zawartych w zgłoszeniu lub w załącznikach do zgłoszenia w terminie 14 dni, licząc od dnia, w którym nastąpiła zmiana.
Podmiot urządzający i prowadzący gry liczbowe, wideoloterie, grę telebingo lub zakłady wzajemne sporządza i przesyła zgłoszenia i informacje, odrębnie dla każdego obszaru, objętego terytorialnym zasięgiem działania właściwego naczelnika urzędu celnego.
Do zgłoszenia o rozpoczęciu prowadzenia gry liczbowej, wideoloterii i gry telebingo podmiot dołącza wykaz miejsc, w których dokonuje się sprzedaży zakładów, losów lub innych dowodów udziału w grze, z podaniem ich adresów oraz nazw podmiotów, w których prowadzona będzie sprzedaż.
W zgłoszeniu o rozpoczęciu prowadzenia loterii pieniężnej wskazuje się również termin rozpoczęcia sprzedaży losów lub innych dowodów udziału w loterii. Do zgłoszenia o rozpoczęciu prowadzenia loterii pieniężnej dołącza się regulamin loterii pieniężnej.
1.
W zgłoszeniu o rozpoczęciu prowadzenia loterii fantowej i gry bingo fantowe określa się również wykaz miejsc, w których będzie prowadzona sprzedaż losów lub innych dowodów udziału w grze, z podaniem ich adresów oraz nazw podmiotów, w których prowadzona będzie sprzedaż.
2.
Do zgłoszenia o rozpoczęciu prowadzenia loterii fantowej i gry bingo fantowe dołącza się:
1)
zezwolenie na urządzanie loterii fantowej lub gry bingo fantowe;
2)
regulamin loterii fantowej lub gry bingo fantowe.
1.
W zgłoszeniu o rozpoczęciu prowadzenia loterii promocyjnej i loterii audioteksowej wskazuje się również opis sposobu uzyskiwania w loterii jej wyniku od przypadku.
2.
Do zgłoszenia o rozpoczęciu prowadzenia loterii promocyjnej i loterii audioteksowej dołącza się:
1)
zezwolenie na urządzanie loterii;
2)
regulamin loterii.
Do zgłoszenia o rozpoczęciu prowadzenia zakładów wzajemnych dołącza się wykaz punktów przyjmowania zakładów wzajemnych z podaniem adresów oraz godzin otwarcia i zamknięcia tych punktów, sporządzany odrębnie dla każdego obszaru, objętego terytorialnym zasięgiem działania właściwego naczelnika urzędu celnego.
Do zgłoszenia o wznowieniu działalności, o którym mowa w art. 34 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej, stosuje się odpowiednio przepisy § 15-19.
1.
Podmiot urządzający i prowadzący gry liczbowe, wideoloterie i grę telebingo sporządza i przesyła informacje o ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.
2.
Informacje, o których mowa w ust. 1, przesyła się za okresy kwartalne w terminie jednego miesiąca od zakończenia kwartału, którego informacja dotyczy.
1.
Podmiot urządzający loterię pieniężną przesyła, co najmniej na 14 dni przed planowanym zakończeniem loterii, informację o planowanym terminie jej zakończenia.
2.
Podmiot urządzający loterię pieniężną, w terminie 30 dni od dnia zakończenia loterii pieniężnej, sporządza i przesyła informacje dotyczące przeprowadzonej loterii pieniężnej, zawierające:
1)
określenie sumy wpływów uzyskanych ze sprzedaży losów lub innych dowodów udziału w loterii;
2)
zestawienie ilości i wysokości uzyskanych wygranych;
3)
zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.
Podmiot urządzający loterie fantowe lub gry bingo fantowe, w terminie 30 dni od dnia zakończenia loterii fantowej lub gry bingo fantowe, sporządza i przesyła informacje dotyczące przeprowadzonej loterii fantowej lub gry bingo fantowe, zawierające:
1)
zestawienie ilości i wysokości uzyskanych wygranych;
2)
określenie wysokości kwot przekazanego dochodu z gry na cele społecznie użyteczne;
3)
zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.
Podmiot urządzający loterię promocyjną lub loterię audioteksową, w terminie 30 dni od dnia zakończenia loterii promocyjnej lub loterii audioteksowej, sporządza i przesyła informacje dotyczące przeprowadzonej loterii promocyjnej lub loterii audioteksowej, zawierające:
1)
wykaz wydanych nagród z określeniem ich wartości;
2)
zestawienie ilości wystawionych i anulowanych imiennych zaświadczeń o uzyskanej wygranej, zawierające numery i serie zaświadczeń, wysokości wygranych i daty wystawienia zaświadczeń.
Zgłoszenia i informacje, o których mowa w § 13-24, oraz załączniki do nich, mogą być przesyłane w formie elektronicznej po uprzednim pisemnym poinformowaniu właściwego naczelnika urzędu celnego o przesyłaniu ich w formie elektronicznej.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.3)
______

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 216, poz. 1592).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 132, poz. 1111 i Nr 178, poz. 1479, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 192, poz. 1380 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97 i Nr 168, poz. 1323.

3) Niniejsze rozporządzenie poprzedzone było rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego (Dz. U. Nr 65, poz. 598, z 2005 r. Nr 96, poz. 811 i Nr 254, poz. 2136, z 2006 r. Nr 72, poz. 498 i Nr 238, poz. 1727, z 2007 r. Nr 196, poz. 1415 oraz z 2009 r. Nr 32, poz. 225 i Nr 167, poz. 1320), które w części dotyczącej gier w kasynach gry oraz na automatach i na automatach o niskich wygranych traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

 WZÓR

.....................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

MIESIĘCZNA INFORMACJA O WPŁATACH, WYPŁATACH ORAZ WYSTAWIONYCH I ANULOWANYCH IMIENNYCH ZAŚWIADCZENIACH O UZYSKANEJ WYGRANEJ

na obszarze ..................................... w miesiącu ........................ rok ............

..............................................................................................................

(nazwa podmiotu i adres siedziby)

Lp.Adres punktu przyjmowania zakładów wzajemnychRodzaj przyjmowanych zakładów wzajemnychWpłatyWypłaty

(wygrane wypłacone uczestnikom zakładów, zwrócone stawki)

Wystawione i anulowane imienne zaświadczenia o uzyskanej wygranej

(seria i nr zaświadczenia, wysokość wygranej, rodzaj zakładu, data wystawienia/anulowania)

Uwagi
(w zł)(w zł)
1234567

................................................. ......................................... .............................................

(imię, nazwisko i telefon osoby, (miejscowość, data) (podpis przedstawiciela która sporządziła informację) podmiotu)

ZAŁĄCZNIK Nr  2

 WZÓR

.......................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

RAPORT DZIENNY/MIESIĘCZNY* WPŁAT, WYPŁAT I REZULTATÓW GIER W KASYNIE GRY w ....................................... .

(miejscowość, ulica, numer)

Data: .....................

Lp.Rodzaj gryWpłaty

(w zł)

Suma

(w zł)

RóżnicaKorekta wypłatNapiwkiStan wygranej zakumulowanej na zakończenie dnia/miesiąca*Uwagi
w kasiena stołach i do automatówwpłat (3+4)wypłat (za zwrócone żetony i wygranych

na automatach)

(5-6)

(w zł)

(żetony wyniesione/ przyniesione)

(w zł)

(w zł)wyszczególnieniekwota
123456789101112
Gry cylindryczne
Gry w karty
Gry w kości
Gry na automatach
Wynik dzienny/miesięczny* kasyna

............................ .......................................

(główny kasjer) (kierownik kasyna gry)

* Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

 WZÓR

.......................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

KSIĘGA KONTROLI

obrotu żetonami i gotówką w kasynie gry w ................................................ za rok ...... .

(miejscowość, ulica, numer)

Lp.DataBilans żetonów do gier na stołach (w zł)Bilans żetonów do gier na automatach (w zł)Wynik dzienny kasyna

(w zł)

Uwagi
niedobórnadwyżkaniedobórnadwyżkawygranaprzegrana
123456789

ZAŁĄCZNIK Nr  4

 WZÓR

.....................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

RAPORT DZIENNY/MIESIĘCZNY* WPŁAT, WYPŁAT I REZULTATÓW GIER W SALONIE GIER NA AUTOMATACH

w .....................................................

(miejscowość, ulica, numer)

Data: ...................

Lp.Automat nrWpłatyWypłaty

(wygrane uczestników gier)

Różnica

(3-4)

Stan wygranej zakumulowanej na zakończenie dnia/miesiąca*Uwagi
(w zł)(w zł)(w zł)wyszczególnieniekwota w złotych
12345678
Suma**

.................................... ............................

(główny kasjer) (kierownik)

* Niepotrzebne skreślić.

** Podsumowanie kolumny 5 stanowi wynik dzienny/miesięczny* salonu gier na automatach, wynik ten należy wpisać do księgi kontroli kolumna 5 lub 6 załącznika nr 5 do rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

 WZÓR

.........................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

KSIĘGA KONTROLI

obrotu żetonami i gotówką w salonie gier na automatach w ............................ za rok ....... .

(miejscowość, ulica, numer)

Lp.DataBilans żetonów ogółem

(w zł)

Wynik dzienny salonu

(w zł)

Uwagi
niedobórnadwyżkawygranaprzegrana
1234567

ZAŁĄCZNIK Nr  6

 WZÓR

.......................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

RAPORT MIESIĘCZNYCH PRZYCHODÓW

Z GIER NA AUTOMATACH O NISKICH WYGRANYCH

w miesiącu ..................... rok ................

w punkcie ..............................................

(miejscowość, ulica, numer)

Data: ..................

Lp.Automat nr

(nr rejestracji)

WpłatyWypłaty

(wygrane uczestników gier)

Przychód

(3-4)

Wskazanie licznika wpłat

na koniec miesiąca

Wskazanie licznika wypłat

na koniec miesiąca

Uwagi
(w zł)(w zł)(w zł)
12345678
SumaXXX

........................................................

(podpis przedstawiciela podmiotu)

ZAŁĄCZNIK Nr  7

 WZÓR

.......................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

MIESIĘCZNA INFORMACJA O OSIĄGNIĘTYCH PRZYCHODACH

Z GIER NA AUTOMATACH O NISKICH WYGRANYCH

na obszarze: ............................... w miesiącu ....................... rok .........

..........................................................................................................

(nazwa podmiotu i adres siedziby)

Lp.Adres

punktu gier na automatach o niskich wygranych

Liczba

eksploatowanych automatów do gier

Wpłaty

(w zł)

Wypłaty

(wygrane uczestników gier w zł)

Przychód

różnica (4-5) (wpłaty - wypłaty z automatów w zł)

Kwota

podatku od gier (w zł)

1234567
Suma

.............................................. ............................. ....................................................

(imię, nazwisko i telefon osoby, (miejscowość, data) (podpis przedstawiciela podmiotu)

która sporządziła informację)

ZAŁĄCZNIK Nr  8

 WZÓR

.......................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

ROCZNA INFORMACJA

Z DZIAŁALNOŚCI PODMIOTU W PUNKTACH GIER NA AUTOMATACH O NISKICH WYGRANYCH NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

za okres od 1.01...... r. do 31.12...... r.

Liczba

punktów gier na automatach o niskich wygranych

Liczba

automatów o niskich wygranych

WpłatyWypłaty

(wygrane uczestników gier)

Przychód

różnica (5 - 6) (wpłaty - wypłaty z automatów)

Kwota

zryczałtowanego podatku od gier

(+) Zysk /

(-) Strata

ze sprzedaży z gier na automatach o niskich wygranych

stan na dzień 31.12... r.średnia liczba punktówstan na dzień

31.12... r.

średnia liczba automatów(w tys. zł)(w tys. zł)(w tys. zł)(w tys. zł)(w tys. zł)
123456789

.............................................. ................................. .....................................................

(imię, nazwisko i telefon osoby, (miejscowość, data) (podpis przedstawiciela podmiotu)

która sporządziła informację)

Objaśnienia do informacji:

kolumna 1 ogółem liczba punktów gier na automatach o niskich wygranych, w których prowadzona była działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na ostatni dzień okresu sprawozdawczego,

kolumna 2 suma liczby punktów, w których prowadzona była działalność w poszczególnych miesiącach roku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podzielona przez 12 miesięcy,

kolumna 3 ogółem liczba automatów do gier o niskich wygranych eksploatowanych w punktach gier na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na ostatni dzień okresu sprawozdawczego,

kolumna 4 suma liczby automatów do gier o niskich wygranych, od których odprowadzono podatek od gier w poszczególnych miesiącach roku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podzielona przez 12 miesięcy,

kolumna 5 suma przychodów ze sprzedaży z gier na automatach o niskich wygranych, na którą składają się kwoty wrzucone do automatów, uzyskane z wymiany żetonów do gry, kredytów ze wszystkich eksploatowanych automatów, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie sprawozdawczym,

kolumna 6 suma kwot wypłacanych wygranych w grach na automatach o niskich wygranych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie sprawozdawczym,

kolumna 7 kwota stanowiąca różnicę kwot z kolumn 5 i 6,

kolumna 8 suma kwot naliczonego zryczałtowanego podatku od gier na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie sprawozdawczym,

kolumna 9 nadwyżka sumy przychodów z gier na automatach o niskich wygranych nad kosztami uzyskania przychodów z gier na automatach o niskich wygranych, osiągnięta na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie sprawozdawczym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów z gier na automatach o niskich wygranych przekraczają sumę przychodów z gier na automatach o niskich wygranych, to różnica ta jest stratą.

Przed kwotą należy wstawić odpowiedni znak, tj. (+) w przypadku zysku lub (-) w przypadku straty.

ZAŁĄCZNIK Nr  9

 WZÓR

........................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

KSIĘGA KONTROLI

obrotu kartonami do gry w salonie gry bingo pieniężne w ............................. za rok ....... .

(miejscowość, ulica, numer)

Lp.DataKartony do gry .......................

(wartość nominalna kartonu)

Kartony do gry .......................

(wartość nominalna kartonu)

Uwagi
przychódrozchódstanprzychódrozchódstan
nr seriiilość

(szt.)

nr serii i nr kartonówilość (szt.)ilość (szt.)nr seriiilość (szt.)nr serii i nr kartonówilość (szt.)ilość (szt.)
1
2
30
31
RazemXXXX

ZAŁĄCZNIK Nr  10

 WZÓR

........................................................

(pieczątka nagłówkowa podmiotu)

KSIĘGA KONTROLI EKSPLOATACJI AUTOMATU

.......................................................................................................................................

(cechy identyfikacyjne automatu, data i nr rejestracji)

Data zdarzeniaRodzaj zdarzenia (opis)Wskazania liczników przed zdarzeniemWskazania liczników po zdarzeniuPodpisy

i pieczęcie osób uprawnionych

12345