Rozdział 4 - Komisja i tryb pracy Komisji - Konkurs na operatora pocztowego wyznaczonego do świadczenia usług powszechnych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2013.1466

Akt obowiązujący
Wersja od: 6 grudnia 2013 r.

Rozdział  4

Komisja i tryb pracy Komisji

§  8.
1.
Do przeprowadzenia konkursu Prezes UKE powołuje Komisję konkursową, zwaną dalej "Komisją".
2.
Komisja składa się z co najmniej 5 członków, w tym przewodniczącego oraz jego zastępcy wyznaczanych przez Prezesa UKE. Członków Komisji Prezes UKE powołuje spośród pracowników UKE posiadających wiedzę i doświadczenie niezbędne do przeprowadzenia konkursu.
§  9.
1.
Po sporządzeniu listy, o której mowa w § 15 ust. 1, członek Komisji składa pisemne oświadczenie, że:
1)
nie pozostaje w związku małżeńskim albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia oraz nie jest związany z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli z żadnym uczestnikiem konkursu, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych ubiegających się o świadczenie usług powszechnych;
2)
przed upływem jednego roku od daty rozpoczęcia konkursu nie pozostawał w stosunku pracy, zlecenia lub umowy o dzieło z żadnym uczestnikiem konkursu;
3)
przed upływem jednego roku od daty rozpoczęcia konkursu nie był członkiem władz osób prawnych ubiegających się o świadczenie usług powszechnych;
4)
nie pozostaje z żadnym uczestnikiem konkursu, jego zastępcą prawnym lub członkami władz osób prawnych ubiegających się o świadczenie usług powszechnych w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności.
2.
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, odbiera Prezes UKE.
3.
Członek Komisji do czasu zakończenia jej prac jest obowiązany niezwłocznie powiadomić Prezesa UKE o każdej zmianie stanu objętego oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, powodującej niemożność sprawowania funkcji.
§  10.
1.
Prezes UKE odwołuje członka Komisji w przypadku:
1)
niezłożenia pisemnego oświadczenia, o którym mowa w § 9 ust. 1;
2)
wystąpienia zmiany stanu objętego tym oświadczeniem powodującej niemożność sprawowania funkcji;
3)
długotrwałej choroby uniemożliwiającej jego udział w pracach Komisji;
4)
niezdolności do pracy z przyczyn innych niż choroba.
2.
Mandat członka Komisji wygasa w przypadku:
1)
jego śmierci;
2)
ustania stosunku pracy w UKE.
3.
Jeżeli w wyniku odwołania członka lub wygaśnięcia mandatu członka liczba członków Komisji jest mniejsza niż 5, Prezes UKE wyznacza kolejnego członka zgodnie z § 8 ust. 2. Do kolejnego członka Komisji stosuje się przepisy § 9.
4.
Do czasu uzupełnienia składu Komisji jej prace ulegają zawieszeniu; Komisja może podejmować jedynie czynności niecierpiące zwłoki.
5.
Komisja przystępuje do dalszych prac po uzyskaniu pisemnej informacji od Prezesa UKE o ostatecznym ustaleniu jej składu.
§  11.
1.
Komisja pracuje na posiedzeniach.
2.
Posiedzenia Komisji odbywają się w terminach i miejscach wskazanych przez przewodniczącego Komisji.
3.
W posiedzeniach Komisji biorą udział wyłącznie jej członkowie.
4.
Członkowie Komisji mogą się zapoznawać ze złożonymi ofertami poza posiedzeniami Komisji, w pomieszczeniu wyznaczonym do tego celu przez przewodniczącego Komisji.
§  12.
1.
Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół.
2.
Protokół sporządza członek Komisji wyznaczony przez przewodniczącego.
3.
Protokół z posiedzenia Komisji zawiera w szczególności:
1)
datę i miejsce posiedzenia;
2)
listę uczestników posiedzenia;
3)
ustalenia Komisji.
4.
Członkowie Komisji obecni na posiedzeniu podpisują protokół z posiedzenia Komisji. Osoby te parafują każdą stronę protokołu oraz załączników do protokołu, z wyjątkiem arkusza oceny indywidualnej oferty, podpisywanego przez członka Komisji wypełniającego ten arkusz.
5.
Członek Komisji wyznaczony przez przewodniczącego przechowuje dokumentację z prac Komisji do czasu ich zakończenia, obejmującą w szczególności:
1)
protokoły z posiedzeń Komisji;
2)
uchwały Komisji;
3)
informacje o pracach Komisji sporządzane dla Prezesa UKE.
6.
Do czasu zakończenia konkursu dostęp do dokumentacji z prac Komisji posiadają wyłącznie Prezes UKE, członkowie Komisji oraz upoważnieni przez Prezesa UKE pracownicy UKE.
§  13.
1.
Pracami Komisji kieruje przewodniczący Komisji, a w przypadku jego nieobecności - zastępca przewodniczącego.
2.
Do zadań przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
1)
organizowanie prac Komisji;
2)
reprezentowanie Komisji przed Prezesem UKE;
3)
wyznaczanie terminu i miejsca posiedzeń Komisji i przewodniczenie tym posiedzeniom;
4)
wyznaczanie poszczególnym członkom Komisji zadań, w tym zlecanie przygotowania dokumentów przyjmowanych przez Komisję.
§  14.
Komisja podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Komisji. W przypadku równej liczby głosów o wyniku głosowania decyduje głos przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności - głos zastępcy przewodniczącego Komisji.